קורל שבת: גל התעצבן שאני חרדתית והבטיח שהוא יחזור, אבל אני הרגשתי וידעתי שהפעם זה יהיה אחרת"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 21.05.24


רס"ן גל שבת, מקציר נפגע ב-15.05.24 מירי של צלף עזה, הוא נאבק על חייו במשך כמה ימים עד שביום ראשון נקבע מותו במרכז הרפואי בילינסון. שבת, שירת כמ"פ חץ בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, היה בן 24 בנופלו. אתמול הותר לפרסם כי המשימה שבה נפל שבת הייתה בחיפוש פירי מנהרות ג'באליה בהן היו אינדיקציות למציאת חטופים. באחת המנהרות שאיתר הכוח שבו עמד נמצאו גופותיהם של ארבעה חטופים: שני לוק, עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר ורון בנימין שהושבו לארץ.

אחותו של גל, קורל סיפרה היום לירין דורון: "גל היה אמור להיכנס לרפיח ויום לפני הם קיבלו שינוי משימה להיכנס לג'באליה. הם חיפשו שם חטופים שהיה לגביהם מידע שהם מוחזקים במנהרות חמאס. הם היו צריכים לחפש את הפירים על הקרקע והם מצאו את המנהרות אבל גל כבר לא יידע את זה. הוא הגן על חיילים בגופו וספג פגיעה של צלף, יחד איתו נפצעו עוד 2 חיילים שלו ומצבם טוב. במהלך השבוע האחרון אבא של אחד החיילים שנמצא בעזה סיפר שגל הציל את החיים של הבן שלו, הוא משך אותו וספג את הכדור במקומו".

גל כאמור נפצע מפגיעה של צלף ומצבו הוגדר קשה מאוד: "את הטלפון קיבלתי מקצין הנפגעים, אימא שלי גם הייתה איתו בשיחת ועידה והם בעצם בישרו לי שגל נפצע קשה והוא בבילינסון. כמה דקות לפני השיחה הרגשתי משהו ושלחתי לו הודעה. נסענו במשך שעה לבית החולים החזקנו ידיים אני ואימא שלי כל הדרך והייתה שתיקה ארוכה. ידענו מהשלב הראשון שהפציעה שלו מסובכת, בטלפון שקיבלנו דווח לנו שהפציעה קשה מאוד ובבית החולים אמרו לנו שאי אפשר להציל אותו. למרות זאת הייתה לנו תקווה שיהיה אפשר להציל אותו והבאנו פרופ' מכל הארץ כדי לנסות לקבל חוות דעת".

מתי הייתה השיחה אחרונה ביניכם?

"בערב יום העצמאות, ידעתי שהוא נכנס והוא כתב הודעה בקבוצה שהוא נכנס ואוהב אותנו, באותו יום ידעתי שהוא ייכנס שיגעתי אותו בטלפונים, הלכתי לים ועשיתי איתו שיחת וידיאו כי ידעתי שהוא אוהב את הים. הוא כל הזמן התעצבן שאני חרדתית והבטיח שהוא היה שם הרבה פעמים והוא יחזור והכל יהיה בסדר. אבל אני הרגשתי וידעתי שהפעם שהוא נכנס זה יהיה אחרת".

"אנחנו עדיין ברגשות מעורבים וקשה לנו לראות את אח שלי ממשיך את הדרך של גל והולך לקרבי, גל היה הגאווה של ליאם, היה ביניהם חיבור של אחים שהוא מאוד חזק, תחביבים משותפים וליאם רוצה להמשיך אותו".

לאחרונה נודע למשפחה שגל רכש דירה ובמהלך השבוע שבו גל היה מאושפז במצב קשה קיבלה ארוסתו שיחת טלפון: "ביום שישי כשאנחנו בבית החולים הטלפון של גל כבר הגיע אלינו והייתה אליו שיחה, בת הזוג ענתה ובישרו לה שהמפתחות של הדירה מוכנים שיבואו לקחת אותם. התפללנו שהוא יוכל לקום מהמצב שבו הוא נמצא, לקחת אותם ולראות את מה שהוא עבד בשבילו אבל לצערנו זה לא קרה. אחרי שהוא נפטר החלטנו שאנחנו הולכים לראות את חיים שלנו דרך העיניים של גל. הוא שירת בפלוגה של חיילים חרדים שחלקם מגיעים מחו"ל ואין להם משפחות כאן – ההחלטה שקיבלנו שאחרי השבעה הדירה תשמש כמקום לינה לחיילים בודדים ותסייע להם".

על השבוע הקשה שבו היה גל מורדם סיפרה: "הזמן שהיה לנו להיפרד ממנו סייע לנו, בתקופה הזאת לומדים להסתכל על דברים גם כשהם לא טובים, היו לנו חמישה של רכבת הרים מטורפת עם הרבה אחדות, משפחתיות וייחול לנס וכל הזמן הזה גל היה לצדנו ובכל הימים האלה גל נראה גל. הדפיקה בדלת היא משנה חיים ויש משפחות שלצערנו אין להם איך זמן להיפרד מהיקר להם, לנו היו 5 ימים להיפרד וזה היה מאוד משמעותי בשבילנו".