אימו של סמל שקד דהן: "לקחו אותך ולא דאגו להחזיר אותך, אפילו לא את גופתך. לא מכבד אותך, את המשפחה ובטח לא את המדינה"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 28.11.23

הלב נשבר: אחרי 53 ימים הודיע היום צה"ל על נפילתו של סמל שקד דהן, בן 19 מעפולה. על פי הודעת דובר צה"ל שקד ז"ל הוא חלל צה"ל שחטוף בידי ארגון טרור חמאס. שקד, שירת כלוחם בגדוד 77, חטיבה 7, והוגדר כנעדר – נפל כבר ב-7.10 מיד עם פרוץ המלחמה עד שהיום קבע הרב הראשי הצבאי את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. על פי ההלכה, המשפחה שלא תיערך ליקיר לוויה תוכל לשבת שבעה אך אימו סיגלית גל הודיעה היום שלא תעשה כך ושלחה חיצי ביקורת על התנהלות המדינה: "מצדיע לך, שקד. אהוב ויקר שלי, נלחמתי כל חיי לדאוג ולגדל אותך באהבה, חינוך מעולה, ערכים, סביבה ראויה. עשיתי למענך מה שהייתי חייבת כאמא. הצלחתי לשמור ולהגן עליך בהמון מצבים. נלקחת ממני לעולמים. לקחו אותך ולא דאגו להחזיר אותך, אפילו לא את גופתך. לא מכבד אותך, לא מכבד את המשפחה ובטח לא מכבד את המדינה. את הכבוד לך נתתי לך בעודך בחיים ואמשיך להנציח אותך. דע לך כי המוני המונים אוהבים אותך. החלטתי לא לשבת שבעה כל עוד גופתך לא הוחזרה. אוהבת אותך לנצח נצחים, ילד יקר שלי. שלך, אמא".

רון סוויסה, חברו הטוב של שקד ז"ל סיפר היום לחיים הכט: "כבר 53 ימים אני יודע שהוא חטוף ולא יודעים מה המצב שלו. בהתחלה רצו שמועות על דברים שקרו לטנקים ולחיילים והייתי מוכן לקבל את הבשורה אבל זה תמיד מפתיע ומכה בך".

"אתמול גיליתי שהחבר הטוב של נפל לפני חודשיים. לא יכלתי לצאת מהחדר רציתי רק להיות לבד. אני ושקד חברים מגיל 4, האמהות שלנו חברות טובות והכירו בנינו מהגן. היו לנו הרבה מאוד שיחות ותוכניות גם לעכשיו וגם לאחרי השירות הצבאי. שבוע לפני השירות היינו בטיול ברודוס וכשחזרנו כבר תכננו שב-2026 אחרי השחרור נטוס למונדיאל יחד. היו לנו תכוניות לחוות הכל ביחד לחגוג בחתונות אחד של השני ולגדל את הילדים שלנו ביחד".

מה אתם יודעים על הבוקר שבו הוא נפל?

"לא יותר מידי, אנחנו יודעים ששקד היה באותו בוקר במוצב רעים, הוא שלח הודעה בקבוצה של החברים שיש "גשם סגול" (ירי טילים מעזה) וזאת ההודעה האחרונה שלו. הוא יצא לקרב עם החברים שלו ולפי מה שהבנו הוא נפצע ונהרג והגופה שלו נחטפה".

"אני חושב על ההורים שלו והאחים שאין להם מה לקבור ואי אפשר לעשות לוויה, זה קורע את הלב. זה קשה מאוד לשבת שבעה על מי שלא קברת ולא נעשה טקס לזכרו ואנחנו מקווים שיעשו הכל כדי שהגופה שלו תחזור יחד עם כל החטופים".

תומר, אחיו של שקד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בצער רב אני נאלץ לבשר על נפילתו של אח שלי גיבור ישראל אשר נפל בקרב על הגנת המולדת ונחטף בידי ארגון טרור רצחני. נוח על משכבך בשלום גיבור שלנו, מצדיע לך".

גם ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה ספד לשקד: "משפחת מגדל העמק כואבת ואבלה יחד עם משפחת דהן על רציחתו של שקד הי"ד ושולחת למשפחה חיבוק מנחם, מחזק ותומך. "בשבת הארורה" נלחם בעוז וגבורה ונחטף בידי ארגון טרור רצחני "החמאס-נאצים". שקד הי"ד, בוגר בית הספר החקלאי "כדורי", אהב לנגן בגיטרה, לשחק כדורגל, לעודד את מכבי חיפה ולבלות עם הוריו שמעון וסיגלית, אחיו עומרי, עדן, תומר, עידו וחברים. שקד הי"ד, בלט באישיותו כאציל נפש, עניו וצנוע, בתכונתו להתנדב ובאהבת הארץ והזולת. מן השמים תנוחמו, שלא תדעו יותר צער".