דודו של וסים: "וסים גדל על ערכים של אהבת המולדת, נתינה והקרבה, לא הפתיע אותנו שהוא שם את כולם לפני עצמו"

חיים הכט ורותם אטיאס | מדברים ברדיו | 15.06.24



האירוע התרחש בשעות הבוקר לאחר לילה של פעילות ברפיח, הכוח החל לנוע לעבר מבנה שם היו אמורים לעבור את השעות עד הפעילות הבאה. סמוך לשעה 5:30 רכב הנמרה שבו נסעו עלה על המטען והתפוצץ. ההערכה שהנמרה עלה על מטען גחון או ספג ירי נ"ט מה שהוביל לפיצוצי משנה. שמונת החיילים שישבו ברכב נהרגו ובמשך כשעתיים פעלו כוחות חילוץ בשטח בניסיון לחלץ את הרכב הבוער.

בין החללים הותר עד כה לפרסם את שמו של סרן וסים מחמוד מבית ג'אן, בן 23, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401).

עלי גנאם, דוד של וסים: "וסים גדל על ערכים של אהבת המולדת, נתינה והקרבה, היה לו עתיד מובטח בצבא. בתחילת המלחמה הוא נפצע והיה צריך לעבור ניתוח וכמו שהוא חונך הוא אמר – "הרסיס יחכה הוא לא ילך לשום מקום ואני אעבור את הניתוח אחרי המלחמה". ניסינו הרבה פעמים לנסות לשכנע אותו לטיפול אבל הוא דבק במטרה ולא רצה להשאיר את החיילים והמפקדים שלו בשדה הקרב. הוא אמר "זה לא מסכן את החיים שלי ואני אתמודד עם הרסיס ואשאר במלחמה"".

"אנחנו חוגגים את חג הקורבן בעצב רב, גם את החג הוא תכנן לעשות עם החיילים בשטח ולא בבית עם המשפחה. זה היה וסים זה לא הפתיע אותנו שהוא שם את כולם לפני עצמו. הוא רצה ללמוד דרך האקדמיה הצבאית לחזור לקורס פו"מ ולהיות מג"ד ב-601, אין ספק שהוא היה מגיע לזה כי הוא היה ילד מחונן והצטיין בלימודים ובצבא. דיברנו איתו הרבה והוא אמר כל הזמן שהעתיד שלו בצבא ולהגן על המדינה. הוא עדיין לא הספיק להקים משפחה וזה לא היה בתכנון כי הוא היה חדור מטרה ושום דבר לא היה מזיז אותו מהמטרה. הוא היה דעתן וידע מה הוא רוצה לעשות".

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף ספד לו: "ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. שוב אנו מגלים בשדה הקרב את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים".

ראש מועצת בית ג'אן נזיה דבור ביטל את אירועי חג הקורבן, בהודעה לתושבים כתב: "בעקבות האסון הכבד ונפילת החלל ווסים נור מחמוד, כל אירועי החג מבוטלים". הוא סיפר על "לוחם מיוחד ואמיץ, צעיר נמרץ וטוב לב, שהשאיר חותם למופת בכל מקום".

ראש עיריית דלית אל כרמל, רפיק חלבי כתב: "וסים היה לוחם אמיץ שהקדיש חייו להגנת המדינה. קצין למופת, מסור ואמיץ. ‏לא נוסיף מילה. הכאב גדול אבל החשבון עוד יבוא עם מקבלי ההחלטות".

עמותת "גשר להצלחה": "בצער רב קיבלנו את הידיעה המרה על פטירתו של הלוחם הקצין וסים מחמוד, תושב הכפר בית ג'אן. וסים, הקדיש את חייו לשירות המדינה והגנת אזרחיה, ייזכר בעינינו תמיד כגיבור ולוחם אמיץ נתפלל כולנו יחד שינוח על משכבו בשלום ושזכרו יבוא לברכה. אנו משתתפים בצער המשפחה ומוקירים את ערכו ומסירותו של וסים למען המדינה. יהי זכרו ברוך".