היום ה-352 למלחמה | עדכונים שוטפים

ישראל במלחמה | 22.09.24

עדכונים

22:40 | בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה בדרום הגולן ובבקעת בית שאן, זוהה כלי טיס בלתי מאויש ששוגר מעיראק וחצה לשטח הארץ מסוריה. לעבר כלי הטיס שוגרו מספר מיירטים, האירוע הסתיים, אין נפגעים.

21:28 | לראשונה במלחמה אזעקות הופעלו באזור בית שאן: אזור תעשייה צבאים, בית אלפא וחפציבה, בית השיטה, בית יוסף, בית שאן, גשר, חוות עדן, חמדיה, טירת צבי, ירדנה, כפר גמילה מלכישוע, כפר רופין, מולדת, מירב, מסילות, מעוז חיים, מעלה גלבוע, נוה איתן, נווה אור, ניר דוד, עין הנצי"ב, רחוב, רשפים, שדה אליהו, שדה נחום, שדי תרומות, שלוחות, תל תאומים, גני חוגה, שלפים, רוויה

21:25 | חשד לכלי טיס עוין בחמת גדר וגשר

21:16 | חשד לכלי טיס עוין במיצר

19:35 | שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: "הגעתי היום לפיקוד הצפון כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעולה המשמעותית, המדויקת והאיכותית שצה"ל מנהל כנגד ארגון החיזבאללה. השבוע האחרון היה השבוע הקשה ביותר בתולדותיו של חיזבאללה, ובמיוחד ביממה האחרונה. הפעולה של צה"ל בדאחיה רבת משמעות, רבת חשיבות ורבת עוצמה. יש לנו מטרה – להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון וכדי לעשות את זה ננקוט בכל האמצעים הנדרשים. רצף הפעולות משרת את המטרה ואנחנו נמשיך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לממש את המטרות שלנו כפי שהחליטה ממשלת ישראל וכפי שראוי לעשות כלפי האזרחים שלנו בצפון"

