שקד: "הכפרים? לאחר הודעת הפרישה של נור משם קיבלנו הכי הרבה פניות"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 08.02.24

שבוע אחרי הטלטלה הפוליטית בגלבוע עם הודעתו של ראש המועצה, עובד נור, שאין בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות – מתגברות הקריאות ממחנה דני עטר כלפי הדס שקד לפרוש גם כן. מול קריאות אלה מתחייבת שקד שלא לפרוש וטוענת שהפרישה של נור העבירה אליה תומכים רבים.

שקד: "מאז ההודעה ישנם מאות פניות של תושבים שרוצים להצטרף אלינו כי חשוב להם לקדם את הגלבוע איתנו, יש גם תושבים שאנחנו פונים אליהם ויש תחושה של שינוי. ההחלטה הזאת בהחלט הגיעה בזמן טוב מבחינתי ואנחנו לוקחים את ההזדמנות הזאת והולכים איתה עד הסוף כדי לנצח בבחירות".

"הפרישה של עובד השפיעה על שני הצדדים, כי מעבר לתומכים רבים שעוברים אלינו יש גם הרבה שהצהירו שהם עם עטר, רק כדי להוביל שינוי בראשות המועצה, ואחרי ההודעה של עובד הם עוברים אלינו. אני והמטה שלי עסוקים עכשיו בשיחות עם רבים מתושבי הגלבוע יהודים וערבים ויש פה קרב צמוד וכל מי שמספר אחרת מספר סיפורים. יש מי שזוכר את הכהונה של עטר ולא רוצה לחזור לזה. אני בטוחה שאם יצאו אנשים להצביע באחוזים גבוהים אני אהיה ראש המועצה".

לא סתם הזכרת את התושבים הערבים, מה המצב בכפרים?

"אני לא אדבר על יישובים אבל יש הרבה התארגנויות בכפרים הערבים שהם איתנו ואלה כמויות לא קטנות בכלל. יש לנו מטה כפרים שעובד ומביא הרבה אנשים. ביום ההודעה של הפרישה הכי הרבה פניות שקיבלתי היו מהכפרים הערבים כי הם מחפשים בית אחרי הפרישה שלו. במבחן התוצאה כולם רואים איך נראים הכפרים וזאת תוצאה של הזנחה של 30 השנים האחרונות וכדי לשנות את זה אי אפשר לבחור את אותו דבר ולחזור אחורה".

על הקריאות כלפיה לפרוש ממחנה דני עטר אמרה: "ראיתי את הקריאות האלה, אבל כמו שאמרתי בהתחלה כל כך הרבה אנשים פנו אליי לאורך הדרך וביקשו שאמשיך עד הסוף, לזה התחייבתי וכך אעשה.  מה גם שכשיש שני מתמודדים פרישה של אחד מהם הופכת את כל הסיפור ללא דמוקרטית כך שזה מאוד בעייתי".