"דניאל התעקש להתגייס לגולני, נלחם כמו גיבור, הוא היה אמיץ"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 19.10.23

מאות ליוו למנוחות את סמל דניאל ראשד משפרעם, לוחם בגדוד 13 שבחטיבת גולני. ראשד נפל במהלך הקרבות בדרום יחד עם חבריו ליחידה והוא בן 19 בנופלו. הניח אחריו הורים, שני אחים ואחות. בן דודו האיל עזי סיפר: "הוא הבן הבכור במשפחה, ב-11.11 הוא אמור לחגוג יום הולדת 20 שלצערי הוא לא כבר לא יחגוג. קשה לי לדבר על דניאל בלשון עבר, הוא היה בחור מופנם וביישן הוא היה אמיץ. התעקש להתגייס לגולני רצה לממש את הפוטנציאל שטמון בו כמו הרבה צעירים מהעיר שמתגייסים ליחידה הזאת. גם אני הייתי בגולני ואולי הוא ראה בי דמות לחיקוי. דניאל היה סמב"צ ביחידה וביום רביעי שלפני המלחמה הוא הגיע לחגוג בחתונה של דודתו, הוא יכל להישאר עוד יום אחרי החתונה בבית לנוח אבל מיד אחריה הוא התעקש לחזור לבסיס כי היה לו חבר שהיה צריך לצאת שבת".

מה אתם יודעים על האירוע שבו נפל דניאל?

"אין לנו הרבה פרטים, אנחנו יודעים שהוא היה בחמ"ל וקשה לדעת מה קרה שם בדיוק. אנחנו יודעים שהוא נלחם כגיבור וזה לא מפתיע כי הוא יצא ממשפחה של גיבורים. אנחנו משפחה שכולה, אבי נפל בהיתקלות בגבול סוריה. הוא גדל במשפחה של אנשים אמיצים. אנחנו רואים בעצמנו כחלק מהקיום של המדינה הזאת ואני רוצה להאמין שהחברה הישראלית תתעורר במהרה ולא ניזכר בקשר דם רק באבל".

"כל המשפחה והאחים שנותרו אחרי דניאל נושאים את הגנים של ההקרבה ואומץ ללכת ליחידות קרביות ואין שאלה בכלל אם האח שלו ישאל אני אמליץ לו ללכת לגולני. איבדתי את אבי כשהיית בן שנה וחצי וכשהגעתי לגיל בגרות למרות שיכלתי שלא להתגייס הגעתי למיונים לגולני ושם ביקשו שאחתים את אימא שלי שהיא מאשרת שאני אלך ליחידה קרבית באותו רגע לקחתי דף כתבתי וחתמתי בשמה שהיא מאשרת לי ואחרי כמה שעות חזרתי לבסיס ומסרתי את המכתב. אחרי שחזרתי הביתה סיפרתי לה מה שעשיתי והיא אמרה שנהגתי נכון וזה מה שאבא שלי היה מצפה ממני לעשות".