"עידו היה אחי הגדול, הוא היה מנטור שלי, הוא הוביל אותי בחיים, היה תענוג להיות אח שלו"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 30.04.24


האסון הכבד התרחש בערב חג שני של פסח, אז נפגע הכוח ששהה בפרוזדור נצרים, רס"ר עידו אביב בן 28 מכרמיאל ורס"ר קלקידן מהרי (37) מפתח תקווה. בשלב זה עדיין לא ברור מה הוביל לתקרית והאירוע מתוחקר.

אחיו הצעיר של עידו, ניב ספד לו: "הזוי, לא נתפס. עידו היה אחי הגדול, הוא המנטור שלי, הוא הוביל אותי בחיים, הוא לימד גלישה ואני הייתי החניך הראשון שלו. היה תענוג להיות אח שלו הוא תמיד דאג לי וחשב עליי, אני מוזיקאי והוא קנה לי את הגיטרה הראשונה שלי".

על האהבה לגלישה של עידו סיפר: "סבא שלנו גולש ואחריו כל המשפחה נכנסה לתחום ועידו היה הכוכב, הוא לקח את זה צעד קדימה. הוא הכיר את דשה חברה שלו, בשנים האחרונות מאז שהוא חזר מחול הם היו יחד והיה כיף לנסוע לבקר אותם".

"מאז ה-7.10 הוא היה במילואים בצפון, הייתה לו הפסקה של חודש ואז הוא עבר לעזה והוא רק נכנס לעזה, היה שם שעה וקרה האסון. אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה שם, זה לא משנה השורה התחתונה היא החשובה שאין את עידו עכשיו ושום דבר לא יכול לשנות את זה. הייתי בחו"ל, כששמעתי התחלתי במסע הביתה, הצלחתי לכתוב דברי הספד, יש הרבה דברים לכתוב עליו זה לא היה קשה".

מאז היוודע דבר מותו של עידו רבים פרסמו פוסטים לזכרו ברשתות החבריות: דוד אבן צור ראש עיריית קרית ים כתב: "עידו הגולש, עידו החייכן, עידו המדריך הנערץ – נהרג בעזה. קהילת גולשי קריית ים מתאבלת והמומה ע"י ההודעה על נפילתו בטרם עת של אחד ממדריכי הגלישה המובילים במרכז הגלישה "סרף סייקל". עידו הדריך מאות מילדי העיר והיה דמות ידועה בקרב הגולשים. אני משתתף בצערם של חברי המועדון, שהוא כמו משפחה, ומחבק את חבריו ומשפחתו של עידו אביב, זכרו לברכה.

ראש העיר בכרמיאל, משה קונינסקי ספד לבן עיר נוסף שנפל במלחמה: "יום עצוב. עידו הוא החלל ה-16 מבני העיר כרמיל מאז ה 7 באוקטובר. אמי, מארק, שקד וניב ודשה שלא תדעו צער, העיר כרמיאל מחבקת אתכם  ונמשיך ללוות אתכם ולהיות לצדכם. עד מתי , עד מתי?"

חבר המועצה בכרמיאל, אלון אזולאי: "עוד יום שחור, עוד אבדה כבדה לכרמיאל. עידו אביב ז"ל, תושב העיר כרמיאל, בנם של איימי ומארק אביב (אשכנזי), נפל בלחימה ברצועת עזה. עם עידו שהיה שכן שלי, יש לי הכרות ארוכה. תמיד היה מלא שמחת חיים ואהבת האדם. עידו היה מדריך גלישה וספורט ימי שאהב אהבת נפש את הים ולאורך הדרך הדריך מאות לגלישה ואהבת הספורט, בין היתר במסגרת תוכנית המנהיגות הימית בקריית ים".