סיפורה של חוברת המתכונים לזכרו של דרור אור ז"ל מקיבוץ בארי

ירין דורון | אולפן חג | 11.06.24


שבועות היה אמור להיות החג של דרור אור ז"ל השף והגבן של קיבוץ בארי שנחטף לעזה ונרצח בשבי. הוא ניהל את המחלבה של קיבוץ בארי והכין את גבינות הבוטיק של הקיבוץ. לקראת החג ולזכרו של דרור פורסמה חוברת מתכונים, מירי מסיקה, חברת קיבוץ בארי ומי שיוזמה את הוצאתה של החוברת סיפרה: היה צוות גדול של איסוף המתכונים והפקה של החוברת והרעיון להוצאת החוברת נולד לפני מספר שבועות ועלה מתוך ההכרות האישית שלי עם דרור והעבודה של עם המחלבה לפני מספר שנים. אספנו את המתכונים של דרור והעלינו אותם לאתר האינטרנט של מחלקת בארי ומתוך האהבה של מיכל פייקין לספרים והמשימה המשותפת שלנו להנציח את החברים שאינם איתנו ואת 11 החטופים שנמצאים בגיהינום של עזה".

בפוסט שפרסמה לאחרונה בעמוד בפייסבוק שלה כתבה מסיקה: "כמה שבועות לפני חג השבועות שבפתח, עלתה בי המחשבה שהמתכונים של דרור אור ז״ל חייבים לראות אור בשבועות הקרוב. כששיתפתי בזה את מיכל פייקין שותפתי הנפלאה בצוות התקשורת, היא אמרה לי שבדיוק עלתה בה אותה מחשבה (יודעים איך זה כששני מוחות חושבים דומה) ומשם הכל התגלגל. לפני מספר שנים עבדתי כמנהלת שיווק במחלבת בארי עם דרור ודגן. באותה תקופה עשינו מהלך מדהים של שיווק ומכירת גבינות בוטיק מדלת המחלבה עד דלת הבית. לצורך כך הקמתי את אתר האינטרנט של המחלבה, אספתי ויצרתי הרבה מאוד תוכן. הכי מאתגר היה לקבל את המתכונים של דרור השף המחונן. מי שטעם את האוכל שלו יודע למה אני מתכוונת. כל כך פשוט והכי טעים".

"דרור שמר על המתכונים שלו קרוב קרוב וממש הייתי צריכה ״לחלוב״ אותם ממנו. קבלתי הכל בכתב יד, לא מודפס כי דרור האמין בדרך המסורתית. עושים דברים ידנית ולאט. הוא קרא לזה תרבות הסלואו פוד. כשהצלחתי לחלץ מתכון לא הייתה מאושרת ממני. מיד הקלדתי אותו והעליתי לאתר. לקראת שבועות תמיד הייתי מבקשת ממנו עוד המלצה או הצעת הגשה שאוכל להעלות לאתר ולשתף ברשתות. והכל נאסף באתר שבשנים האחרונות כבר לא מוכר יותר גבינות אבל נשאר כארכיון למתכונים, לתמונות ולמידע אודות דרור, המחלבה והגבינות של בארי. לקראת שבועות 2024, צוות התקשורת והדוברות של בארי בשיתוף עם צוות המאבק להשבת החטופים, בעיצובה של שביט ברגלס, הוציא באהבה ובגעגוע ספר מתכונים ממתכוניו של דרור אור. בספר תוכלו להיחשף מעט לעולמו של דרור ולמתכונים בכתב ידו יחד עם סיפורם של כל החטופים והחטופות האהובים והאהובות שלנו מבארי".

מסיקה: "חג השבועות זה החג של דרור ומחלבת בארי, בכל חג הוא היה עומד בעמדה מכובדת עם גלגל ענק של גבינה וחתוכים אותו חתיכה חתיכה ודרור היה מקפיד לעמוד מאחורי עם חיוך צנוע. כמו השם שלו הוא הפיץ אור לכל עבר הוא היה שף מוכשר מאוד והמתכונים משקפים את מי שהוא ומה שהוא הביא איתו. בשיא שלו ושל אישתו יונת הם נקטפו מאיתנו".

לחוברת המתכונים כנסו: