"קובי תמיד היה הראשון שהגיע ותמיד האחרון שהולך, לא היה דבר כזה לוותר על מילואים ולהגיד לא לצבא"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 10.12.23

רב סמל (מיל') קובי דבש מטבריה נפל ביום חמישי בקרבות בעזה הוא הניח אחריו אישה ושלושה ילדים, הקטנה בהם בת 7 חודשים. בתפקידו האחרון שירת כלוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), היה בן 41 בנופלו.

גיסו, אלירן לחיאני: "קובי גבר מדהים, תמיד עם חיוך על הפנים – לא משנה מה קורה תמיד החיוך שם. בלחימה הכי קשה, באפס כוחות קובי היה מגיע ומחייך וכולם היו מקבלים כוחות ומסתערים קדימה. הוא איש משפחה צנוע ושקט שנתן הכל למען הילדים ולמען אשתו".

מה אתם יודעים על הקרב האחרון?

"אנחנו לא יודעים הרבה פרטים, מה שכן הצלחנו להבין זה שהם היו בעזה ובמהלך משימת הגנה הם התכוונו לפעילות ואז נורה לעברם צרור מבחוץ לבניין וקובי חטף כדור בחזה והתמוטט מידית. הוא נפצע קשה מאוד ופינו אותו במהירות לכיוון הגדר ומשם למסוק שהיה אמור להביא אותו לבית החולים  אבל במסוק כבר נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותו".

הוא סיפר בשיחות איתכם על הסכנות?

"זה לא היה קובי. בשבת האחרונה הוא היה עם המשפחה ומעולם לא הציג חששות או פחד תמיד נתן הרגשה שהכל בסדר ותקין ושהוא עושה את המשימה שלו מתוך אמונה שלמה שזה מה שהוא צריך לעשות. קובי תמיד היה הראשון שהגיע ותמיד האחרון שהולך, לא פספס מעולם יום מילואים תמיד היה הראשון שמתייצב בשטח. מבחינתו לא היה דבר כזה לוותר על מילואים ולהגיד לא לצבא. היו לו הרבה מאוד חברים תמיד היה אחד כזה שנתן מעצמו ונתן לכולם ורצה לתרום. קובי הוא מלח הארץ גיבור ישראל. כרגע המשימה שלנו זה להיות עם אשתו והילדים הוא השאיר תינוקת בת 7 חודשים, ילד בן 7 וילדה בת 10 והמשימה כרגע לעטוף ולהיות איתם בכל מה שהם יצטרכו".