המלחמה תוביל לתיקון חוק הלאום?

רותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל" | 07.11.23

שר הרווחה יעקב מרגי נאם היום בטקס הנצחת שמם של סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל, במתפרת 'המשקם' ביאנוח-ג'ת, בהשתתפות מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טריף. במהלך נאומו אמר השר מרגי: "עם קצת רצון אפשר למצוא את הנוסח המאוזן שייתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית בחוק הלאום. זאת תהיה אות הברית – תיקון חוק הלאום. לא כרתנו ברית דמים, כרתנו ברית חיים! ובברית הזאת יש צד אחד שממלא את חלקו פעם אחר פעם בדם ויזע".

השר מרגי. צילום: "המשקם"

"לצערי הרב אני אומר זאת כחבר הממשלה ומעל שני עשורים כחבר כנסת, תמיד הרגשתי תחושת אי נוחות וחוסר הוגנות. הצד השני שזה הריבון, לא ידע לתרגם את ברית החיים הזאת באותה מידה. אם זה בדיור, בקרקעות ובתעסוקה. ומעל הכל צריך לומר באומץ – גם בחוק הלאום".

"סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל הקריבו את חייהם ללא תנאי, לא שאלו שאלות. ועל המדינה חובה להשיב ללא תנאי לא רק במילים, אלא במעשים!. מאז קום המדינה ועד היום, סיפורי הגבורה והשכול של העדה הדרוזית שזורים במורשת חייה של האומה הזו. ואני אומר האומה בדגש על האומה! אני לא רוצה לומר ברית דמים, אני לא אוהב לשמוע ברית דמים. לא כרתנו ברית דמים, כרתנו ברית חיים".

קרא עוד

צילום: המשקם

נזכיר כי בראיון בתוכנית "מדברים ברדיו" תקף השבוע ראש המועצה ביאנוח-ג'ת, מועדאד סעד, את מחוקקי חוק הלאום וקרא לתקנו והיום (ג') שיגר הראש הרוחני לעדה הדרוזית, מואפק טריף מכתב דחוף לראש המל"ל ולשרים ובו קריאה לתיקון חוק הלאום.

נציין כי במתפרה שבבעלות משרד הרווחה וההסתדרות הציונית, מועסקות שלוש אחיותיו של סא"ל עלים סעד ז"ל וכ-100 נשים מהחברה הדרוזית עם מוגבלות. המתפרה מייצרת מידי שנה כ-60,000 מדים לחיילי צה"ל.