עכשיו זה רשמי: בת שבע אבוחצירה תתמודד על ראשות עיריית כרמיאל

מדברים ברדיו | 13.04.23


מה שהיה צפוי כבר זמן רב הפך אתמול רשמי כשמנכ"לית תאגיד המים העירוני בכרמיאל, "עין כרמים" בת שבע אזיקרי אבוחצירה, הודיעה שתתמודד בבחירות על ראשות העירייה.

אבוחצירה אומנם הכריזה רק אתמול (ד') באופן רשמי אבל כפי שכבר פרסמנו ברדיו "קול רגע" – בחודשיים האחרונים החלה המועמדת החדשה לבחון את כוחה בסקרים ולפזר רמזים על כוונתה לרוץ בבחירות.

לאחרונה גם בעירייה הבינו שאבוחצירה מתכוונת להודיע על ריצה בבחירות והכפפות הוסרו כשלפני כחודש פרץ עימות חסר תקדים בין אבוחצירה לראש העירייה, משה קונינסקי, על רקע מכתב ששלחה העירייה לתאגיד המים שבראשו עמדה עד אתמול אבוחצירה בו דרשה לקבל מסמכים והסכמי התקשרויות שונות ביניהן מול היועץ המשפטי של התאגיד. עוד במכתב הטיחה העירייה ביקורת חריפה גם באבוחצירה עצמה. תגובתה של אבוחצירה למכתב לא הותירה ספק שהיא כבר עמוק בתוך קמפיין הבחירות כשהטיחה בקונינסקי שהפעיל עליה לחצים כבדים לבצע מינויים פסולים ולא חוקיים.

אבוחצירה לקחה עוד כמה שבועות ואתמול במהלך אירוע מימונה שקיימה בביתה בו נכחו מאות הכריזה רשמית על כוונתה לרוץ כשסלוגן הבחירות שלה פורסם על מסך הטלוויזיה "הגיע הזמן לנהל את כרמיאל".

באירוע בביתה של אבוחצירה נכחו בין השאר חבר המועצה, גיא מרציאנו מסיעתו של רותם ינאי שנחשב לאורח מפתיע לנוכח העבודה שינאי שוקל בימים אלה אם להתמודד בבחירות הבאות, חברת הכנסת מ"יש עתיד" ותושבת העיר, טניה מז'רסקי וחבר המועצה לשעבר, אליפז באלוה.

לאורחים שהגיעו לביתה אמרה: "מתוך תחושת אחריות גדולה והבנה עמוקה של גודל השעה, החלטתי לקחת אחריות ולהתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר כרמיאל. אמש ציינו את שביעי של פסח, ערב חג המימונה. יום זה מסמל עבורי כל מה שאני מאמינה בו ונאבקת עבורו שנים. יום של מנהיגות, שוויון מגדרי, של חירות אמיתית וחתירה בלתי פוסקת לחיים טובים וצודקים יותר – לכולן ולכולם. היום הזה בו נשים ואנשים אמיצים קפצו לים השמיעו את קולן/ם וביקשו להפוך את המציאות לשווה יותר וניצחו. היום אני קופצת אל הים וכמו שהמימונה מסמלת דלת פתוחה, כך גם דלתי תהיה פתוחה עבור כולם ללא יוצא מהכלל. עבורי, זהו יום המסמל את הבחירה לצעוד לקדמת הבמה ולהוביל- הגיע הזמן לראשות עיר בכרמיאל ואני נחושה לעשות היסטוריה, ביחד אתכם/ן. בתאריך 30.10.23 יתקיימו הבחירות לראשויות המקומיות. כפעילת ציבור שנים רבות וכמנהלת תאגיד המים כרמיאל שזכה לאינספור פרסים ותעודות, איני יכולה לשבת מנגד ולא לעסוק בשליחותי הציבורית כאילו המדינה לא בוערת.  לא אשתוק כאשר נשים וילדות אינן יכולות לעשות גו'גינג, ספורט והליכה בלי שיטרידו אותן. הגיע הזמן לשנות זאת ולהחזיר את הביטחון לרחובות. הגיע הזמן למנהיגות אחרת, חדשה חפה מתפירת חליפות וקומבינות למקורבים, מנהיגות שלא נחשדת בפלילים וסביבתה צחה ונקייה. הגיע הזמן להוריד את החליפה וללבוש סרבל, סרבל של עבודה. עבודה קשה למענכןם תושבי ותושבות כרמיאל. זוהי השעה למנהיגות עירונית אמיתית לכרמיאל ולהשמעת קול רם וברור המבקש והנאבק לשמור על הדמוקרטיה שלנו חזקה ואשר אינה מאפשר פגיעה באורחות חיינו".

"כאשר נבחרתי למנכ"לית תאגיד המים, לא שיערתי את הכוח האדיר שיש להנהגה העירונית להשפיע בצורה שורשית על החיים בעיר. נאבקתי באמונה בכוחות ואנשים שניסו ועדיין מנסים להתנהג בצורה לא חוקית, להלך עליי אימים ולנסות לפגוע בי. לא נכנעתי. ההיפך, זה רק דירבן אותי. אמש הרמתי את ראשי, התפטרתי מתפקידי בתאגיד המים, וויתרתי על משכורת ותנאים והכרזתי על התמודדתי לראשות העיר כרמיאל בבחירות שיערכו בעוד חצי שנה. לאורך כל הדרך הוכחתי מנהיגות, נחישות, אומץ, עשייה אינסופית ויושרה ציבורית. הובלתי פרויקטים רבים למען הציבור ונשים בפרט ונלחמתי כדי להגן על איכות חיי התושבות והתושבים. בשבועות הקרובים אשתף את חזוני הכלכלי, התרבותי, העירוני, היזמי לכרמיאל, שיהפוך אותה לעיר הטובה בישראל, תוך שמירה על אופייה הליברלי והשוויוני חיה ותן לחיות. חרדים לצד חילונים, עולים לצד ותיקים. למען הילדים והעיר האהובה שלנו".

מאוחר יותר הסבירה אבוחצירה לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" על הסיבות שהובילו אותה להחלטה להתמודד: "זאת החלטה שהתבשלה בשנה האחרונה, אני יוצאת מאזור נוחות התפטרתי מהתפקיד שלי שהיה בכיר עם משכורות נוחה אבל זה בער בי וכל מה שקרה בשנה האחרונה, מה שעשו לי ועושים עוד לרבים לא ארשה שזה יקרה".

תסבירי.

"איומים והכפשות וכל זה התחיל שהדברים עוד היו בגדר שמועה בלבד. זאת לא דרכי ואם מישהו עושה את זה וכן עושים את זה זה חמור ביותר. אם הייתי חוששת לא הייתי מתמודדת וזה מה שיותר דירבן אותי לצאת ולהתמודד".

אני לא בונה על הקולות של מאוכזבי קונינסקי או אזולאי, אני בונה על הציבור שרוצה להצטרף אליי למסע של העיר, להציל את העיר ולעשות לה טוב. להציל מכל מה שזכרתי מדרך לא נכונה ולא חוקית, משירות שלא ניתן טוב לציבור. עשיתי לא מעט סקרים, הסקר שמדברים עליו מטעם העיריה זה חמור ביותר זה לא סקר שנעשה מטעמי שהופץ מהמספר של המוקד העירוני. בחנתי לאחרונה את השטח זה משהו שהגיע מהתושבים כולל מהמנהיגות הקיימת וזה הגשים את עצמו".

האם היו לך שיחות עם עדי אלדר

בוודאי, הוא חבר יקר, אדם יקר לליבי וחבר קרוב אני לא אכנס לשיחות בנינו".

על חיבורים אפשריים אמרה אבוחצירה: "אני קוראת לכל מי שרוצה להתחבר מכל קצבות הסיעות ידיי פתוחות ואני מקבלת אותו והכל לטובת העיר. אני לא אכנס לשמות ולא סגרתי רשימה".

האזינו