"רני היה אבא מדהים והילדים העריצו אותו, הוא היה גיבור אבל זה לא מנחם"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 20.11.23

"ראיתי ועשיתי דבר אחד או שניים בצבא אבל שם זה הגיהנום, ככה זה נראה.. תנו לנו לנצח בבקשה למען ילדנו", כך כתב בעמוד הפייסבוק שלו רס"ם (מיל') רני טחן, סמב"צ בגדוד 8717, חטיבה 261, שבוע לפני שנפל.

רני, היה בן 40 בנופלו ויכל שלא להתגייס למלחמה בשל פוסט טראומה שממנה סבל מאז במבצע "צוק איתן", אבל כשהמלחמה פרצה הוא לא חשב פעמיים וירד לדרום להילחם לצד חבריו. הוא הניח אחריו אישה ו-4 ילדים.

אחותו של רני, אורי טחן, סיפרה היום לירין דורון: "הימים קשים מאוד אבל אומרים שהזמן עושה את שלו, נחכה לזמן. לרני הייתה מחויבות לחברים שלו ולצוות שלו ולמרות הפוסט טראומה הוא התגייס. הוא לא יכל לדמיין שהוא לא יהיה עם החברים שלו בדרום. רני היה איש נאמן ואמיץ ואני מאחלת לכל אחד חבר טוב כזה שלא משנה מה קרה ואיפה אתה נמצא הוא יהיה שם בשבילך ולצערי איבדתי אותו במלחמה הזאת".

"הוא לא התלבט אם לצאת לקרב והוריד אותי מכל ניסיון להסביר לו שזה לא רעיון טוב להתגייס. הוא היה נחוש והאמין באיך שהצבא עובד. הוא אמר לי שזה לא 'צוק איתן' וזה הולך טוב אז הבנתי שכל ניסיון להתעקש איתו זה בזבוז זמן של השיחות שלנו. אמרתי לו שאני אהבת אותו ושישמור על עצמו".

על הטראומה ממנה סבל סיפרה אורי: "לרני היה מסע מורכב. כולם מכירים את המושג 'פוסט טראומה' אבל בסופו של דבר רני היה בחור אמיץ שהתנהל בחייו באומץ רב שעשה המון למען הריפוי שלו. בדעה מאוד צלולה שהוא הבין לאן הוא הולך והוא הלך לעשות את הכי טוב שלו למרות הכל. הספורט היה חלק מתהליך הריפוי, הוא שם לו יעדים ועמד בהם ולא עניין אותו כלום וגם במלחמה הוא שם יעד והלך אליו".

"כשבישרו לנו על נפילתו הייתה תחושה שנגמר האוויר בגוף. אמא שלי הגיעה אליי בחצות ואחריה הגיעו 3 קצינים, חשבתי שאולי הוא פצוע והייתי מוכנה להתמודד עם פציעה אבל בישרו לנו על נפילתו. עוד הספקתי לדבר איתו בשישי והוא אמר לי לצפות בחדשות במוצאי שבת שיקרה משהו גדול ולא צפיתי בחדשות אבל החשדות הגיעו. הוא השאיר אחריו 4 ילדים מופלאים זה הכאב לב הגדול. רני היה אבא מדהים והם העריצו אותו ואין לי מושג איך משקמים את זה. הוא היה גיבור אבל זה לא מנחם, אין צורך להיות גיבור".