19:15 | הצהרת הרמטכ"ל מבסיס תל נוף: "צה"ל העלה בימים אלה את המוכנות שלו לשיא. ביום שישי האחרון, פגענו בשרשרת הפיקוד של כוח העילית של חיזבאללה – יחידת רדואן, וגם המפקד הבכיר שלהם איברהים עקיל, חוסל. זה יכולת חשובה מאוד בארגון הטרור חיזבאללה, אני יודע עד כמה זה מטלטל את הארגון. המפקדים האלה תכננו במשך שנים תוכניות לכיבוש הגליל, הם אחראיים להריגתם של אזרחים ישראלים רבים, גם חיילים לאורך שנים. הם תכננו איך להוציא את הפיגוע הבא, יכול להיות שזה מה שהם עסקו בו באותה פגישה ביום שישי אחר הצהריים, איך לחדור למדינת ישראל, לרצוח אזרחים, לחטוף חיילי צה״ל – אנחנו הקדמנו אותם. זה עובר דרך יכולות מאוד טובות של צה״ל, גם במודיעין, גם בהתקפה. הפגיעה של צה"ל בשרשרת הפיקוד של חיזבאללה, היא מסר ברור לארגון חיזבאללה, היא פוגעת בו קשה, והיא גם מסר לכל המזרח התיכון כולו ואפילו יותר מכך- אנחנו נדע להגיע לכל מי שיאיים על אזרחי מדינת ישראל".
"זו לא הפגיעה המשמעותית הראשונה שלנו בכוח רדואן, כוח הפשיטה המיוחד של חיזבאללה. מתחילת המלחמה אנחנו תוקפים ומשמידים את היכולות והתשתיות של הכוח הזה בדרכים ובתחבולות שונות, יוזמים ופועלים בלי הפסקה. מתחילת המלחמה צה"ל פגע בחיזבאללה בשיטתיות – יום אחרי יום. במשך חודשים אנחנו גורעים את היכולות שחיזבאללה בנה לאורך עשרות שנים, שכבה אחרי שכבה, בדגש על יכולות השיגור והלחימה שלו. אנחנו מרחיקים את חיזבאללה מקו הגבול, המאיים על אזרחי ישראל, אלה שגרים בסמוך לגבול ורוצים לדעת שהוא לא יימצא שם יותר. חיסלנו למעלה מ-600 מחבלים, עשרות מהם מהצמרת הצבאית של ארגון חיזבאללה. המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל, התקיפות שלנו ילכו ויתגברו".
"תקפנו בימים האחרונים מאות יעדי טרור בלבנון. היום בבוקר חיזבאללה ירה פעם נוספת לעבר הצפון. זהו ירי לעבר אזרחים, אף מדינה ריבונית לא יכולה לאפשר איום כזה על אזרחיה ועל ריבונותה. חיזבאללה ממקם את המשגרים שלו, בסמוך לאזרחים לבנונים ובכך הוא מסכן אותם – אנחנו נעשה את כל מה שנדרש להסיר ולסכל איומים לעבר מדינת ישראל. אנחנו נחזיר את התושבים בביטחון לבתיהם, ואם חיזבאללה עדיין לא הבין זאת, הוא יקבל עוד מכה ועוד מכה – עד שהארגון הזה יבין. יש לנו צריך להגיד עוד יכולות רבות שטרם הפעלנו אותן, אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה מאוד גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו מוכנים היטב לשלבים הבאים, ומתכננים אותם בצורה איכותית לימים הבאים".
"אני רוצה לפנות מכאן הערב לתושבי הצפון, אני זוכר היטב קרוב לשנה אתם לא נמצאים בבתים שלכם, אני רוצה שתדעו – צה"ל עושה מסביב לשעון, עם כוחות רבים, בכדי להחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. אנחנו לא נתפשר על הביטחון שלכם, של המשפחות שלכם, של הילדים שלכם. אנחנו עושים זאת יד ביד עם ראשי הרשויות, ראשי המועצות המקומיות, הם מגלים בימים המורכבים האלה מנהיגות יוצאת דופן וראויה להערכה רבה מצד כולנו. לתושבים בעורף: צריך להמשיך לנהוג באחריות כפי שעשיתם לאורך כל המלחמה, כפי שעשו רבים היום בבוקר בצפון במטחים שנורו לצפון המדינה. אנחנו נלחמים בחזיתות רבות, והאויבים שלנו ינסו לאתגר אותנו. אני יודע שזה לא פשוט, אבל התנהלות נכונה שלכם תמנע הישגים לאויב. למעלה מאחד עשר חודשים, צה"ל נלחם בנחישות בדרום ובצפון, במקביל לפעילות בחזיתות ממזרח – יהודה ושומרון, תימן, עירק וכמובן איראן. אנחנו נלחמים למימוש מטרות המלחמה כולן – פירוק החמאס בעזה, על המפקדים שלו, על הפעילים שלו, על התשתיות שלו. השבת החטופים כולם – זוהי משימה דחופה, גם כשאנחנו נלחמים בצפון, אנחנו לא מפסיקים לפעול למימוש המטרה החשובה והדחופה הזו, וכמובן, השבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון. בשם כל צה״ל חשוב לי לומר, אנחנו מצדיעים לאלו המשלמים את המחיר הקשה של מלחמתנו – המשפחות השכולות והפצועים, וזוכרים כמה מחיר זה כואב. נמשיך ללכת בדרך של הנופלים בהתמדה ובעוצמה. מפקדי צה"ל ולוחמיו, גם בסדיר וגם רבים רבים אנשי מילואים, עומדים איתן לאורך זמן, וגם ברגעים אלו נמצאים בכל הגבולות, ובכל הזירות – נלחמים ומגנים על הביטחון שלנו כאן במדינת ישראל".

