שי אילוז: "לא רציתי להצטרף למשפחת השכול, פחדתי מהנורא מכל מהיום שאורי התגייס"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 05.06.23

אלפים ליוו אתמול למנוחות את סמל ראשון אורי יצחק אילוז בן 19 וחצי מצפת שנפל בפיגוע בגבול מצריים. אביו של אורי, שי אילוז שוחח היום עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" וסיפר על בנו: "אורי היה עילוי וסמל, הוא היה מלח הארץ. קיבלתי את הידיעה בבית הכנסת בזמן השבת וברגע ששמעתי שעדכנו את אישתי הבנתי שקרה משהו לאורי. קיוותי שהוא רק נפצע אבל קרה הנורא מכל".

"אני ואורי דיברנו בעיניים, בלי הרבה מילים, הספיק שהסתכלנו אחד על השני כדי לדעת מה כל אחד מאיתנו רצה להגיד. הוא היה הדבק של הילדים והמשפחה, בכל מקום שהוא הגיע אליו הוא היה מחבר בין כולם לאהבה, ערכים ודרך ארץ".

"אורי היה כל כולו צבא, קם בימי ראשון בבוקר עם מוטיבציה ודאג לא לאחר לבסיס. הוא היה נשאר שבתות בבסיס כדי לא להשאיר לבד חברים שרותקו, הוא היה מורעל צבא".

על ההתלבטות של אורי האם לצאת לקורס קצינים אמר שי: "היו כמה חודשים של התלבטות אם לצאת לקצונה וביום חמישי האחרון הוא הודיע לאימא שלו שהוא החליט לצאת לקצונה ואמרתי לו שאני גאה בו".

בסוף השבוע חגגה המשפחה אירוע ושי למרות שהתבקש להישאר בבית הודיע שהוא נשאר שבת. שי: "ביקשנו שיגיע והוא אמר שהוא לא רוצה לפגוע בחברים שלו שישארו שבת במקומו. הוא לא הגיש אפילו בקשה להשתחרר הביתה".

העובדה שאורי שירת בגבול עם מדינה שיש לנו שלום איתה הרגיע אותך?

"מעולם לא האמנתי בגבול שלום או בגבול שקט. פחדתי מהנורא מהיום שהוא התגייס. הוא סיפר לי המון דברים וביקש ממני עצות. שהמוות הגיע לחלון שלנו אף אחד כבר לא חזק, צריכים להית חזקים למען הילדים והבית אבל אי אפשר להיות באמת חזקים והמבחן האמיתי הוא אחרי השבעה איך נוכל להתמודד. לא רציתי להצטרף למשפחת השכול אבל צירפו אותי בעל כורחי".

תדרוש לקבל את מסקנות האירוע?

"כל הורה רוצה לדעת בדיוק מה קרה לבן שלו, אני אכבד את מותו של בני ושבוע הבא נתעסק בכל מה שיש למען הבאים אחרינו".

להאזנה