"ירדן אורי מאוד דומה ומזכירה את שי, הוא היה אבא טוב בשבועיים הקצרים שהיה איתה"

חיים הכט ורותם אטיאס | ישראל במלחמה | 16.12.23


הערב יובא למנוחות רס"ל במיל' שי אוריאל פיזם (23). פיזם, מפקד טנק בגדוד 9 בעוצבת עקבות הברזל, שנפל בקרב ברצועת עזה. רס"ל פיזם ז"ל הניח אחריו אישה, מעין, תינוקת בת שלושה שבועות, ירדן אורי, שנולדה במהלך המלחמה, הורים כרמית ושמעון ואחים, ראם, אדוה וצרי.

הוא השתחרר לפני כשנתיים משירות סדיר בחיל השריון ולאחר מכן החל ללמוד בישיבת "הר עציון" ושימש כמדריך בישיבת באלון שבות.

מקיבוץ עין הנציב נמסר: "קהילת עין הנציב שבורה ובוכייה על בנה, שי אוריאל פיזם השם ייקום דמו".

אדווה פיזם, אחותו של שי: "יש נחמה גדולה מאוד ששי השאיר אחריו את ירדן אורי, היא תביא לנו הרבה אור הביתה היא מאוד דומה ומזכירה את שי. שי היה אבא טוב בשבועיים שהוא ראה אותה והיא תמשיך לחיות אותו אבל גם תגדל בזכות עצמה כמו ששי היה רוצה. בימים האלה חיילים שהיו עם שי סיפרו לנו ששי חזר למילואים הוא הגיע בשלב שפחות היו צריכים אותו והצוות שלו כבר יצא הביתה להתרעננות לכמה ימים וכשהוא לא ראה אותם הוא שאל איפה כולם ולמרות שידע שהוא יכול לצאת איתם הוא נשאר ונלחם".

"שי בצדיקותו הגדולה נכנס בהתחלה בתור חלק מצוות אבל טנק ומפקד הטנק שהיו לידו נפצעו והוא לקח את התפקיד על עצמו. באירוע עצמו ממה שסיפרו לנו הוא הספיק לשלוח למעיין הודעה שהוא בדרך הביתה אבל ואז שמע על מפקד שנפצע והוא חזר להילחם. הוא נכנס לבית שקרס נפצע ומת במקום. המוות הזה מתאים לשי כי הוא לא סבל, כל החיים שלו הוא האמין שצריך לצמוח מהקושי. היו לו 23 שנים שהוא עשה בהם יותר מ-120 שנים והשיג כל כך הרבה דברים".

מה היו החלומות שלו?

"הוא היה באמצע לימודים לרבנות, החלום שלו היה להיות חקלאי כי הוא עבד בחקלאות בקיבוץ והוא רצה לעבוד בחינוך".

מתי הייתה השיחה האחרונה שלכם?

"שאלתי אותו אם הוא לא מפחד שהוא נכנס לעזה, הוא אמר שהוא לא פוחד ושאל אם אני פוחדת שאני עולה על הבמה. הוא אמר "ככה זה במלחמה התאמנו על זה הרבה ואני יודע מה אני צריך לעשות". ביום חמישי, בנר הראשון של חנוכה, הוא היה בבית וראה את אימא שלנו רואה חדשות וכעס עליה. הוא אמר לה שתפסיק לראות כי זה מוריד את מצב הרוח. סיפר שיש דברים קשים אבל כולם ביחד ויש צחוקים וכולם נלחמים על המדינה שלנו. חשוב למשפחה שיישמר החוסן של העם. אנחנו יודעים שיש מחירים קשים למלחמה הזאת אבל אנחנו צריכים להיות חזקים שלא ניתן למלחמה לשבור אותנו".

מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל רס"ל במיל' שי אוריאל פיזם הי"ד, מפקד טנק, תלמיד ישיבת ההסדר הר עציון, שנפל במלחמת מצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים.  תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש מועצת אפרת עודד רביב כתב: "בשורות קשות. בכאב גדול ובצער עמוק משתפים ששי אוריאל פיזם האהוב נהרג הלילה בעזה. שולחים חיבוק גדול מאד לכל המשפחה היקרה, למעין (צור) האהובה ולתינוקת המתוקה שלהם שנולדה לפני שבועיים, להורים כרמית (ווטרמן) ושמעון ולסבים רנה ויוסף ווטרמן משכונת הרימון. שי הינו הבוגר השישי מישיבת נוה שמואל מרשת אור תורה סטון, שנפל מאז תחילת הקרבות. יהי זכרו ברוך".

מישיבת הר עציון נכתב: "עלה המוות בחלוננו. בית הישיבה מתאבל ושרוי בצער עמוק עם נפילתו של תלמידנו היקר (שיעור ו') שי אוריאל פיזם בקרב ברצועת עזה. אנו משתתפים באבלה של משפחתו: הרעיה – מעיין, ובתם הקטנה ירדן אורי. הוריו – הרב שמעון (מחזור כ"ג) וכרמית ואחיו ואחיותיו".

אמנון בזק, רב בישיבת הר עציון ומורו של שי כתב עליו: "שי היה מבכירי תלמידיה של ישיבת הר עציון, ובאופן סמלי בה נולד ובה נפל. נולד בישיבה להוריו היקרים הרב שמעון וכרמית, עבר עם משפחתו לקיבוץ עין הנצי"ב, ושב לישיבה ולבתי האברכים שלה בשנים האחרונות לחייו. בכל 23 שנותיו שי היה דמות מובילה ומוערכת, תלמיד חכם של ממש, מוכשר מאוד, רציני ואידיאליסט, ויחד עם זאת בחור שמח וחברותי עם חוש הומור חד. לפני פחות מחודש נולדה בתו הבכורה, ירדן אורי, כשהמלחמה הייתה כבר בעיצומה. גדול הכאב מלהכיל".