"אנחנו רוצים להביא את מילים של יהלי ללבבות של כמה שיותר אנשים"

רומק & רובינצ'יק | בגובה האוזניים | 19.06.24


אחרי שהסינגל "נפילתי" פרץ בסערה בעקבות נפילתו של סרן יהל גזית, תשיק הלהקה "רעש לבן" את אלבום הבכורה שלה. את רוב האלבום כתב סרן יהל גזית, סגן מפקד פלוגה בגדוד 53 של עוצבת ברק (188), שנפל כאמור בקרב בשג'אעִיה ב-04.12.2023 במהלך קרב עם מחבלי חמאס.

לקראת מופע ההשקה המיוחד והמרגש, התארחו שליסל וגולדשטיין בתוכנית "בגובה האוזניים".

עמרי שליסל: "יהלי כבר לא איתנו אבל איתנו בלב, את רוב המילים בתקליט כתב יהלי. אני ויהלי חברים טובים מגיל ילדות, היינו החברים הכי טובים גדלנו יחד והיינו יחד בכל מסגרת אם זה בשנת שירות, ובית ספר וצבא.

ים גולדשטיין: "הכרתי את יהלי בתיכון, הוא היה שכבה מתחתי אז לא היינו יותר מידי חברי ילדות אבל נפגשנו במסגרת כלשהי והתחברנו גם סביב המוזיקה והשירים אז הקשר התהדק לאורך השנים ובתקופה האחרונה עבדנו על "רעש לבן".

עמרי: "יהלי למעשה יצר את החיבור ביני לבין ים, לפני שנה וחצי וכל האלבום עם הסינגלים הופקו ונכתבו לפני המלחמה לכן הנוכחות של יהלי ביצירה היא מלאה. כל מה שקרה בדיסק אחרי שיהלי נפל הוא מינורי".

ים: "הפרויקט הזה הופך עכשיו למפעל הנצחה אבל זה לא משהו שיצרנו כדי להנציח את יהלי, זה משהו שיהלי יצר ואנחנו מביאים לאור את מה שהוא יצר".

מאיפה הכוחות להמשיך אחרי האירוע?

עמרי: "אחרי הרבה שיחות שלנו באירוע הזה כולנו חווינו את זה בצורה קשה מאוד, אחרי השבעה שחזרנו להתעסק במוזיקה הרגשתי שזה המקום היחידי שאני מרגיש בו חיים ונותן לי כוחות. אז מאיפה הכוחות? מזה, מלעשות את המוזיקה ובחודשים מאוד חשוכים זאת הייתה נקודת האור היחידה.

ים: גם בשבילי המוזיקה הייתה מפלט ומקום שאני מרגיש בו טוב ומסופק ומביע את עצמי ותמיד יכול לעשות טוב. מעבר לכל זה כשהתחלנו שאנחנו ממשיכים יחד גיבשנו סלוגן שאנחנו רוצים להביא את מילים של יהלי ללבבות של כמה שיותר אנשים. זה משפט שמלווה אותנו בצורה מופרשת ומתוכו אנחנו פועלים ואנחנו מצליחים לא כי 1,000 אנשים שמעו אותנו אלא כי הצלחנו להביא את המילים של יהלי ל-1,000 אנשים וזה נותן תמונה אחרת של משמעות".

עמרי: "באופן אישי במוזיקה אני מרגיש גם את הנוכחות החזקה של יהלי, זה לא כל הזמן נוכח ונמצא בראש כי צריך להמשיך ולא לחיות את השכול, אבל המוזיקה זה רגע שאני מרגיש את יהלי איתנו ובצורה הכי חיה ומשמחת כמו שהיה בעבר".

קרא עוד

וכשאתם שרים את "נפילתי", תארו את ההרגשה

עמרי: "נפילתי זה רגע מצמרר כל פעם כשאני שר אותו ואני מרגיש את יהלי. אני מרגיש אותו הרבה גם כשאנחנו צריכים לקבל החלטות ויש רגע שחושבים מה יהלי היה רוצה וזה שובר שוויון. יש תחושה שהוא מלווה אותנו ופתאום המוזיקה יוצאת. יש פעמים שאפילו אנחנו מופתעים ואנחנו אומרים לעצמנו שזה יהלי מלווה אותנו מלמעלה ודוחף את זה".

על הוצאת האלבום, עמרי: בגלל שיהלי כתב 80 אחוז מהאלבום זה בעצמם לאגד את ארבע השנים האחרונות של יהלי, הליך ההתבגרות והחוויות שהוא חווה. יש סדר כרונולוגי של הדיסק הזה שהוא מהמם ולא התכוונו אליו אבל דברים יוצאים ותופסים צורה".