בניגוד לעמדת בן גביר: ראש הממשלה הודיע על עצירת העבודות על הטורבינות בגולן

קול רגע
חדר חדשות | 24.06.23

בניגוד לעמדת בן גביר: ראש הממשלה הודיע על עצירת העבודות להקמת הטורבינות בגולן עד לאחר החג. בהודעה שיצאה מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר כי נתניהו שוחח הערב עם השייח מוואפק טריף ועדכן אותו כי הוחלט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן. החלטת ראש הממשלה התקבלה לאור המלצת ראש שירות הביטחון הכללי ומפכ״ל משטרת ישראל. השר לביטחון לאומי הביע את דעתו שצריך להמשיך את העבודות גם מחר. עוד נמסר כי "ראש הממשלה הנחה לפעול במהלך הימים הקרובים לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה״ל התורמים לביטחון המדינה".

ההודעה של לשכת נתניהו מגיעה לאחר מספר ימים סוערים במהלכם נפצעו יותר מ-27 בני אדם בהפגנות סוערות בעקבותיהן הגיע השר בן גביר והמפכ"ל לשיחה עם השייח טריף שהסתיימה בהצהרה של בן גביר שהעבודות יימשכו עד לערב החג וימשיכו לאחריו.

אלא שהצהרתו של בן גביר גרמה לתסיסה גדולה עוד יותר ביישובים הדרוזים ובערב שבת במהלך אירוע מחאה שהתקיים בכפר יאסיף הוטחו בשר בן גביר ובראש הממשלה האשמות קשות.

באירוע השתתפו יותר מ-2000 בני אדם ומהלכו בוצע ירי חי באוויר במהלך נאומים של נבחרי ציבור.

במהלך האירוע אמר השייח טריף: "לא בן גביר ולא אחרים יכתיבו לעדה מה תעשה", אמר השייח' בנאומו והוסיף: "אם דרישותינו לא ייענו, אנחנו לקראת מחאה ענקית שתרעיד את המדינה. הציבור הישראלי איתנו. אנחנו לקראת הסלמה במאבק. אנחנו נמצאים בימים קשים, זאת התקוממות מוצדקת. אנחנו לא מקבלים הוראות מאף אחד, לא מבן גביר ולא משום אדם. הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, בסוף יש דיבורים ויש מעשים. אנו דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו בשם העדה כולה את הדברים הבאים: לעצור את העבודות באופן מיידי והגעה להסכם שכולל גם את אנשי הגולן, ביטול החוקים הגזעניים, מתן אישורי מתאר לבנייה למגורים, הרחבה של היישובים הדרוזים. אם הדרישות האלה לא יתקבלו, אז יהיה מענה ברור ונחרץ בצורה שהמדינה טרם ראתה מאז הקמתה".

מי היה חריף עוד יותר היה ראש המועצה כסרא סמיע, יאסר גדבאן שתקף אישית את בן גביר ונתניהו ואמר "נתניהו שלח את בן גביר כדי להכריז מלחמה על הדרוזים. מי זה נתניהו? אנחנו נלמד אותו מי זו העדה הדרוזית. אנחנו מוכנים למלחמה"

וכאמור, הערב, למרות הצהרתו של השר בן גביר על חידוש העבודות מחר (א') בבוקר הודיע ראש הממשלה על עצירת העבודות עד לאחר החג.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח חיים הכט עם חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן ועם עו"ד ריאד שנאן מנכ"ל העדה הדרוזית – שביקרו את הקמת הטורבינות