הותר לפרסום: סמ"ר אורי יצחק אילוז מצפת הוא ההרוג השלישי בפיגוע בגבול מצרים

קול רגע
חדר חדשות | 03.06.23

מפרטי האירוע עולה שאילוז וליה בן נון מגדוד "ברדלס" עלו לעמדת השמירה שמצאת כמה מטרים מהגבול בין הר שגיא להר חריף בשעה 21:00. סמוך לשעה 2 וחצי סיכל צה"ל הברחה בשווי של מיליון וחצי שקלים באזור עמדת השמירה של השניים. כשעה וחצי לאחר מכן יצרו השניים קשר אחרון עם חוליות הלוחמים שבשטח. בשעה 9:00 בבוקר כמעט חמש שעות אחרי אותו קשר אחרון אותרו גופותיהם של אילוז ובן נון אחרי שנורו למוות על-ידי השוטר המצרי. הערכת צה"ל היא שהיתקלות אירעה בסמוך לשעה 6 וחצי בבוקר והם לא הספיקו להשיב אש לעבר היורה.

כוחות צה"ל גדולים הוזעקו לאזור ופתחו בסקירות כשגם רחפן עלה לאוויר במטרה לנסות לזהות האם המחבל עדיין בשטח ישראל וכעבור זמן קצר המחבל אכן אותר. במהלך חילופי אש בין הכוח לבין המחבל נהרג החייל השלישי אוהד דהן. כמה דקות לאחר מכן נוטרל המחבל ונתפס הנשק שאיתו ביצע את הפיגוע הקטלני.

בן דודו של אילוז, שלום אלבז ספד לו: "אסון גדול נפל עלינו בשבת הזו, בן דודי היקר והאהוב, אורי יצחק אילוז נרצח בפיגוע בגבול מצריים. אורי יצחק קרוי על שם סבי יצחק, שרק השבוע נפגשנו ושוחחנו באזכרתו, עכשיו אתם יחדיו, תנו כוח להורים שי וליאת, לאחים נועם גל ועדן ולכולנו- בני המשפחה להתמודד עם האסון הנורא הזה".

הוא שוחח עם חיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו":


ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אבל כבד ונורא נפל על העיר צפת ,עם היוודע על הרצחו של חייל צה״ל אורי יצחק אילוז – סמל ראשון אורי אילוז ז״ל, נרצח מירי של מחבל שפל בגבול מצרים. אורי אילוז ז״ל, מלח הארץ, בוגר הישיבה התיכונית אמי״ת צפת עשה שנת שירות במכינת מעשה. התגייס במרץ 22, לשירות משמעותי בגדוד ברדלס בגבול מצרים, סיים קורס מכ״ים כלוחם ואמור היה לצאת לקורס קצינים. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לקבור את ילדם, אין מילים שיוכלו להסביר את הכאב הבלתי נתפס. אני יחד עם העיר כולה משתתפים בצער המשפחה -שי וליאת אילוז אחיותיו עדן וגל ואחיו נועם ובצער כל משפחתו המורחבת, חבריו ומכריו. אני מבקש להשתתף גם בצער משפחות שני הלוחמים שנרצחו באותו הפיגוע".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: ״מדובר באירוע קשה, במהלכו נפלו שני לוחמים ולוחמת צה״ל, מטובי בנינו ובנותינו בפעילות מבצעית לשמירה על הביטחון בגבול מצרים. בסיומם של חילופי אש, בהם חתרו לוחמי צה״ל למגע, המחבל נהרג. האירוע מתרחש בגבול בו מתבצעות פעילויות מבצעיות מדי לילה. אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים. הלוחמים והלוחמות מילאו את תפקידם ומנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי. מבקש מכאן לחזק את המשפחות על האובדן".

בעקבות האירוע שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם שר ההגנה המצרי, רב-אלוף מוחמד אחמד זכי, שוחחו הערב בעקבות פיגוע הירי הקשה בגבול מצרים בו נהרגו שלושה לוחמי צה״ל. במהלך השיחה השר גלנט הביע את הערכתו למחויבות שר ההגנה המצרי לחקירה משותפת של פרטי האירוע החמור, והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בחקירת הפיגוע למניעת מקרים נוספים בעתיד. שר הביטחון אמר לשר ההגנה המצרי כי מערכת היחסים בין ישראל למצרים חשובה מאוד לשתי המדינות, וכי על שני הצדדים לוודא שהאירוע הקשה לא יפגע במערכת היחסים הביטחוניים הטובה בין המדינות. בסיום השיחה, השניים סיכמו להמשיך את הקשר הישיר ביניהם, למניעת אירועי טרור בעתיד ולחיזוק מערכת היחסים בין המדינות.