פגיעת הנ"ט במרגליות: "כנראה שהדם שלנו שונה מדם של תושבים אחרים במדינה"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 27.05.24


לאחר עוד יום של אש בצפון שוגר הבוקר טיל נ"ט שפגע בבית העם ביישוב מרגליות. ביישוב זועמים כבר זמן רב על התנהלות הממשלה והבוקר החליטו במושב לפרסם הודעה דרמטית ולפיה כל חברי כיתת הכוננות יוצאו מהמושב: "מושב מרגליות החליט לנתק מגע עם ממשלת ישראל ולהוציא את כל החיילים  ממרגליות. הודעה נמסרה לקצין הגמר. כמו כן אנו סוגרים את חמ״ל המושב, ושערי הישוב. אין נכנס ואין יוצא למושב לאף אחד כולל הצבא. כיתת הכוננות תמצא מקום אחר לשהייה. למושב מרגליות אין צורך להישמר מהחיזבאללה אלא מממשלת ישראל שמרסקת את המושב בהחלטותיה.  מרגליות נפגעת מהחלטת הממשלה וממשרד החקלאות באופן ישיר וגורמת נזק גדול יותר מטילי הנ"ט של החיזבאללה".

יוני יעקובי סגן הרבש"צ במרגליות: "כל הכיתה שלנו צריכה לברך היום הגומל כי היינו צריכים להיות בדיוק במקום שנפגע היום מנ"ט. הצבא עושה עבודה נהדרת ואין לנו כלום נגדם, אבל ממשלת ישראל והיועצים חושבים שלמושב מרגליות לא מגיע כסף הפיצויים. אני מתבייש בממשלת ישראל ובפקידים שמקבלים משכורות ענק – אני לא צריך טובות רק את מה שמגיע לנו. המדינה צריכה להתבייש על מה שהיא עושה לנו מישהו פה השתגע".

ציון קרן, חבר כיתת הכוננות במרגליות: "זה מעניין מישהו שיורים לעבר מרגליות? כולם השתוללו אתמול על ירי למרכז ואצלנו זה שגרה, כנראה שהדם שלנו שונה מדם של תושבים אחרים במדינה. מה שקורה אצלנו בצפון זה לא יאמן, היו כאן 5 פגיעות ישירות בבתים, בבית כנסת, היום היה ירי נ"ט לעבר החמ"ל וכיתת הכוננות בכינון ישיר ואת אף אחד זה לא מעניין. היום הייתי תחת הפגזה הנ"ט פגע 10 מטר ממני והתחושה שיש מצב של חוסר אכפתיות, זה יותר מפריע לי. 8 חודשים לא קיבלנו פיצוי, לולים שלמים נהרסו כאן בשפעת העופות לפני כבר יותר משנה ואף אחד לא עושה את העבודה".

"אני בן 60, בניתי את הכל כדי שיהיה לי שקט בפנסיה ועכשיו אני אומר שלצערי הרב כנראה כל מה שבניתי יורד לטמיון. אשתי לא מוכנה לחזור ואני אצטרך לעזוב את כל מה שבניתי. מה הם רוצים שנפרק את המשפחות שלנו? אשתי כבר 8 חודשים בבית מלון בטבריה, הילדים שלי בהרצליה ולאף אחד לא אכפת, אנחנו רק רוצים שיתנו לנו מה שמגיע לנו. אני תומך בסגירת היישוב שאף אחד לא ייכנס לכאן אין צורך. האוזניים שלהם אטומות, אף אחד לא הגיע למרגליות, כנראה בגלל שלא הצבענו עבורם, אבל ריבונו של עולם אנחנו תושבי המדינה הזאת תתעוררו, תגיעו לפה תראו מה קורה לנו כאן".