בן חיים: "אבטל את הסכם הגג במגדל העמק, לא אהרוג את העיר"

קול רגע
תוכנית הנדל"ן | 23.07.24


פרסום ראשון: ראש העיר יקי בן חיים הודיע הערב ב"תוכנית הנדל"ן" ברדיו קול רגע על כוונתו לבטל את הסכמי הגג שהיו אמורים להוביל לבנייתם של אלפי יחידות דיור. לטענתו של בן חיים ההחלטה תוביל לקריסתה הכלכלית של העיר.

בן חיים: "עיריית מגדל העמק הולכת להיות העיר הראשונה בארץ שתעצור את הסכמי הגג, זה אומר מבחינתנו שהולכת לקום כאן עיר חדשה. אם אני לא אעצור את הסכמי הגג יהיו לי פה שתי ערים שאני לא אוכל לתפעל את אחת מהן מסיבה פשוטה שתקום עיר חדשה של 20 אלף תושבים שנצטרך לתחזק אותה בכ-15 מיליון שקלים בשנה, אין לי את הכסף הזה. אנשים בהסכמי הגג לא שמו עוגנים כלכליים, אין מסחר ומארנונה רגילה של בית לא נוכל לתחזק עיר. אז אני אם אני לא אעצור את הסכמי הגג ואכניס לשם עוגנים כלכליים ומסחר אני לא אמשיך את ההסכם – אני לא אקבור את העיר".

מגדל העמק

עוד בתוכנית הנדל"ן, תקף בן חיים את מדינה שלא מאפשרת בנייה לגובה בעיר: "משרד הביטחון אוסר עלינו ההחלטה גורפת לבנות 30 מטרים לגובה, כלומר בנייה של בניין של עד 9 קומות. ברור שבבניין כזה ליזם לא יהיה רווח, זה לא יהיה לו כלכלי היזמים לא יבואו ולא יעשו פה פינוי בינוי. אני אומר למדינה תאשרו לנו לבנות לגובה (15 קומות, 45 מטרים) ואני לא צריך שקל ממכם. לא הייתה התייחסות אמיתית לבעיות העיקריות של מגדל העמק והבעיות האלה שאנחנו מקום שלישי בארץ ביישובים על השבר הסורי-אפריקאי, המשמעות היא שהערים טבריה, בית שאן ומגדל העמק הן שלושת הערים שמועדות להיהרס במקרה של רעידת אדמה. מישהו חייב לתת לנו פתרון לפינוי בינוי, כי מה תעשה התושבת המבוגרת שגרה בקומה שלישית בבניין שנבנה בשנות ה-80 בלי מעלית בזמן אזעקה? נשאר לה רק להתפלל. אי אפשר להגיד אתם לא יכולים לבנות יותר מ-30 מטרת תיתקעו זה לא עובד ככה. הקמה של שדה בעמק זה עוד יותר גרוע, זה יגדיל את הטווח של איסורי בנייה לגובה לערים נוספות עד חיפה".