"הבשורה הגיעה 10 דקות לפני כניסת שבת, המשפחה שבורה"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 15.10.23

סמל אליסף בן פורת, בן 21, מצפת, טבח בגדוד 411, חטיבה 282 נפל בסמוך לקיבוץ רעים בזמן שניסה להימלט מירי המחבלים. בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר דודו, אילן שוחט על הימים הקשים שעברה המשפחה עד שגופתו של אליסף זוהתה באמצעות DNA שמסרה המשפחה.

שוחט: "אליסף היה בדרום במסגרת חופשה אצל חבר והוא נקלע לסיטואציה הוא היה חלק מאלה שניסו לברוח. קשה לדבר עליו בלשון עבר, כשמו כן הוא, הוא בא רק להוסיף טוב ושמחה וזה היה התפקיד שלו בעולם. הוא נולד ונהרג בשבת, היה ילד עם לב זהב. המשפחה שבורה, היה שבוע מורט עצבים חיפשנו כל סימן ממנו. המשפחה בחרה לנתק את הטלוויזיה ולא לשמוע חדשות ורק להתפלל וכך הם עשו כל השבוע. ביום שישי נסענו למרכז למטה האזרחים הנעדרים – נכנסתי לשם וראיתי את כל מדינת ישראל במלא תפארתה. עם ישראל החליף את הממשלה, אני מגיע מתפקיד של משרד ממשלתי ואתה רואה את הוואקום שהאזרחים נכנסו אליו. אף גורם ממשלתי לא דיבר איתנו, ביקשנו איש קשר שידבר איתנו גם אם זה להגיד "אין חדש" אבל זה לא קרה. ברגע שהבנו שזה המצב הפכנו למערך של זיהוי וחיפוש. לקחתי את האיכון של הטלפון והזה הראה לי שהמכשיר כבר מעבר לגבול אז התחלתי לכתוב הודעות בערבית, הצעתי אפילו כסף. במקביל עברנו על כל הסרטונים של החמאס ניתחנו כל אחד מהם בתקווה להבין אולי הוא נחטף".

אליסף בן פורת ז"ל

מתי קיבלתם את הבשורה המרה?

"הבשורה הגיעה 10 דקות לפני כניסת שבת. בגלל שהגופה נמצאה במצב קשה הזיהוי נעשה רק באמצעות DND, למזלנו הוא היה חייל צה"ל שהפרטים שמורים וסייע בזיהוי היחסית מהיר".

"במשך שנים ניסנו להדחיק את המפלצת שנקראת חמאס והתעוררנו בוקר אחד עם 1300 הרוגים שהבהירו לנו שאסור לנו לטאטא את זה".