פגיעה ישירה ביקב באביבים: "היה פיצוץ ופתאום עפתי מהמלגזה, שנים של עבודה נהרסו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 26.03.24


אש צפון: יקב במושב אביבים ספג הבוקר פגיעה ישירה של פצצת מרגמה, בעל היקב, מאיר ביטון שנכח במקום בזמן הפגיעה לא נפגע אך למקום נגרם נזק כבד מאוד.

זמן קצר לאחר הפגיעה סיפר ביטון לירין דורון: "אלוהים הציל אותי אני עברתי נס. הגעתי הבוקר למקום כדי לבדוק את החביות ומה מהצב של היין ותוך כדי שאני על המלגזה פתאום היה פיצוץ ועפתי מהדף. בהתחלה לא הבנתי מה קרה הייתי מבולבל ושהבנתי מה קורה יצאתי החוצה וראיתי עשן. בדקתי שאני בסדר והתחלתי להרים טלפונים לכוחות הביטחון והכיבוי שיגיעו לכבות את האש".

"היקב מחולק למספר חדרים ואחרי האירוע התחלתי להריח ריח של שרוף ולראות עשן שעולה ממרכז המבקרים, הפעלתי את מערכות הכיבוי אבל כלום לא עבד, מערכת החשמל קרסה ואי אפשר היה להישאר שם, היה עשן מטורף לגמרי. התקשרתי לבני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון שהגיע לעזור לי כי הצבא לא נתן אישור לכוחות הכיבוי להגיע לאזור".

מבחינת ההנחיות של הצבא אתה אמור להיות במקום

"אנחנו כבר חמישה חודשים יישוב שמוגדר שטח צבאי סגור אבל בגלל מורכבות היישוב הם לא נותנים לעבוד ממש אז אנחנו לא מפעילים קו ייצור רק מה שצריך וכמה שפחות נוכחים במקום. זה מפעל של 28 שנה, לקחנו הלוואות, הרמנו את הכל ואחרי שנים של עבודה וחקלאות קשה לצערי עכשיו הכל 3000 מטר מתחת לרצפה, הכל הרוס, אין מה לעשות יותר".

מכבאות אש נמסר: לוחמי האש פועלים בשריפת מבנה תעשייה במושב אביבים כתוצאה מירי רקטי מלבנון. 2 צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רב-רשף רועי פיניש פועלים בשעה האחרונה בשריפת מבנה תעשייה (יקב) במושב אביבים.

ראש המועצה עמית סופר התייחס לאירוע: "שוב בוקר של טילים מלבנון לישראל, שוב תושבים כאן ללא מיגון ושוב נס גדול שאירוע כזה מסתיים ללא פצועים או חלילה הרוגים. אנחנו שבים ודורשים ממדינת ישראל למגן את הצפון, יש כאן תושבים ללא מיגון שזמן ההליכה שלהם למקלט הציבורי עולה על 10 דקות בזמן שהטילים נוחתים כאן ללא התרעה או עם התרעה של שניות בודדות, יש פתרונות! צריך לתקצב ולבצע מיד"