אחרי 47 ימים הוכרזה שני גבאי כהרוגה. "בחודש וחצי האחרונים שולחן העבודה שלה נותר מיותם, כל הדברים שלה עדיין מחכים שהיא תחזור"

חיים הכט ורותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל | 22.11.23


במשך 47 ימים הוגדרה שני גבאי (26) נעדרת, היום קיבלה המשפחה את הבשורה הקשה שגופתה זוהתה. לאחר שהוגדרה נעדרת במשך 47 ימים, זוהתה היום (ד') גופתה של שני גבאי. גבאי, הייתה סלקטורית במסיבת נובה בדרום והוגדרה כנעדרת מאז השבת השחורה. כשפתחו המחבלים בירי לעבר המבלים במסיבה הספיקה גבאי לשוחח עם אימה מיכל ועדכנה אותה שברחה למקום מסתור במיגונית יחד עם חברים נוספים. אלא שהמחבלים הגיע למיגונית והשליכו רימונים, זה החליטה גבאי לנסות להימלט ונורתה ברגלה. שני, שהייתה עורכת דין, נראתה באחד הסרטונים שפורסמו כשהיא עם חוסם עורקים ומאז נותק איתה הקשר.

היום כאמור דווח שגופתה זוהתה. ממטה משפחות החטופים נמסר: "המטה מרכין ראש, אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת גבאי על הירצחה של שני גבאי, תושבת יוקנעם, שהוגדרה נעדרת מאז ה-7/10 מהמסיבה ברעים. לבקשת המשפחה, התקשורת מתבקשת לכבד את פרטיות המשפחה".

עיריית יקנעם פרסמה מודעה לזכרה בה נכתב: "יקנעם בוכה. שני היקרה נרצחה ברעים. חיכינו לסוף אחר. קיווינו שהנה היא כבר חוזרת. 47 ימים של תקווה הגיעו לקיצן הבוקר. מחבקים את המשפחה ומשתתפים בצערה הכבד. יהא זכרה ברוך ותהא נשמתה צרורה בצרור החיים".

גם ראש העיר, סימון אלפסי ספד לגבאי: "שני שלנו איננה. הלב שלנו נשבר לרסיסים. כולנו בוכים ומסרבים להאמין, כמה חיכינו לסוף אחר. 47 ימים של תקווה הגיעו לסיומן עם קבלת ההודעה המרה הבוקר על הירצחה של שני הי"ד בשבת השחורה. לבי עם ההורים היקרים יעקב ומיכל, האח אביאל והאחות ניצן ששבעה שבועות הפכו כל אבן והגיעו לכל מקום בארץ ובעולם כדי למצוא את שני, נלחמו, וזעקו להחזירה הביתה. שני האהובה, רק בת 26, צעירה, איכותית ומוכשרת, ילדה, אחות וחברה למופת. יקנעם איבדה פרח בשיא פריחתו. כולנו מחבקים את המשפחה ועומדים לצידם. יהא זכרה ברוך ותהא נשמתה צרורה בצרור החיים".

בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר אלפסי לחיים הכט: "האמונה הייתה כל כך גדולה, האמנו שאפשר למצוא אותה בחיים ולצערנו קיבלנו את השורה הקשה וכולנו המומים וכועסים. הסבירו למשפחה איך זיהו את שני וכמו שאומרים זה נס שמצאו אותה או את הגופה שלה. מאוד קשה לדבר על זה ולהסביר מה שאנחנו יודעים על נסיבות הימצאה. קשה לדבר על ילדה כל כך מוכשרת, יפה ומיוחדת ולדבר על איך היא נרצחה ואיך נקברה. אני כבר חודש ימים נמצא במועקה עם כל התושבים. העיר מדממת, יש לנו שלושה חיילים וארבעה נרצחים שהלכו לבלות ולא חזרו. המשפחה שבמשך 47 ימים נסעה יום יום לדרום לחפש בין הגופות עד כדי כך, האבא סיכן את עצמו ונסע גם כשהיה ירי, הם נסעו לארה"ב לקבל ברכה, דיברו עם כל העולם אבל אתמול הגיעה הבשורה. אף אחד לא המאמין שהשפלה כזאת יכולה לקרות לממשלה ולמדינת ישראל".

שני, שהייתה קרובה לסיום לימודי המשפטים, התמחתה במשרד "עו"ד גלעד בכר ושות'", עו"ד בכר סיפר: "הלב שלנו נקרע, שני הייתה מתמחה מבריקה, אהובה מאוד על כך הצוות במשרד ועל הלקוחות שהיא עבדה איתם. שני הייתה מבריקה, בדרך כלל מתמחים עובדים מאחורי הקלעים ולוקח להם זמן אבל שני נכנסה כממלאת מקום של עורכת דין באחת הישיבות ועשתה את זה כל כל טוב ובשלב מסוים ראינו שאנחנו מיותרים ויכולים לתת לה להיות בחלק מהישיבות לבד. מאז הידיעה נוראית קיבלנו עשרות רבות של פניות מלקוחות וזה דבר לא מובן מאילו, כולם קיוו וציפו ששני תחזור בחיים. בחודש וחצי האחרונים שולחן העבודה שלה נותר מיותם וממתין לה כי כולנו ציפינו והמתנו שהיא תפתיע ותחזור ותפעיל שוב את המחשב. כל הדברים שלה עדיין כאן מחכים לה והבשורה היא קשה".

ח"כ נעמה לזימי: "סוף שובר לב. לאחר 47 יום של חיפושים, זוהתה גופתה של שני גבאי, בת 27 מיקנעם שהייתה במסיבה ברעים. בשבת הארורה היא יצרה קשר עם משפחתה והודיעה שנורתה ברגל וזו הייתה השיחה האחרונה שלה. היום גופתה זוהתה ונודע רשמית כי המחבלים הארורים רצחו אותה. צעירה, קורנת ומבטיחה שכל עתידה היה לפניה. אסון. שולחת תנחומים מעומק הלב לבני משפחתה. כולנו כואבים יחד איתם. יהי זכרה ברוך".