נס בגולן: עשרות רקטות נפלו סביב אוטובוס נוסעים

ירין דורון | מדברים ברדיו | 27.02.24

נס בגולן: עשרות רקטות נפלו אתמול בשעות אחר הצהריים באזור היישובים קדמת צבי ואורטל באחד המטחים הכבדים ששוגרו לצפון מתחילת המלחמה. זמן קצר אחרי האירוע הופץ ברשתות החברתיות סרטון מתוך אוטובוס שנסע באזור וסביבו עשרות פטריות עשן כתוצאה מנפילות שיוגדרו מאוחר יותר כנפילות בשטחים פתוחים.

באותו זמן באוטובוס היו מספר נוסעים שירדו להסתתר מפני המטח, אחת מהן היא מאור פז אגאי תושבת הגולן שהייתה בדרך לחוג מחול: "אנחנו נוסעים כל יום במסלול הזה ובמהלך הנסיעה ראינו שקופצות התרעות של אזעקות ביישובים קדמת צבי ואורטל שאלה היישובים שלנו והתקשרנו להורים לבדוק שהם בממ"ד ושהכל בסדר ותוך כדי החלו פיצוצים סביבנו. הסתכלנו מסביב והתחלנו לראות נפילות ופטריות עשן, הנהג עצר את האוטובוס פתח את הדלתות וירדנו מהר לתעלה סמוכה עד שהכל נרגע כדי להתמגן. אחרי כמה דקות אחרי זה שהנהג קיבל אישור המשכנו בנסיעה. התחושה הייתה של שדה קרב ובגלל שנפילות היו משני הצדדים של הכביש זה היה עוד יותר מפחיד וחששנו שזה יפגע בנו. כן אני יכולה להגיד שאני מרגישה שקרה לי נס".

כשאת מדברת עם ההורים, יש דאגה?

"כשהתחילו הנפילות שלחתי להורים סררטון אז הם כבר ידעו מה קורה והרגעתי אותם שהכל בסדר וכשהגעתי לקצרין עדכנתי אותם שהכל בסדר. כלם מבינים את המצב ואנחנו מתנהלים כרגיל אבל מעדכנים לעיתים דחופות יותר וכשיש אזעקות כולם מעדכנים שהם בממ"ד".

אירוע כזה יכול להשפיע עליך שלא לנסוע בתחבורה ציבורית בימים האלה?

"לא. זה לא אירוע שישפיע עליי אני אמשיך לנסוע באוטובוסים, אני מנסה לא לייחס לזה חשיבות כי אם אני אחיה לפי זה אני אשאר בבית כל יום ואני רוצה לשמור על שגרה".

איך מצליחים ללמוד בימים כאלה?

"בהתחלה היו לימודים בזום וזה לא הצליח ואז החלו ללמוד בשלוחות כדי שנוכל ללמוד במקומות מסודרים. אנחנו משתדלים לשמור על שגרת לימודים כמה ימים בשבוע מנסים להשלים פערים בלימודים ואני גם לא מוותרת גם על החוג למחול".