היום ה-29 למלחמה: השר גלנט בהערכת מצב בצפון: "מוכנים לכל משימה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון"

קול רגע
חדר חדשות | 04.11.23

לעדכונים שוטפים:

23:45 | המשטרה נגד פרסומי פייק ניוז: בשעה האחרונה מתפרסם ברשתות דיווח כזב אודות אירוע חריג שמתרחש באזור הישוב יאנוח ולפיו נעשה ניסיון לחטוף את גופתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל. מהמשטרה נמסר: "נבהיר כי כוחות משטרה שהגיעו למקום שללו כל חשד לאירוע פלילי או פח"ע. משטרת ישראל שבה ומבקשת מהציבור שלא לפרסם ברשתות או לשרשר הודעות/תמונות, אלא להעבירן לטיפול משטרתי ללא דיחוי. אנו שבים ומדגשים כי יש להתייחס ולהישמע אך ורק להודעות רשמיות מהגורמים המוסמכים לכך, ובכל חשד לאירוע חריג להתקשר למוקד 100 של המשטרה ולדווח".

21:50 | גבר בן 30 נפצע בינוני ככל הנראה מרסיס יירוט בכפר רג'ר. פונה למרכז הרפואי זיו עם פציעה בגפיים

20:50 | דובר צה"ל מתייחס בהצהרתו לנפילתו של סא"ל סלמאן חבקה ואמר: "פרסמנו הערב את קולות הקשר מהקרבות של גדוד 53 וגדוד 13. באותו הלילה נפל מפקד גדוד 53, סא"ל סלמאן חבקה, אשר עמד בראש הכוח ונלחם בגבורה. סלמאן שמע בקשר כוח מגדוד 13 מבקש סיוע באש. הוא חתר למגע, עם הטנק שלו, עם הגדוד שלו, על מנת לסייע באש ללוחמים אחרים ומצא את מותו בקרב. זאת רעות אמת, זאת הרוח של צה"ל, כך הלוחמים שלנו נלחמים וימשיכו להילחם בגבורה".

קראו עוד

  • כתבה לזכרו של חבקה ז"ל – כנסו

16:00 | ניתן לפרסם: שר הביטחון יואב גלנט קיים בצפון הערכת מצב במפקדת אוגדה 146, המבצעת את משימותיה בגזרה בסיומה שלח מסר מאיים: "הטעות של סינוואר חרצה את גורל חמאס ועזה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון". בהערכת המצב, בה השתתפו מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, ומפקד האוגדה תת-אלוף ישראל שומר, סקר השר גלנט את פעולות ההגנה במרחב גבול הצפון וביישובים בגזרה, ואת הפעילות המבצעית לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. גלנט: "פגשתי אנשי מילואים נחושים ונחרצים, ומפקדים שמכירים את המשימות ורוצים להשיג כל הישג בשדה הקרב. אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה. יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות – הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

14:00 דובר צה"ל מאשר: הותקפו מחסני אמל"ח של חיזבאללה. בהודעה שפרסם נמסר – "מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשעה האחרונה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים. בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מחסני רקטות, ומתחמים המשמשים את הארגון"

13:15 | חיזבאללה לקח אחריות לירי הנ"ט ולהסלמה הביטחונית הבוקר בגבול

11:50 | דובר צה"ל : בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תוקף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

11:10 | בעקבות ירי רקטות לאזור דרום רכס רמים, כל השוהים במלכיה ודישון מתבקשים להכנס למרחבים מוגנים. הצירים אל הרכס סגורים. צה"ל תוקף בדרום לבנון

11:02 | אזעקות ביישובים דישון ומלכיה, לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

10:44 | זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל במרחב דבורנית ובמרחב יקינטון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי בשטח לבנון.

10:35 | צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שניסו לבצע ירי משטח לבנון לשטח ישראל. בנוסף, צה"ל השמיד עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

00:00 | צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב יפתח. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל שהתקרב למרחב הגבול באזור שלומי

קרא עוד: