"רועי אהב משחקי מחשב ואמרתי לו שבמציאות אסור להיפסל, שאין מקום לפסילות אבל זה לא עזר"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 09.01.24

סמל רועי טל בן 19 מכפר יהושע, נפל אתמול במהלך הקרבות בדרום רצועת עזה. הוא שירת ביחידת כפיר לוחם בגדוד 94. הוא הניח אחריו הורים סמדר ועמי וארבעה אחים.

אביו, עמי סיפר: "אנחנו עדיין לא קולטים ולא מבינים, זה לא נתפס. אתמל לפני 19:00 בערב התכוננתי לצאת לצעידה וכשפתחתי את הדלת עמדו מולי מספר חיילים ששאלו אם אני עמי וישר הבנתי. קיויתי שיגידו שאולי הוא נפצע אבל הודיעו לי על הנורא מכל".

מה אתם יודעים על האירוע שבו רועי נפל?

"הם סיפרו שרועי ולוחם נוסף עלו לגג בית בחאן יונס ושם הפתיעו אותם שני מחבלים שפגעו בהם בצורה קשה וכוחות ההצלה קבעו מוות בשטח".

"רועי התגייס לפני שנה וחודשיים וקצת לפני המלחמה הוא שירת באזור חווארה באיו"ש שגם שם הם עבדו קשה. הוא ניסה כל הזמן להרגיע אותנו שהוא נמצא בקו אחורי יותר אבל מהמפקדים שלו הבנו שהוא חתר למגע ונלחם. הוא לא יצא הביתה 15 שבתות רצוף ועכשיו הוא חוזר בארון. הוא לא היה ילד שמתלונן, הוא הבין את המצב והשליחות ואת מלחמת אין הברירה שנקלענו אליה ולא התלונן עם כל הקושי. לפני חודש בזמן שהם עברו משג'אעיה לחאן יונס הוא יצא להתאוררות באשקלון ונתנו לנו להגיע לבקר אותם וזה היה הביקור האחרון שלנו איתו".

ספר על רועי

"רועי בחור שקט ורגוע, מוצף בחברים, אהב לטייל בטבע אבל החליט שהוא רוצה להיות לוחם קרבי, הוא היה מרוצה מזה ואהב את השירות. הוא אהב לבלות, הוא היה חוזר מהצבא אחרי לילות בלי שינה ויוצא לבלות, הוא לא יכל להיות בלי החברים שלו שהוא היה מוכן לעשות למענם הכל ולמען החברים שלו מהיחידה. כמו שאומרים לוקחים את הטובים וזאת כנראה לא קלישאה".

כשראית את התמונות ב-7.10 הבנת לאן זה הולך?

"מי יכול היה לתאר לעצמו שהוא התגייס לפני שנה וחודשיים לאיזה מלחמת אין ברירה ניקלע. אי אפשר היה לחשוב על זה. כשצפיתי בתמונות ב-7.10 לא ידעתי שהוא ייקח בה חלק, הוא היה באזור אחר ולא ידעתי מה יהיה ולאן זה יתפתח אבל לפני שהם נכנסו לעזה הוא עדכן. בכל התקופה כמעט לא יצא לנו לדבר איתו בטלפון".

במהלך השירות יצא רועי לקורס חובשים אותו סיים בציון גבוה: "התגאנו בו מאוד שתוך כדי מסלול הלחימה ב"כפיר" הוא נשלח לקורס, לאורך כל המסלול היינו גאים בו מאוד".

"רועי מאוד אהב משחקי מחשב ובתקופה הזאת הוא היה מנותק מהמסך לתקופה ארוכה. בשיחה בנינו אמרתי לו שההבדל בין משחקי המחשב למציאות שבמציאות אסור להיפסל, אין מקום לפסילות אבל זה לא עזר".