סבתו של סמ"ר טל שביט ז"ל: "יצאו ממני קולות מהאוב, צעקתי כמו שלא ידעתי מעולם"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 07.05.24


בבית העלמין בכפר גלעדי התקיים אתמול טקס הלוויה של סמל ראשון טל שביט שנפל בכרם שלום לאחר שנפגע מירי פצמ"רים של חמאס.

סבתו, נטע מר חיים סיפרה לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "אתמול בגינוסר התקיים הטקס של האשכבה וההספדים וזה היה מאוד מרשים כי כפר גלעדי יצרו שני טורים של גדלים של צעירים והארון עבר במרכז לכיוון בית יגאל אלון בגינוסר. אחרי הטקס הגיעו כל האנשים והחיילים ללוות אותו. אחרי זה התחיל המסע צפונה, הכל היה תחת ניהול הצבא היו שם עשרות זרים והמון אנשים שהספידו אותו מאז שטל היה בשנת שירות ובקומונה. גיליתי דברים חדשים עליו על הילד המדהים הזה".

"אנחנו מפונים ונמצאים אצל הבן במושב בן-נון והוא הגיע עם הנכד הגדול שלי ופתאום שניהם נעמדו והבנתי שמשהו קורה, שאלתי "מה קרה מה קרה" ואז הוא אמר טל נהרג. יצאו ממני קולות מהאוב צעקתי כמו שלא ידעתי מעולם".

קרא עוד:

בשל העובדה שהיישוב כפר גלעדי מפונה, יושבת המשפחה שבעה ביישוב שדמות דבורה: "אנחנו עם המשפחה בשדמות דבורה בבית שהסטודנטית של ביתי פינתה לטובת קיום השבעה. לא חלמתי שאירוע כזה יקרה לנו. טל היה שבעה חודשים בעזה, הדאגה הייתה תמיד והרגשתי אותה תמיד אבל השתדלתי שזה לא ישתלט עליי. בכל פעם שטל התקשר הוא אמר כמה הוא אוהב אותנו, זה היה מדהים וכל הזמן אמרתי לו לשמור על פוקוס ושליטה. המוות שלו מאוד אכזרי כי הוא לא היה צריך להיות. יש בית שמלא אהבה וזה מה שהוא ספג, הוא היה עדין נפש, יפה תואר, מאוד חכם ובכל מקום שהוא היה הוא השאיר עקבות מאוד משמעותיים".