אולגה פלחטי: "גם אם ירצו לשנות את ההחלטה – אני לא אוציא את הבת שלי מהקבר ואעביר אותה מקום"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 14.11.23

"גם אם ירצו לשנות את ההחלטה – אני לא אוציא את הבת שלי מהקבר ואעביר אותה מקום", כך אמרה היום אולגה פלחטי שבתה, אלינה ז"ל, נרצחה במסיבה ברעים ונקברה מחוץ לגדר לאחר שלא סיימה את הליך הגיור.

דבריה של אולגה מגיעים לאחר הדיון הסוער שהתקיים אתמול בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, שדנה בנושא זירוז הליכי גיור וזאת בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". בוועדה עלה סיפורה של פלחטי ז"ל בת ה-21 שנרצחה במסיבה ונטמנה מחוץ לגדר בבית העלמין בבית שאן.

במהלך דיון סיפרה אימה אולגה: "אני מאמינה באלוהים. הכי כואב לי שבזמן הכי קשה ההתנהגות כלפינו לא הייתה טובה. אלינה נרצחה כיהודייה. אף אחד לא הסתכל לבדוק מי נוצרי ומי יהודי. הילדים שלנו נרצחו ביחד. אני פה כדי שלא נחזור על אותם טעויות. כואב לי. אלינה נשרפה. לא נתנו לי לזהות אותה. לא יכולתי לתת לה חיבוק אחרון וזה כואב. במודעת האבל לא כתבו שאנחנו יושבים שבעה. אמרו שאנחנו מקבלים אורחים".

קרא עוד

היו"ר פורר שהזדעזע מהדברים: "אני מתבייש בשם מדינת ישראל שככה התנהגו בכם. אנחנו עושים את הביזוי הכי גדול למי שנפל בהגנה על ישראל ולא עומד בתנאים כאלה ואחרים. אין ביזוי גדול יותר של המת".

ביום שלאחר הדיון אמרה אולגה לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "הייתה מגיעה לה קבורה אחרת, אלינה הייתה בתהליך גיור ומבחינת המועצה הדתית של בית שאן לא התקבל אישור, אני מאוד כועסת על ההחלטה הזאת. במסיבה שנרצחו הילדים אף אחד לא בדק מי יהודי ומי לא, היא נרצחה כי היא ישראלית וכי היא יהודייה. אחרי שהיא נקברה אני לא אעשה מהלך של לפתוח את הקבר ולהעביר אותה, אני לא מוכנה לזה כי אני יודעת שהבת שלי סבלה. היא נשרפה ולפגוע שוב בנשמה שלה אני לא מוכנה לזה. כנראה היה מי שהחליט שאני שילמתי מחיר לא מספיק גבוה. לכן אני פועלת היום כדי שזה לא יקרה שוב לאף אחד".