היום ה-37 למלחמה: מתיחות שיא בצפון – פצוע אנוש ופצועים קשה מירי נ"ט לעבר דובב

קול רגע
חדר חדשות | 12.11.23

עדכונים שוטפים:

20:40 | דובר צה"ל: "חיזבאללה וממשלת לבנון אחראיים על כל ירי שמבוצע מלבנון. אזרחי לבנון ישלמו את המחיר של ההפקרות הזאת ושל ההחלטה של חיזבאללה להיות מגן דאעש. לצה"ל יש תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני בצפון. המצב הבטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לשוב לבתיהם. אנחנו ממוקדים בעזה ופועלים כל הזמן בגבול הצפון מול ארגון חיזבאללה שהוא ארגון טרור. בכל תקיפה, חיזבאללה משלם את המחיר והוא יודע בדיוק איזה מחיר הוא משלם – חזרה ללבנון, והוא ימשיך לשלם מחיר גדול יותר. על כל תקיפה, אנחנו נענה בתגובה חריפה. למרות מה שאני אומר עכשיו, באשר לגבול הצפוני אנחנו פועלים גם ביהודה ושומרון, פעלנו גם בסוריה ונפעל בכל מקום שממנו יהיה טרור לעבר מדינת ישראל. באשר לשאלה שלך אני חוזר חזרה על מה שאמרתי, לצה"ל יש תוכניות פעולה גם לצפון, אנחנו לא נאפשר שהמצב הביטחוני בצפון יהיה כזה שהתושבים לא ירגישו בטוחים לשוב חזרה לבתיהם. חיזבאללה ישלם מחיר כבד מאוד, זה מדינת לבנון שהיא מדינה ריבונית, לוקחת על עצמה סיכון גדול מאוד בתגובות האלה. צה"ל פועל לפי הדין הבין-לאומי, ומי שמבצע פשע מלחמה, ומדינת לבנון היא מדינה ריבונית, זו מדינת לבנון וארגון חיזבאללה, מבצעת פעולות טרור כנגד מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להגיב באופן חריף ותקיף. לא נשאיר את הגבול בצפון באופן כזה שתושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לשוב לבתיהם"

19:45 | דובר צה"ל: מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ובו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית.

19:10 | המרכז הרפואי זיו: לחדר הטראומה ומלר"ד המרכז הרפואי התקבלו היום 14 פצועים בדרגות שונות כתוצאה מהתקיפות בדובב. גבר בן 80 במצב קשה, מורדם ומונשם. בנוסף הגיעו 13 פצועים קל שסובלים מפציעות מגוונות כגון רסיסים, חבלות וחרדה.

19:00 | סיכום אירוע ירי הנ"ט: דוברות מד"א: בהמשך לאירוע בגליל העליון: עד כה חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו, 10 פצועים עם פגיעות רסיסים והדף, בהם: 2 במצב בינוני, גבר בן 80 וגבר בן 49 ו-8 נפגעים במצב קל. עדכון בהמשך במידת הצורך.

18:15 | דוברות רמב"ם: לרמב"ם פונו אחה"צ 3 חיילים פצועים קל מאירוע בטחוני בצפון. ה-3 טופלו בחדר הלם והועברו לאשפוז באחת המחלקות הכירורגיות. משפחות החיילים הגיעו לבית החולים להיות לידם.

סרטון פינוי למנחת רמב"ם וחדר מיון. צילום: רמב"ם

17:55 | היערכות שיא בצפון: תושבי קריית שמונה נקראו להיכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה כך גם ביישובים שניר, דן, דפנה, מעין ברוך, הגושרים, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, בסאסא, ברעם, יראון וצבעון

17:01 | הותר לפרסום: שבעה לוחמי צה״ל נפצעו באורח קל מוקדם יותר היום כתוצאה מירי פצצות מרגמה במרחב מנרה. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחותיהם עודכנו. בהמשך להתרעות בצפון הארץ, בשעה האחרונה זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה ארבעה שיגורים, השאר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות צה״ל תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

16:55 | הזרוע הצבאית של חמאס נוטלת אחריות על שיגורי רקטות משטח לבנון לעבר יישובי קו העימות, הגליל העליון והמפרץ

