איליי לוגסי, בנה היחיד של סמדר הובא למנוחות: "הלכתי כמו טווס נפוחה מרוב גאווה, ועכשיו אין נוצות ואין טווס. השארת בור עמוק"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.07.24


אבל בקריית שמונה: חייל צה"ל סרן איליי אלישע לוגסי, נפל אתמול במהלך פעילות מבצעית בצפון הרצועה. הוא שירת כמפקד צוות בגדוד 75, בתקרית הקשה נפצעו עוד שלושה לוחמים באורח קשה.

לוגסי, הובא היום למנוחות בתום טקס של הקראת הספדים, חברו הטוב, ישי בוזורגי סיפר לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" על גבורתו: "אתמול בשעות אחר הצהריים קיבלתי משום מקום הודעה בקבוצה של הכיתה שלנו שאיליי נפצע בעזה קשה. הייתי בהלם מטורף היה לי קשה לעכל את זה כי רק לפני כמה ימים דיברנו. ניסיתי להתעשת ולהתפלל ומיד שלחתי לו הודעה כדי שהוא יצא מזה ויראה את ההודעה ונצחק על זה".

"איליי גיבור ישראל, נפצע קשה בתחילת המלחמה, הוא ספג פגיעה קשה ברגל יצא הביתה עשה תהליך שיקום מהיר וזאת לא הייתה שאלה אם הוא חוזר, הוא תמיד אמר שהוא חוזר להגן על המדינה".

איליי כאמור הוא בן יחיד לאימו סמדר שספדה לו מעל קברו הטרי: "תמכתי בך בכל מה שרצית, רצית ללכת לקרבי, אמרת לי 'אימא צריך לחתום אצל עורך דין', המשפחה אמרה: 'סמדי אל תחתמי לו', אתה אמרת שחזרת הביתה 'אימא את לא מקשיבה לרעשי רקע נכון? זה אני ואת'. אמרתי לך 'כן ילד שלי, זה אני ואתה'. ביום שהלכנו לעורך דין, בלב כבד בוכה, בכל חתימה שאני חותמת אני רועדת, והחתימות לא נגמרות, יצאנו ואמרת לי 'אימא איזו לביאה את', 'אימא איך אני גאה בך, 'אין אימהות כמוך בעולם'. רציתי לומר לך ילד יקר שלי, אני גאה בך! גאה בך על כל הדרך שעשית. הלכתי כמו טווס נפוחה מרוב גאווה, ועכשיו אין נוצות ואין טווס. השארת בור עמוק".

ישי: "כאבנו יחד עם אימא שלו על הדברים, אין לו אבא ואחים, רק את אימא שלו המדהימה. זה קשה מאוד, מה שאפיין אותו זה האומץ שלו. כשהוא יכול היה לדבר הוא היה מספר לי דברים בלי שהרגשת עליו תחושת פחד. הוא תמיד  אמר שהוא ידאג לחיילים שלו והיה צוחק כששאלתי אם הוא מפחד. הא אמר שאנחנו עושים להם בית ספר והוא מגן על המדינה שזה התפקיד שלו".

ספר על זיכרון מהחברות ביניכם

"אני ואיליי מגיל 3 היינו יחד באותו גן היינו באותה כיתה ולא מזמן היינו אמורים להיפגש. הוא היה אמור להגיע לנתניה ואני מפונה לנתניה ולא יכולתי להגיע למפגש ואמרתי שאני אראה אותו בהמשך. אין לי מילים, הכאב עמוק מאוד. אנחנו החברים נפגשים אחרי כל כך הרבה זמן ועומדים ליד הארון ולא מאמינים".

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, ספד לאיליי: "העיר קריית שמונה ומשפחת עיריית קריית שמונה המומים וכואבים את נפילתו של איליי לוגסי הי"ד, בנה יחידה  היקר לה מכל של סמדר לוגסי, עובדת העירייה, שנפל היום בעזה. איליי, היה לוחם אמיץ ואיש מדהים, מלח הארץ, שנפצע עוד בתחילת המלחמה אולם התעקש בגבורה לחזור ולהילחם ברגע שעמד שוב על רגליו. אני כותב את שורות אלה בהלם גמור ובכאב עמוק מנשוא. סמדר יקרה, קריית שמונה כולה מחבקת  ועוטפת אותך. העיר שלנו איבדה היום את אחד מטובי בניה וגיבוריה. נוח על משכבך בשלום איליי, והלוואי שכולנו נהיה ראויים לך".