ג'זאא: "ג'לאא תמיד אמר שכל מפגש עם אויב הוא ינצח ואם הוא לא ינצח הוא פישל ולא עמד במשימה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 09.07.24


אתמול הובא למנוחות בבית העלמיו בסאג'ור ג'לאא איברהים מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, נפל בתחילת השבוע בדרום רצועת עזה. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה ביניהם בני משפחה, קרובים ואנשי דת מהעדה הדרוזית שאיבדה בן נוסף בקרבות.

אחיו של ג'לאא, סגן אלוף במיל' ג'זאא איברהים סיפר לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "ג'לאא היה הגוזל שלנו, בן זקונים, לוחם אמיץ, גיבור ומלח הארץ. בן אדם שידע לשלב בין פיקוד לחברות כמו שסיפרו החברים שלו שהיו איתו בקרבות עד הרגע האחרון שלו. אנחנו משלמים מחיר כבד כל יום".

"הניצחון בעיניי זה שכל אזרח ישראלי שדורך על אדמת ישראל יחיה כאן בביטחון וייתן לילדים שלו לרוץ ולרכב על אופניים בלי שום חשש ופחד. אחרי ה-07.10 מהר מאוד התעשתנו על עצמנו ויש צער רב על כל האבדות והחטופים. באירוע עצמו היינו חלשים אבל ברגעים שאחרי השבת הארורה אנחנו חווים ניצחונות וניצחון ועוד ניצחון יביא את הביטחון".

"שלג'לאא הגדירו מטרה הוא לקח את הניצחון עד הקצה למרות שהוא פישל במשימה האחרונה ושילם את המחיר הכבד. אני מרגיש הוא פישל כי ככה ג'לאא תמיד אמר שכל מפגש עם אויב הוא ינצח אם הוא לא ינצח הוא יפשל והוא לא עמד במשימה".

על המחיר שמשלמת העדה הדרוזית אמר: "אני באופי שלי לא אוהב את המיתוג של חייל דרוזי אני חייל ישראלי ואז דרוזי, ג'לאא נכנס לבית העם בארון עם גדל ישראל אז אני לא רואה פה שום הבדל בין דמים, אנחנו מדינה אחת ולא מרגישים מקופחים".

"אני כלוחם לא יכול לספר מה שאנחנו עושים שם אבל יש הרבה ניצחונות למרות שטבעו של אדם להסתכל על חצי הכוס הריקה, אז אני ממליץ להסתכל על חצי הכוס המלאה. שילמנו מחיר ואנחנו עדיין משלמים אבל יש הרבה ניצחונות. אני לא בחצר הפוליטית, אני סומך על הצבא וזה חלק מהמשימות שלו עם עסקה ובלי עסקה החטופים יחזרו הביתה".

משפחת איברהים נחשבת לאחת המשפחות הקרביות ביותר בקרב בני העדה הדרוזית: "אנחנו משפחה של 11 אחים 5 אחיות 6 אחים, 6 אחים בשירות ביטחון, 2 האחים הגדולים שלי במג"ב ואני מוריד את הכובע בפניהם. ארבעה הנוספים קצינים בחיל הנדסה וכולנו משתתפים במלחמה מה-07.10. הדחף שלנו זה החינוך של האבא סלים ז"ל איש גיבור שכל השירות שלו זה מה שהוא ידע וחי והוא גדל על המורשת של סבא שלי שנפל בהיתקלות בטול כרם וקיבל אות מופת. מה שאבא חינך אותנו בכל יום עצמאות זה להגיע לסלון של הבית לעמוד מול תעודות ההצטיינות של כל אנשי המשפחה הגיבורים".