"ביקשתי ממנו שלא ישכח להזמין אותי לחתונה שלו וראיתי את העיניים שלו בוהקות כאילו זה הולך לקרות אוטוטו. איבדנו את אחד מטובי בניה של העיר הזאת"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 12.11.23

פעילות צה"ל בעומק שטח עזה הובילה בסוף השבוע לאירוע קשה שבו נהרגו חמישה חיילי צה"ל, ארבעה מהם במהלך טיפול בפיר מנהרה בבית חנון שם הופעלו מטענים שהובילו לפגיעות הקשות בכוח. באירוע נפל רס"ר (מיל׳) סרגיי שמרקין, בן 32, מקרית שמונה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551. אלי זפרני, חבר מועצת עיריית קריית שמונה סיפר: "יום עצוב נפל על העיר שהתבשרנו על נפילתו של סרגיי. כל מי שהכיר אותו ישר התאהב בו. ההכרות בינינו הייתה כשהוא התחיל לעבוד באחזקה בבית החייל בעיר וכשאומרים מלח הארץ זה האיש. סרגיי אף פעם לא אמר לא, הוא עזר להמון תושבים בעיר. לאחרונה שראיתי אותו ביקשתי ממנו שלא ישכח להזמין אותי לחתונה שלו וראיתי את העיניים שלו בוהקות כאילו זה הולך לקרות אוטוטו. זה עצוב כי איבדנו את אחד מטובי בניה של העיר הזאת. הוא רצה להמשיך לגור בקריית שמונה לבנות את הבית שלו פה".

באירוע נפל גם רס"ר (מיל׳) מתן מאיר, בן 38, מהיישוב אודם, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551. חברו אדם אמיתי ספד לו: "מתן היה חקלאי, איש אדמה, היה חרוץ, אדם משכמו ומעלה. הבחור הכי גבוה ביישוב ואיש רב פעלים וקשה להאמין שאני מדבר עליו בלשון עבר. אנחנו כבר מתגעגעים לדברים שעשינו איתו, אני חבר ילדות שלו אבל לפני זה חשוב לומר שהוא היה חבר אמת".

"מתן נולד במושב ובחר לעסוק בחקלאות באופן יותר רציני כי למשפחה שלו יש שטח שמגדלים בו פרחים שהוא ניהל את המשק הזה. הוא היה גם המשווק ובשנים האחרונות הוא פיתח את הענף הזה עוד יותר. הוא הכין את כל התשתית בימים האלה להמשך פיתוח המשק. מתן הוא בן אדם שתמיד שמחתי להכיר לחברים הנוספים שלי, תמיד ידעתי שזה יהיה מוצלח".

בין השאר בשנים האחרונות עבד מתן בחברת ההפקה של הסדרה פאודה: "מתן הגיע לשם דרך בן משפחה שעובד בהפקות האלה והוא היה צריך איש חרוץ ושם הוא התגלגל והיה לו את הקסם הזה שהוא הכיר אנשים והתערבב איתם. הוא אהב את החיים והעשייה ועשה מה שהוא אהב. אני יכול להעיד עליו ממקור ראשון שהוא היה הטוב ביותר".