18:53 | אזעקה כעת במטולה

17:50 | אזעקה הופעלה ביישוב מעיין ברוך

16:06 | דובר צה"ל: מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, נפגש אתמול (ש׳) עם ראשי הרשויות בצפון. במסגרת הפגישה התקיים שיח עם ראשי הרשויות בו הוצגו עיקרי הערכת המצב עד כה ותהליכי ההיערכות לקראת הרחבת הלחימה בגזרה. כמו כן, בימים האחרונים מפקדים בפיקוד הצפון קיימו שיח ודיונים אודות תמונת המצב העדכנית יחד עם ראשי הרשויות, רבש״צים וחברי כיתות הכוננות ביישובי הצפון. בנוסף, בוצעו אימונים מקיפים ביישובי קו המגע תוך העלאת המוכנות של כיתות הכוננות אשר פועלים בשיתוף פעולה עם צה״ל ומהווים חלק בלתי נפרד משמירה על ביטחון היישובים. מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין: ״פגענו משמעותית בחיזבאללה ואנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה. אנחנו בנקודה של השתנות. לצד משימת ההגנה אנחנו במוכנות גבוהה לתוכניות ההתקפה הנוספות על חיזבאללה. אני מלא הערכה לאופן בו אתם מובילים את הקהילות שלכם בימים מורכבים אלה. אנחנו נמשיך לפעול יחד איתכם, בחיבור ושיתוף פעולה מלא״.

13:30 | ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם – הוא יבין את המסר. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה – וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון"

13:06 | בהמשך לאזעקות בשעה האחרונה זוהו שתי נפילות במנרה, במקום התפתחה שריפה. נפילה נוספת זוהתה בשטחים חקלאיים בין מנרה למשגב עם. לא ידוע על נפגעים בגוף.

12:40 | שר הביטחון יואב גלנט, סייר הבוקר (א׳) בתאי השליטה והתקיפה של חיל האוויר ושמע ממפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ורמ״ט החיל תת-אלוף עומר טישלר על היערכות הכוחות בהגנה ובהתקפה. שר הביטחון יואב גלנט: "הגעתי כדי לראות מקרוב את הפעילות של חיל האוויר – התוצאה מרשימה ביותר, גם בהגנה וגם בהתקפה, בכל הרבדים. חיזבאללה התחיל לחוש חלק מהיכולות של צבא ההגנה לישראל, ויש שם כבר תחושה מאוד קשה של נרדפות ואנחנו רואים את התוצאות. המהלכים האלה ימשכו עד שנגיע למצב שבו אנחנו מחזירים בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם –זה היעד, זו המשימה, ואנחנו נפעיל את כל מה שצריך על מנת לעמוד בה. אני מודה לכם על מה שאתם עושים, הרבה הערכה לאנשי המילואים שלוקחים פה משימות מאוד חשובות ונושאים בנטל מתחילת המלחמה ולמעשה לאורך הרבה מאוד שנים, וכמובן גם למערכת הסדירה. אנחנו נעמוד במבחן הזה בהצלחה רבה והרבה מאוד בזכות מה שמוטל עליכם ובזכות היכולת שלכם לבצע את זה וכמובן את מי שאתם מפעילים".

12:12 | חשד לכלי טיס עוין במנרה, קריית שמונה, מרגליות כפר גלעדי, מעיין ברוך, משגב עם, כפר יובל, מטולה, דישון, רמות נפתלי, מלכיה

10:48 | צה"ל השלים רצף תקיפות נוסף בדרום לבנון: עשרות מטרות במספר מרחבים, בהם משגרים ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון, תקפו עשרות מטרות, בהם משגרים ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון הבוקר. במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרים ואתרים צבאיים של הארגון במספר מרחבים בדרום לבנון. צה"ל ממשיך לפגוע ולגרוע יכולות טרור ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב דרום רמת הגולן, לוחמי ההגנה האוורית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה ממזרח. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. אין נזק ואין נפגעים.

