רויטל נשיא: "הפחד הוא קיומי, אנחנו מהלכים כחיים אבל צל של עצמנו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 08.05.24

215 ימים מאז שנחטף מפסטיבל המוזיקה ברעים, משפחתו של שלומי זיו (41) מהיישוב אלקוש עדיין לא קיבלה מידע חדש על מצבו. כעת, כשהמשלחת נמצאת בקהיר בניסיון להשיג עסקה לשחרור חטופים ובמקביל צה"ל פועל ברפיח אומרת אחותו של שלומי, רויטל נשיא שהפחד רק הולך ומתגבר: "שלומי כבר בן 41 הוא הספיק לציין את היומולדת שלו בשבי חמאס ומאז שהוא נחטף אין לנו שום מידע חדש לגביו".

אמש פרסם קיבוץ ניר יצחק על הירצחו של החטוף ליאור רודאיף ז"ל כבר ב-7.10 וגופתו מוחזקת בשבי חמאס, רויטל: "משפחות החטופים כולן כבר משפחה אחת גדולה וכל הודעה כזאת אנחנו כואבים וזה מפלח את הגוף ויוצר אצלנו פחד. אנחנו 215 ימים בפחד, בלי ידיעה מה קורה עם אחי, אישתו לא יודעת מה קורה עם בעלה. זה לקום בבוקר והדבר הראשון זה לבדוק בטלפון כל הזמן אם יש עדכונים, אנחנו לא מתקשרים אחד עם השני, הפחד הוא פחד קיומי. אנחנו מהלכים כחיים אבל צל של עצמנו. ויחד עם זאת כל פעם שאני אומרת שקשה לי ואני נשברת אני רק מתארת לעצמי מה עובר עליהם וכמה קשה להם וכמה אסור לנו להישבר".

על השבוע המטלטל לאחר הצהרות חמאס על עסקה אפשרית אמרה: "זאת רכבת הרים בלתי נתפסת, אנחנו לא מבינים איך אנחנו מצליחים להמשיך במאבק הזה. להגיד שההודעה של חמאס לא נתנה תקווה זה לא נכון אבל אין בהם אמונה. למדנו שאם יש משהו קונקרטי ונכון נקבל את ההודעה מהקצינה שמלווה אותנו. למדנו שיש טרור פסיכולוגי אבל זה לא אומר שהמדינה לא צריכה לעשות כל מה שהיא יכולה והלביא עסקה שתחזיר אותם הביתה".

קרא עוד:

מה עמדתך בנושא שחרור של חלק מהחטופים במסגרת עסקה?

"מדינת ישראל לא צריכה לחתום על הסכם שלא כולל את כולם, ומצד שני אנחנו מבינים את המציאות ואיפה אנחנו נמצאים. אני יודעת שאחי לא יהיה בפעימה הראשונה אבל משהו צריך להתחיל ומדינה חזקה צריכה לדעת להתמודד עם הסיטואציה הזאת. הזמן הולך ואוזל והוא לא לטובתנו".

פעילות צה"ל ברפיח מדאיגה או נותנת תקווה?

"התחושות מעורבות כי אני אומרת שאסור לשכוח מה שקרה ב 7.10 שנרצחו פה אנשים ואני מבינה את הצורך של הפעילות הזאת אבל אני גם אומרת רגע זה יכול לסכן אותם ואת המו"מ".

על אירועי יום העצמאות בשבוע הבא אמרה: "זה נכון לציין את יום העצמאות, היה מחדל וכן ספגנו אבדות וזה היה נוראי אבל יש לנו מדינה ולא הצליחו לכבוש אותנו כמו שניסו לעשות".