קורנגולד: "גנץ אמר לי – נתניהו מורח את הזמן בעסקת חטופים"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 10.06.24


לאחר חילוץ החטופים ביום שבת ופרישת יו"ר מחנה הממלכתי, בני גנץ, מהממשלה משפחות החטופים הצליח מור קורנגולד, אחיו של החטוף טל שוהם ממעלה צביה, להיפגש בארבע עיניים לפגישה עם השר גנץ. בראיון לירין דורון ב"מדברים ברדיו" סיפר: "כשהגעתי להצהרה של בני גנץ ביקשתי להיפגש איתו לפני מסיבת העיתונאים ולהיכנס למסיבת העיתונאים עצמה ונקבעה לי פגישה איתו אחרי ההצהרה. הגעתי לשם בחשש ופחד גדול מהפרישה שלו כי מבחינתי שאני ישבתי איתו אמרתי לו שאני בעד שהוא יפרוש אם יש סיכול או בגלל ממשלת ישראל לא ניתן להגיע לעסקה והוא בא להרים דגל אדום. הגעתי לשם כדי לשמוע אותו ושייתן למשפחות החטופים שזה המצב אני הרגשתי שהוא לא נתן את התשובות שאני ציפיתי להן ואחר כך נפגשנו ושאלתי את השאלות שרציתי לשמוע תשובות עליהן".

"בפגישה הוא אמר לי שיש לו 5-6 סעיפים שהוא הציג ואחד מהם זה שחרור החטופים אז זה לא רק שחרור החטופים. ששאלתי אם ביבי מסכל עסקה הייתה שתיקה ובסוף נאמר לי שהוא מורח את הזמן וזה מה שציפיתי שהוא יעלה ויגיד מול כולם. הגישה שלי אומרת שהיה עדיף שהוא יישאר בממשלה בגלל ההשלכות של חסרונו שם. ציפיתי שהוא יצא ויגיד נסינו להגיע לכל עסקה אפשרית ובגלל הממשלה אי אפשר היה להגיע לעסקה".

"אין מחיר לחיי בני אדם ואנחנו בעד החיים, אני מאמין בדרך שלי ש"בכל מחיר" זאת אמירה ריקה מתוכן ואחרי הדשדוש והטעויות של ממשלת ישראל אני דורש לעשות הכל גם אם זה אומר להפסיק את המלחמה ולהציל את החטופים שלנו. אין עסקה לא עסקה יש פה להציל חיי אדם ואנשים צריכים להתחיל להבין את זה. איך מישהו יחיה פה עם 120 רון ארדים שלא יחזרו הביתה".

מה עבר עליכם בשבת שחולצו החטופים?

"הייתי נרגש ושמח ומאושר על חזרתם של ארבעת החטופים, כשאני מדבר על הצלת חיים פה הצלנו חיים של מי שלא היה משתחרר בפעימה הראשונה. באותה נשימה אני גם חושש ומפחד שכמו בכל מבצע גדול מה יקרה מעכשיו לחיי החטופים אז ישנם רגשות מעורבים. החשש שירדו התנאים של החטופים ותעלה הדריכות של החוטפים וזה מאוד מפחיד. אי אפשר להחזיר 120 חטופים בחילוצים צבאיים ואנחנו חייבים להגיע לעסקה".

החטופים אמרו שהם ראו את ההפגנות וזה נותן להם תקווה

"היה לי שיח על זה עם משפחות וזה נתן לי יותר כוח להילחם עבור אח שלי בתקווה ותפילה שהוא רואה את זה שאנחנו נלחמים לשחרר אותו ואת כל החטופים"