10:35 | לפני דקות הסתיימה במרכז ההפעלה העירוני לחירום הערכת מצב של עיריית טבריה בהובלת ראש העירייה יוסי נבעה ומפקד נפת גולן בפיקוד העורף אל"מ במיל' רן קמינסקי. בסיומה של הישיבה הוחלט: הלימודים והפעילויות במוסדות החינוך הפורמליים והבלתי פורמליים לא יתקיימו גם מחר – יום שני, ה-23.9.2024 | כ' באלול תשפ"ד. תפילות הסליחות לא יתקיימו במתכונתן בהתקהלויות בשטחים הציבוריים (כולל בקברי הצדיקים). עד 10 משתתפים בלוויות. עד 100 משתתפים באירועים במקום סגור ובתנאי שקיים מרחב מוגן לאכלוס כל המשתתפים בזמן התגוננות של 60 שניות.

09:58 | חשד לכלי טיס עוין ביישובים בני יהודה, גבעת יואב, אפיק, נאות גולן

09:47 | אזעקה הופעלה בשעה זו ביישוב מיצר

09:45 | דוברות רמב"ם: על פי הנחיית פיקוד העורף ומשרד הבריאות – בשעה 12 תחל הורדת חולים ממחלקות בית החולים אל בית החולים התת קרקעי הממוגן ברמב"ם. מדובר על מבצע שיימשך מספר שעות ויכלול כמה מאות חולים. הורדת החולים תתבצע על פי סדר ידוע של המחלקות – כל אחת לאיזור שתוכנן עבורה בבית החולים התת קרקעי. במקביל יחל "רידוד" של חולים שניתן לשחרר ממחלקות בית החולים לביתם.

07:49 | דוברות "העמק" מקבוצת כללית: בשעות האחרונות פונו למרכז הרפואי העמק 6 פצועים מכל רחבי העמקים והצפון שנפלו ונחבלו בדרכם אל הממ"ד. מצבם קל, הם מטופלים במחלקה לרפואה דחופה (הממוגנת) של המרכז הרפואי העמק

07:45 | בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 6:24-6:32 ובשעות 6:52-7:00 במספר מרחבים בצפון הארץ, זוהו כ-85 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב קריית ביאליק, צור שלום ומורשת. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שהתפתחו במרחב. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 4:48 ו-5:10 במרחב עמק יזרעאל, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון, מרביתם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

07:40 | החל מהשעה 01:00 הלילה ועד לשעה זו , לאחר הירי לעבר צפון הארץ, צוותי מגן דוד אדום הוזעקו לטפל ב-4 פצועים כתוצאה מפגיעת רסיסים, בהם: גבר כבן 76 במצב בינוני מפגיעת רסיס בפלג גופו העליון, גבר כבן 70, גבר כבן 60 ונערה כבת 16 במצב קל ובמספר פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן ובנפגעי חרדה. בשעה 01:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע, על גבר שנשרט קל מאוד ככה"נ מרסיס יירוט קטן סמוך לכפר בגליל התחתון. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבית החולים האנגלי בנצרת, גבר כבן 60 במצב קל מאוד עם פציעה בראש. בנוסף צוותי מד"א טיפלו הלילה במספר נפגעי חרדה, ובאנשים שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן, בהם: תינוק כבן חודש, 2 נשים בשנות השלושים וגברים ונשים בשנות השבעים והשמונים. הפצועים פונו לבתי החולים העמק בעפולה, האיטלקי והאנגלי בנצרת. הבוקר בשעה 06:36 התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על פגיעה סמוך למבנה בגזרת קריות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח רמב"ם, גבר כבן 76 במצב בינוני, עם פציעה מרסיס בעין, גבר כבן 70 ונערה כבת 16 במצב קל, עם פצעי רסיסים. בנוסף צוותי מד"א מטפלים בנפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ובנפגעי חרדה בגזרות רמת הגולן, הגליל התחתון, עכו וקריות.

