הותר לפרסם: סוכל פיגוע על ציר 85 סמוך לכרמיאל

ירין דורון | מדברים ברדיו | 20.08.24

חודש וחצי אחרי הפיגוע בקניון חוצות בכרמיאל נמנע פיגוע על ציר 85 סמוך לצומת גילון. מהפרטים שהותרו בשעה זו לפרסם המשטרה עצרה 2 קטינים שתכננו ליידות בקבוקי תבעה על כלי רכב נוסעים בציר התנועה העמוס. הבוקר עם סיום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז צפון הוגש כנגד המעורבים כתב אישום.

האירוע התרחש בתאריך 04.08.2024 אז סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר הבחינו השוטרים ב-2 קטינים לבושים בגדים שחורים בתוך חנייה סמוך לצומת גילון כשהם אוחזים דבר מה.

במהלך בדיקת החוליה זיהו השוטרים כי השניים סיימו להכין מספר בקבוקי תבערה מלאים בדלק ובמקום אותרו ממצאים נוספים שהעלו את חשד השוטרים כי השניים תכננו להשליך את בקבוקי התבערה על כביש 85 לעבר כלי רכב הנעים בציר כשהרקע הוא לאומני. השניים נעצרו והועברו לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון.

מחומר החקירה בשב"כ ובמשטרה עלה כי החוליה הגיעה במהלך שעות הלילה לתחנת דלק סמוך לאזור מגוריהם שם תדלקו מיכל דלק, המשיכו באופניים חשמליים לעבר חניון רכבים סמוך לצומת גילון והחלו בהכנת בקבוקי התבערה תוך שהם מתעדים את פעולותיהם במכשיר הטלפון שהיה ברשותם.

עוד עלה בחקירה כי השניים התכוונו להשליך את בקבוקי התבערה לעבר רכבים הנעים באזור צומת גילון כאשר לדבריהם הרכבים המיועדים שייכים לתושבים יהודים. בנוסף הצטיידו הנאשמים במדליק פחמים באמצעותו תכננו להצית את היער הסמוך (גילון) על רקע לאומני.

בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון הבוקר יוגש כתב אישום  כנגד שני הנאשמים בבית המשפט המחוזי בחיפה. "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון האזרחים ויינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לסכל איומים באופן ממוקד על מנת להביא לדין את המעורבים".

נזכיר כי אירוע זה מגיע חודש וחצי אחרי הפיגוע בקניון חוצות בכרמיאל שבוצע על ידי תושב נחף, ג'ואעד רביע במהלכו נרצח חייל צה"ל סמל אלכסנדר יקימינסקי בן 19 בנהריה וחברו נתן אבני נפצע קשה. בשבוע שעבר פורסם כי למרות הפיגוע המדינה החליטה שלא להרוס את בית המחבל, מה שעורר זעם רב בקרב המשפחות.