תושב סנדלה נרצח ביריות בכניסה ליישוב גן נר

קול רגע
חדר חדשות | 06.05.23

תושב סנדלה בן 19 נרצח הערב (ש') ביריות על ידי תושב גן נר. האירוע התרחש סמוך לשעה 18 וחצי אז ירה החשוד מסיבה שאינה ברורה לעבר הנרצח מספר כדורים. כתוצאה מהירי נפצע הצעיר אנוש ופונה למרכז הרפואי העמק בעפולה שם נקבע מותו. חובש בכיר במד"א טל כהן ופראמדיק מד"א רוי בן יתח סיפרו: "הפצוע שסבל מפצע ירי בגופו שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים שם הרופאים המשיכו להאבק על חייו אבל בסופן נאלצו לקבוע את מותו".

השוטרים הוזנקו למקום האירוע ועצרו בשטח את החשוד בן 32 תושב גן נר. במקום נתפס גם האקדח ששימש אותו לביצוע הירי. מהמשטרה נמסר כי בשלב זה החקירה בראשיתה והרקע עדיין לא ידוע.

כוחות שיטור גדולים עדיין נוכחים במקום מחשש לעימותים.

מהמועצה הגלבוע נמסר: "זוהי שבת קשה בגלבוע, ואנו נאלצים לאשר כי במהלך עימות פיזי שהתפתח בכביש בין שני צעירים (סנדלה וגן נר), תקפו 2 הצעירים אחד את השני, ובמהלך האירוע ירה הצעיר מגן נר בצעיר מסנדלה. הנפגע הובהל לבית החולים שם נקבע מותו. היורה עצור. האירוע כל כך זר לרוח הגלבוע, לסובלנות ולאחווה המאפיינת את כולנו. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בהמשך טיפול האירוע. כמועצה הרואה זכות במודל החיים המשותפים, אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת האחדות. נמשיך לעדכן בהמשך".

חה"כ עאידה תומא סלימאן בתגובה לרצח בן ה-19 מהכפר סנדלה ע"י תושב גן נר: "ככה נראה רצח שהוא תוצר ברור של מדיניות גזענית והתרת דם של הפלסטינים אזרחי ישראל ע"י ממשלת ישראל, השר הממונה והמפכ"ל. בתיעוד רואים את הנרצח חוזר לרכב שלו ונורה באופן נפשע. כשמציפים את הרחובות בנשק ומסמנים את הערבים כאויב יגיעו אלו שילחצו על ההדק. האחריות כולה על מקבלי ההחלטות שבפעולות שלהם וההסתה מעניקים את הנשק למי שרוצח בפועל".

יניב בן שימול, רבש"ץ הישוב גן נר וחבר בארגון הרבש"צים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית שהיה באירוע הירי: "הגעתי בין הראשונים לאירוע. ראיתי בחור שמתהלך וקראתי לשוטרים. מדובר בזירה קשה שלצערנו הסתיימה בהרוג. מדובר באירוע פלילי ולמרות זאת קפצנו לטפל בו. במידה ושר הביטחון גלנט לא יתעורר, אנו נפסיק לקפוץ לאירועים מעין אלה. הרבש"צים הפסיקו להיות שק החבטות של מדינת ישראל".

ראש המועצה גלבוע, עובד נור