המדינה החליטה: ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בכרמיאל לא ייהרס, "נפנה לגורמים משפטיים"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 15.08.24


חודש וחצי אחרי הפיגוע בכרמיאל החליטה המדינה שלא להרוס את בית המחבל, גוואעד רביע, שביצע את הפיגוע בקניון חוצות בעיר. על פי פרסום ב-Yent מי שקיבל את ההחלטה הוא הדרג המדיני ושירות הביטחון הכללי מתוך חשש לתסיסה של תושבים ערביים בגליל, כל זאת למרות שהמשטרה המליצה שיש להרוס את בית המחבל.  

כזכור, בפיגוע שאירע בתחילת חודש יולי נרצח סמל אלכסנדר יקימינסקי (19) מנהריה ונפצע קשה חברו נתן אבני. אבני, ספג בפיגוע שלוש דקירות אך הצליח להתעשת ולנטרל את המחבל לפני שהתמוטט ופונה לטיפול רפואי.  

כעת כאמור התבשרו המשפחות, דרך התקשורת, על כך שבית המחבל מנחף לא ייהרס. אביו של נתן, קובי אבני שוחח עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" תקף את ההחלטה ואמר כי בכוונתן לפנות לגורמים משפטיים

אבני: "חשוב להבהיר שהמשטרה כן המליצה והדרג המדיני סירב לכך, אז אני שואל מה התשובות לזה? זה שכותבים שערביי הגליל לא יהיה עניין איתם זה לא תשובה לחוסר מעש. אני לא מוצא תשובה הגיונית לטיפול באירוע שמחבל רוצה לרצוח חיילים ואזרחים ואלמלא הפעולה שנקט נתן אולי היו נרצחים עוד אנשים. אני חושב שהעניין הזה שלא רוצים שתהיה תסיסה מקרב תושבי הגליל אנחנו רואים את זה גם מחיזבאללה שצה"ל רק מגיב ולא עושה פעולת התקפה מחשש שתהיה הסלמה בכל האזור. אני לא מבין את הקונספציה הזאת, יש פה משפחה שנהרסה ולמזלנו נתן חי ובריא והיה נס גדול שהוא לא פגע לו בצוואר ונתן הצליח לנטרל אותו. עברנו גיהינום ואף אחד לא נותן לנו תשובות, אך אחד לא מדבר איתנו אנחנו כאובים וכעוסים על העניין הזה".

קרא עוד:

אתם שוקלים לפנות לבית משפט בסוגיה הזאת?

"אנחנו עכשיו בודקים את העניין הזה, אז מה יהיה עכשיו המשפחה הזאת גם תקבל סיוע לאומי? החמאס? זה חמור מאוד שזה מתוכנו, מיישוב ליד כרמיאל. מאז הפיגוע חוץ מהצבא שדואג לטיפולים של נתן אף אחד לא דיבר איתנו. אף אחד לא התקשר לשאול מה שלומו, העיקר דאגו לקבל החלטה לא להרוס לו את הבית, אז אולי שגם ביטוח לאומי ידאגו למשפחה שלו כלכלית".

"אני רוצה תשובות, לא הרסתם את הבית בואו תתנו לי תשובות באיזה פעולות אנחנו נוקטים נגד מחבל שיצא מקן בנחף שהוא גדל בו ומי מבטיח שלא יצאו משם עוד מחבלים. אני מבטיח שאני לא אנוח, אני רוצה תשובות אני רוצה איך פועלים נגד אירועים כאלה. היום זה אני מחר אני לא יודע מי זה יכול להיות".