07:00 | מטח רביעי לקריות ועכו

06:59 | אזעקות כעת בחוף כינר, דוגה, דוגית, חוף גולן, צאלון, חוף אמנון, כפר נחום, מעלה גמלא, רמות, אלמגור, חוף כורסי, לבנון, חלוקים, עין גב, חוף סוסיתא, חוף גופרה

06:28 | אזעקות בקריית ביאליק, קריית מוצקין, אזור תעשייה קריית ביאליק, אזור תעשייה שער נעמן, כפר מסריק, עין המפרץ, עכו, טמרה, בית לחם הגלילית, אלון הגליל, אלוני אבא, אלונים, בית שערים, בסמת טבעון, גבעת אלה, הסוללים, הרדוף, זרזיר, חג'אג'רה, כעביה טבאש, כעביה, כפר טבאש, כפר יהושע, כפר תקווה, מנשית זבדה, נהלל, נופית, עדי, קריית טבעון – בית זייד, ראס עלי, רמת דוד, רמת ישי, שדה יעקב, שמשית, שער העמקים, תמרת, ח'וואלד, חוואלד, סואעד חמירה, היוגב, גבת, כפר ברוך, מגדל העמק, יפעת, ביר אלמכסור, שפרעם, בית עלמין תל רגב, כפר יאסיף, ג'דידה מכר, ירכא, אבו סנאן, אשרת, עמקה, כליל, ג'וליס, טל – אל, בית העלמין החדש עכו, בית העמק, אזור תעשייה שער נעמן, אפק, אזור תעשייה בר-לב, אחיהוד, יסעור, כפר מסריק, עין המפרץ, עכו – אזור תעשייה, עכו, ג'דידה מכר, כפר יאסיף, אבו סנאן, כליל, עמקה, נס עמים, נתיב השיירה, גניגר, יפיע, כפר החורש, נצרת, עילוט, ריינה, שריד, תחנת רכבת כפר ברוך, קריית ביאליק, אזור תעשייה קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין, כאבול, יערה, בצת, שלומי

06:06 | בשל ההנחיה החדשה לא יתקיימו הבוקר לימודים בצפון

06:05 | דובר צה"ל: שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף: בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהבוקר (א׳) בשעה 06:00, יתעדכנו הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף באזורי ההנחיה גולן צפון, קו העימות, גולן דרום, גליל עליון, מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ והעמקים. במרחבי הנחייה גולן צפון, קו העימות, גולן דרום (למעט יישובי מוא"ז עמק הירדן) – בכפוף להנחיות פיקוד צפון.

05:10 | מטח.שלישי להושעיה, ציפורי, אלון הגליל, אלוני אבא, בית לחם הגלילית, בסמת טבעון, גבעת אלה, הסוללים, הרדוף, זרזיר, חג'אג'רה, כעביה טבאש, כעביה, כפר טבאש, מנשית זבדה, עדי, עילוט, ראס עלי, ריינה, שמשית, תמרת, ח'וואלד, סואעד חמירה, יפיע, כפר החורש, נוף הגליל, נצרת, עין מאהל, משהד, כפר כנא, אזור תעשייה ציפורית, ביר אלמכסור, חנתון, כפר מנדא, שפרעם, דמיידה, מורשת, כאוכב אבו אלהיג'א, יודפת, קורנית, רומת אל הייב, רומאנה, בית רימון, עוזייר

04:48 | אזעקות בעין השופט, רמת השופט, יקנעם המושבה והזורע, בית שערים, כפר יהושע, מנשית זבדה, נהלל, רמת ישי, אורנים, אלוני אבא, אלונים, בית לחם הגלילית, בסמת טבעון, גבת, זרזיר, חג'אג'רה, יפעת, כעביה טבאש, כפר טבאש, כפר תקווה, מגדל העמק, קריית טבעון – בית זייד, רמת דוד, שדה יעקב, שער העמקים, תמרת, כפר ברוך, תחנת רכבת כפר ברוך, תחנת רכבת כפר יהושוע

04:44 | דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב דרום הגולן, יורטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לשטח הארץ מכיוון עיראק, אין נפגעים. המטרות לא חצו לעבר שטח הארץ, התרעות הופעלו על פי מדיניות. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 03:37 ו-03:47 במרחב דוב"ב, מדובר בזיהוי שווא.

