היום ה-34 למלחמה: טיל נ"ט נורה לעבר מרגליות, אין נפגעים, צה"ל תוקף בדרום לבנון

קול רגע
חדר חדשות | 09.11.23

עדכונים שוטפים:

18:25 | רס״ר (מיל׳) דב משה (דובי) כוגן, בן 32, מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל היום (ה') בקרב בעומק רצועת עזה

17:29 | נעצר עורך דין, תושב שפרעם בן 51 שהביע הזדהות עם ארגון הטרור הרצחני "חמאס" ואמר "קיים סיכוי שברמדאן הבא נצפה בעקירה הישראלית". החשוד הובא הבוקר בפני שופט בית משפט השלום בעכו שהאריך את מעצרו עד ליום 12/11/23.

16:55 | דובר צה"ל: בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו את המשגר ממנו בוצע הירי. מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט וירו מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל במרחב מטולה. כוחות צה"ל תוקפים כעת באמצעות ארטילריה וטנקים את מקורות הירי. בנוסף, צה"ל תקף עמדת משגרים בשטח לבנון לפני זמן קצר

15:36 | בשעה זו אזעקות ביישובים שתולה ואבן מנחם

15:30 | ביטחון מטולה: "בחצי השעה האחרונה אנחנו תחת מתקפת טילים מסיבית, כל מי שקיבל אישור להגיע ו/או מתכנן להגיע למושבה, אין כניסה למושבה, אנו מבקשים לא להגיע"

14:50 | כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בגבול לבנון: בשעות האחרונות כוחות צה״ל זיהו ותקפו שתי חוליות נ"ט שזוהו בשטח לבנון, במרחב בירנית ובמרחב יפתח. מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל במרחב הר דב. כלי טיס של צה״ל תקף את מקור הירי וכוחות צה״ל תקפו בארטילריה. כמו כן, מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר מצפה עדי וכוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקור הירי

14:25 | עקב אירוע בטחוני באזור רכס רמים, מתקיימות חסימות כבישים במלכיה, רמות נפתלי, צומת מצודות (גיבור) ומרגליות

14:15 | טיל נ"ט נורה לעבר מרגליות, ירי בוצע לעבר כלי טיס בלתי מאוייש של צה"ל בהר דב. אין נפגעים

11:47 | מעצר בכירים שארגנו הפגנה בניגוד לחוק: בנוסף למוחמד ברכה דווח כי עוכבו גם חברי הכנסת לשעבר מבל"ד חנין זועבי, סאמי אבו שחאדה (שמכהן עדיין כיו"ר המפלגה) ויו"ר בלבד לשעבר מטאנס שחאדה

11:15 | חד"ש בתגובה לעיכובו של חכ״ל מוחמד ברכה, וחברי ועדת המעקב: "מתקפה של ממשלת בן-גביר-נתניהו על ההנהגה המוסכמת של הציבור הערבי היא מתקפה על הציבור הערבי במטרה לעורר מתיחויות בין יהודים וערבים, ולהשתיק את הקולות שקוראים לשלום ולעצירת המלחמה. ברכה הקדיש את חייו למאבק יהודי ערבי נגד הכיבוש ולמען שיוויון ושותפות אמיתית, שהתגלה גם לאחרונה ביוזמות של ועדת המעקב לקיים מפגש ערבי-יהודי נגד המלחמה. נמשיך במאבק אחראי ופוליטי נגד סתימת הפיות ולמען עתיד של שלום צודק!"

10:30 | לפני זמן קצר שוטרי מחוז צפון עכבו לחקירה את מוחמד ברכה, חבר בועדת המעקב, אשר בניגוד להנחיות המשטרה, מנסה לארגן הפגנה שעלולה להוביל להסתה ופגיעה בשלום הציבור. בימים אלו, בהם מדינת ישראל נמצאת במצב לחימה, האווירה בציבור מתוחה מאוד. החטופים שלנו עדיין לא שבו, והשוטרים עמוסים במשימות – מצופה מכל אזרח ישראלי לכבד את החוק ולהקשיב להנחיות המשטרה. משטרת ישראל לא תאפשר כל ניסיון להפר את שלום הציבור או ניסיון להסתה, ותנקוט ביד קשה כנגד כל מי שינסה לעשות זאת. נזכיר שאתמול קיבל בג"צ את בקשת המשטרה לאסור הפגנות בסכנין ואום אל פחם (לפרטים)

09:45 | כתב אישום בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור הוגשו אתמול נגד וליד עזאם, תושב שפרעם בשנות ה-40 לחייו שפרסם בשמונה הזדמנויות שונות בפייסבוק פרסומים ובהם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. באחד הפרסומים שיתף נאום שבו דובר הזרוע הצבאית של החמאס, אבו עוביידה, קורא באופן ישיר לערבים בישראל לתקוף את מדינת ישראל: "אנחנו מזמינים את כוחות ההתנגדות והצעירים המורדים של עמנו וכלל בני עמנו בגדה, בירושלים, ובשטחים הכבושים משנת 48… להתקומם בכל החזיתות ולהיכנס למערכה שלנו… להצית את האדמה תחת רגלי האויב ולקחת כבוד וחלק במערכה על ירושלים ואל-אקצא".

00:00 | אמצעים טכנולוגים ומתחמים צבאיים: צה"ל תקף והשמיד תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.

קרא עוד: