"נעמה שלחה סרטון שיש מחבלים בבסיס, לא היה להם סיכוי לשרוד"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 08.10.23

ביום שאחרי פתיחת המלחמה דובר צה"ל החל לפרסם את שמותיהם של הנופלים.

טוראי נעמה בוני ז"ל, בת 19, תושבת בעפולה נפלה בבסיס זיקים שבו שירתה כמש"קית ת"ש בגדוד 77. בוני חגגה רק לפני שבוע וחצי יום הולדת 19 בתאריך הלועזי ואתמול היום שבו נפלה היה התאריך יום הולדתה העברי.

שמרית, דודתה סיפרה לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו": "קשה לעכל, זה לא נתפס. נעמה הייתה בשמירה בש"ג בבסיס זיקים, היא עלתה לשמירה ב 4:00 וקצת אחרי 8:00 היא כתבה בקבוצה של המשפחה שחדרו מחבלים לבסיס. היא הייתה בסך הכל שבעה חודשים בצבא. היא שלחה בקבוצת הוצאפ של המשפחה וידאו שלה ושל חיילים שהיו איתה בבסיס כשהיא מסתתרת עם חיילים שהוקפצו מתוך שינה כדי להשיב אש. רואים בסרטון מחבלים דרך חריץ של עמדת השמירה וחייל אמיץ משיב אש והוא נהרג. לא היה להם סיכוי. אף אחד עדיין לא יודע מה קרה. כל הפרטים שאנחנו יודעים זה ממקורות מידע ולא מגורמים רשמיים. היינו יום שלם במתח, לא הבנו מיד ולא רצינו להבין. רק לקראת השעה 18:00 אחרי סבב גדול של בית חולים הגענו למרכז הרפואי "ברזילי" כי הבנו שהוא שם וכל הטלפונים סירבו לתת לנו מידע. אנחנו שומעים על כאוס נוראי בצבא, קריסת מערכות".

נעמה בוני ז"ל

"נעמה הייתה ילדה מיוחדת שנולדה ונפטרה בשמחת תורה. היה לה יומולדת לפני שבוע וחצי ואתמול היה התאריך העברי שלה. היא הייתה ילדה מיוחדת ונעימה להורים כמו השם שלה. ילדה טובה עם תחומי עניין גדולים. אנחנו עדיין לא בשלב של הכעס, אנחנו עדיין אפילו לא הבנו מה קורה אחרי 24 שעות כאלה. אנחנו נוטים לא להתרכז בכעס כי זה לא יעזור לאף אחד".

בקרבות היום הראשון של המלחמה נפל גם סמ"ר אופיר ציוני, בן 21, מיקנעם עילית, מ"כ בגדוד 51

יהי זכרם ברוך.