03:58 | חשד לכלי טיס עוין בחיספין, נוב ורמת מגשימים

03:47 | אזעקה שניה בדובב

03:37 | אזעקה הופעלה בדובב

02:08 | 2 צוותי כיבוי מתחנת נוף הגליל פועלים בשריפה בשטח פתוח בין כפר ברוך למגדל העמק, שפרצה ככל הנראה משברי יירוט. לוחמי האש במחוז צפון מגיבים לקריאות נוספות ומבצעים סריקות אחר נפילות, כרגע ללא דיווחים חריגים.

01:45 | דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב עמק יזרעאל, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, מרביתם יורטו, זוהתה נפילה במרחב. האירוע בבדיקה.

01:41 | גבר שנשרט קל מאוד ככה"נ מרסיס יירוט קטן סמוך לכפר בגליל התחתון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 60 במצב קל מאוד.

01:10 | מטח כבד לעומק ישראל: אזעקות נשמעו ביישובים עין העמק, יקנעם עילית, יקנעם המושבה והזורע, מדרך עוז, משמר העמק, כפר יהושע, אורנים, רמת ישי, כפר תקווה, אלונים, רמת דוד, כפר ברוך, גבת, מנשית זבדה, היוגב, שער העמקים, שדה יעקב, בית שערים, גניגר, קריית טבעון – בית זייד, מגדל העמק, תחנת רכבת כפר יהושוע, שריד, תחנת רכבת כפר ברוך, יפעת, נהלל, כלא דמון, גבעת וולפסון, עספיא, דלית אל כרמל, בית סוהר קישון, יערות הכרמל, בסמת טבעון, כפר גדעון, כפר חסידים, בית לחם הגלילית, אלוני אבא, אזור תעשייה אלון התבור, יפיע, תל עדשים, עילוט, מרחביה מושב, עפולה, נוף הגליל, נצרת, סולם, מרחביה קיבוץ, זרזיר, תמרת, דברת, כפר החורש, אחוזת ברק, נין, גבעת אלה, אכסאל, מזרע, דחי, שמשית, בלפוריה, חג'אג'רה, כעביה, כעביה טבאש, כפר טבאש, אלון הגליל, יגור, ריינה, ציפורי, רכסים, משהד, אזור תעשייה ציפורית, הושעיה, ח'וואלד, נופית, כפר מנדא, יודפת

01:00 | עדכונים על יום הלימודים:

00:50 | בתום הערכת המצב בצה"ל אמש (ש'), הוחלט על ביטול יום הגיוס היום (א') ודחיית הצו הראשון למיועדים לשירות ביטחון בחיפה ובטבריה. צה"ל נמצא בכוננות גבוהה ומגבש תמונת מצב בכל עת. אנו מבקשים מהציבור להישמע ולהיצמד להנחיות פיקוד העורף ולהודעות דובר צה"ל הרשמיות בנושא.

00:40 | צה"ל מסכם את יום הפעילות בדרום לבנון: כ-290 מטרות הותקפו ביממה האחרונה, בהם משגרים ואלפי קנים לצד תשתיות צבאיות נוספות: צה"ל השלים רצף תקיפות נוסף בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון, תקפו כ-290 מטרות, בהם משגרים ואלפי קנים, לצד תשתיות צבאיות נוספות במספר מרחבים בדרום לבנון משעות אחר הצהריים. במהלך השעות האחרונות, צה"ל תקף ברצף תקיפות נוסף כ-110 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בהם משגרים ותשתיות צבאיות במספר מרחבים בדרום לבנון. צה"ל ממשיך לפגוע ולגרוע יכולות טרור ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

אתמול | לאחר חיסול אברהים עקיל ותקיפות אינטנסיביות בדרום לבנון, חיזבאללה שיגר עשרות רקטות ליישובי הצפון. בשעות הערב דובר צה"ל עדכן על הנחיות חדשות מחיפה צפונה.