דימה אפרצ'ב: "אפשר להמשיך לטמון את הראש בחול אבל אנחנו אוטוטו נגרר למלחמה אזורית"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 21.08.24


בוקר של אש בגולן: מטח כבד של כ-50 רקטות שוגר הבוקר לעבר יישובי הצפון, מספר רקטות התפוצצו בקצרין, גבר כבן 30 שנפצע בינוני ועוד מספר תושבים לקו בחרדה, נזק נגרם למספר בתים ברחוב וכלי רכב.

מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן סיפר: "הייתי בנסיעה לאחת מהתחנות שלנו באזור ושמעתי את האזעקות. מיד לאחר קולות הרעש והנפילות יצאנו בכוחות גדולים לסרוק במספר זירות בהם ראינו עשן והתקבלו קריאות בקו החירום 101. באחת הזירות ראינו עשן סמיך בבית פרטי שעולה באש. בזירות הנוספות שסרקנו לא איתרנו פצועים נוספים, טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה. מדובר בנס גדול שארע כאן עם נזק כזה שנוצר האירוע יכל להסתיים אחרת לגמרי".

פרמדיק מד"א מוחמד חוסני הוסיף וסיפר: מתוך הבית יצא גבר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא הלך על הרגליים כשהוא סובל מפצעי רסיסים ככל הנראה של זכוכיות ופגיעת הדף. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים. הוא סיפר שהוא היה לבד בבית ומיד לאחר הפגיעה הוא יצא החוצה".

אפרצ'ב

דימה אפרצ'ב, לשעבר ראש המועצה בקצרין: "זה בוקר קשוח אבל זה לא חדש, אנחנו במלחמה כבר 10 חודשים, אפשר להמשיך לטמון את הראש בחול, לספר סיפורים אבל אוטוטו אנחנו נגרר למלחמה אזורית. יש היום סביבנו אירגון טרור שחמוש בנשק איראני שיורה עלינו בלי אבחנה והייתי מעדיף שלא יאיימו בדיבורים ויעשו מעשים.אנחנו מובלים על ידי משוואות האויב ולא קובעים אג'נדה, אנחנו מגיבים וזה חסר תקדים בהיסטוריה הישראלית".

"ברמה האזרחית אנחנו מוכנים ומתורגלים אבל לא האזרחים צריכים להגיב, בשביל זה יש צבא. קצרין היא לא קו עימות מבחינת הגדרות, אבל היא סופגת ירי של טילים כבר הרבה זמן והנושא הזה לא מטופל. סביר להניח שאם נמשיך לשבת בבית ולהמתין שהאויב יקבע לנו מה הנוסחה של התגובה החדשה – אז ככה זה ימשך. במזרח התיכון כשאתה חלש אוכלים אותך.