15:45 | צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון; הותקפו חוליות שיגור ונ"ט בשטח לבנון מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו תשתיות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להכוונת טרור. כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון את חוליית השיגור שביצעה את הירי לעבר מרחב דובב בו נפגעו מספר אזרחים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו שתי חוליות מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה במרחב מנרה ויארון לפני זמן קצר. כמו כן, לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה לעבר מרחב יקינטון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

15:27 | אזעקות נשמעות בקריית שמונה, בית הלל והגושרים, ממד"א נמסר: "בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אצבע הגליל: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך"

14:20 | אזעקה נשמעת ביישוב שתולה

14:15 | המרכז הרפואי זיו נמסר: בעקבות אירוע בטחוני בדובב הגיעו עד עתה לחדר הטראומה של זיו שני פצועים. עם הגעתו של הפצוע הראשון החלו הצוותים בפעולות מצילות חיים על מנת לייצב את מצבו שמוגדר כעת קשה. מצבו של הפצוע השני קל

13:50 | קרית שמונה: עקב חשש לאירוע בטחוני, התושבים מתבקשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. מהמועצה אזורית גליל עליון נמסר: עקב אירוע בטחוני – כל הצירים מאגמון החולה וצפונה בעמק החולה סגורים לתנועה

13:45 | אירוע ירי הנ"ט: ממגן דוד אדום נמסר שחובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו, גבר בן 80 במצב בינוני עד קשה עם פציעות רסיסים והדף.

13:30 | הותר לפרסום כי הנפגעים באירוע ירי הנ"ט הם עובדי חברת חשמל. בהודעה שפרסמה החברה נמסר כי נ"ט פגע בעובדי חברת החשמל בשעה שעבדו, בתאום עם כוחות הביטחון, באזור מושב דוב״ב לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם, שמספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באזור. ממידע ראשוני שבידנו, ישנם נפגעים מקרב עובדי החברה".

13:05 | בעקבות האירועים הקשים בצפון קורא ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, למחוק את רצועת דרום לבנון אחרת לא ישובו תושבי הגליל לבתיהם. הוא אמר את הדברים לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו"


12:51 | דובר צה"ל: מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב דוב"ב לפני זמן קצר. מספר אזרחים נפגעו כתוצאה מהירי. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף במהלך הלילה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב מטולה.

12:45 | דיווח על ירי נ"ט לעבר מושב דובב שבגבול הצפון, דיווח ראשוני על נפגעים באירוע – האירוע בבדיקה

12:07 | תושבת סכנין ותושבת חיפה נעצרו בחשד שריססו כתובות גרפיטי, נאצה ותמיכה בטרור על הקירות של מבנים ציבוריים במקומות ציבוריים בחיפה. החשודות בשנות ה-20 לחייהן הובאו לתחנת המשטרה שם נחקרו ולאחר מכן נעצרו. במהלך היום תביא המשטרה את השתיים לתחנת המשטרה בעיר שם תבקש להאריך את מעצרן

09:38 | אזעקה נשמעה ביישוב גרונות הגליל, מד"א: אין נפגעים באירוע

09:45 | בוטלה פגישתם של ראשי רשויות מהצפון עם ראש הממשלה. הבוקר קיבלו ראשי הרשויות עדכון מלשכת ראש הממשלה על דחיית הפגישה למועד אחר כשעל פי הבנתם נתניהו אמור להגיע לצפון. נזכיר שסביב המפגש פרצה מחאה של מספר ראשי רשויות שסירבו להגיע לירושלים וקראו לנתניהו להגיע לפגישה בצפון

06:00 | דובר צה"ל: בתגובה לשיגורים לעבר מרחב רמת הגולן אמש (ש'), מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בסוריה.

00:00 | ביום שאחרי חילופי האיומים בין ישראל לחיזבאללה נמשכת המתיחות ביטחונית בצפון. נזכיר שאתמול איים ראש הממשלה על חיזבאללה במהלך מסיבת העיתונאים ואמר: "הזהרתי את חיזבאללה כניסה שלכם למלחמה תחרוץ את דינה של לבנון", גם שר הביטחון גלנט שלח מסר לחיזבאללה: "ההתגרויות הפכו לתוקפנות, הלוחמים גובים מחיר כבד מחיזבאללה. מירב כוחו של חיל האוויר מוכוון לצפון. אזרחי לבנון צריכים לדעת שאם נסראללה יעשה טעות גורלה של לבנון יהיה כמו גורלה של עזה".

קרא עוד: