"הנזק עצום 2 קומות נשרפו כליל, אסכן את חיי למען הזיכרונות של הילדים לחפש להם מזכרת מהילדות שלהם

ירין דורון | מדברים ברדיו | 27.06.24


המושבה מטולה ממשיכה לספוג טילי נ"ט מלבנון, אתמול עוד חמישה כאלה נורו לעבר היישוב והובילו לפגיעה ישירה בשני בתים שנהרסו כליל. אחד הבתים בבעלותו של אבי נדיב שכמו לא מעט תושבים קיבלה גם הוא את השיחה מדוד אזולאי, ראש המועצה, שבה התבשר על הנזק הכבד.

נדיב: "לאחר יומיים שהיו שקטים הייתה תחושה לא טובה מיום שבת שבתים מסביבנו התחילו להיפגע והייתה תחושה שזה מתקרב כי בתים שהיו סביבנו נפגעו. אני ודוד מדברים הרבה והרגשתי שקרה משהו ואז הוא מבשר לי שזה הגיע אליי. היה הלם, לקח לי כמה דקות להבין ולמרות שהייתה לי תחושה שזה יקרה זה עצוב, בתים נהרסים וצה"ל וממשלת ישראל לא עושה כלום מה שקורה בלבנון שהבתים שם מוארים והם חוגגים ואנחנו שבורי לב מפונים למלון בטבריה בלי בית. את כל הזיכרונות השארנו שם, ההרגשה איומה, עצובה כל המשפחה צריך לאסוף אותה מחדש, מתפקרים, הזיכרונות עולים ובעצם אין לנו מה לקחת כי השארנו הכל שם".

"הנזק עצום 2 קומות נשרפו כליל, התכולה של הבית אבודה, לא הייתי בבית עדיין. אם אני אעלה למקום זה כדי להבין אלבום או תמונה שיהיה זיכרון לילדים, שתהיה מזכרת מהילדות שלהם. הילדים שלי גדולים אבל הם רוצים מזכרות מהבית, ציורי ילדות, הבת שלי אמרה שלא יהיו לה זיכרונות להראות לבת שלה וזה עצוב".

נזכיר שבסוף השבוע במהלך ביקור של משפחה במטולה שביקשה להוציא כמה פרטים מביתה שנפגע מירי נ"ט נורה טיל לעברם וגרם לפציעה קשה של חבר כיתת הכוננות: "אם אני אעלה אני אעשה את זה לבד, אני לא מתכוון לסכן את חייו של אף אחד, אני אעשה את זה בכוחות עצמי. אני אסכן את חיי למען הזיכרונות של הילדים אני לא יכול להשאיר את זה ככה. ההרגשה היא קשה מאוד ואי אפשר להמשיך לחיות ככה".

"חיזבאללה שם וצופה בנו ויודע על כל תנועה ותזוזה שלנו ומחכים לרגע הנכון כדי לירות עלינו. מצב כזה לא יכול להימשך. אני ב-9 החודשים האלה הגעתי 4 פעמים לבית שלי בלילה עם פנס, כמו גנב שנכנס לביתו. זה לא ייתכן שמגדלים בבירות עומדים שביתי נהרס והבתים של שכניי וחבריי, זה לא ייתכן. לא נוכל לחזור אם צה"ל לא יעשה פעולה אווירית, לא קרקעית, אני מצפה מצה"ל לכתוש ולא להשאיר בית אחד עומד אם הם יורים. כנראה שיש פחד שחיזבאללה ירה לתל אביב ושאנשי תל אביב חשובים מאנשי הגליל ומטולה ואם ממשלת ישראל מוותרת שתבוא מולנו ותגיד רבותיי צאו מכאן לאזור תל אביב אנחנו משאירים את המקום הזה נטוש ולא רוצים להגן עליכם. שיעמדו בגבורה ויגידו לנו מוותרים עליכם לא ייתכן שככה נחייה, אני לא רוצה לחיות על מזוודות ברחובות ובתי מלון. אם היו פועלים כשהם הפעילו לייזר לכיוון הילדים שלנו לא היינו מגיעים למצב הזה".

קרא עוד:

גם ביישוב אביבים נפגע אתמול בית וניזוק בצורה קרה. בעל הבית, ישראל פרץ: "שמעתי על האירוע הזה בתקשורת, למרות שהייתי בבוקר בבית הכל היה בסדר, יש לי לול שאני מטפל בו. אחרי שפרסמו את האירוע התקשרו אליי מכיתת הכוננות ובישרו לי שהבית נפגע. זה לא פעם הראשונה, גם היקב שנפגע מאביבים היה סמוך אליי וספג פגיעה. כל הבית נשרף, פגיעה ישירה, הרעפים הגג, הגעתי בלילה הביתה ופחדתי להיכנס לבית. כל הקומה השנייה נהרסה, יחידת הדיור נהרסה לחלוטין".

"היישוב נראה כמו עיר רפאים זה לא היישוב שחלמנו עליו ואנחנו גם לא רואים סוף לאירוע הזה שחיזבאללה נותן בו את הטון. אני כל יום עולה בפחד לאביבים לאסוף את הלול על מנת להמשיך לשווק סחורה וזאת הפרנסה היחידה שלנו ולקחת את הסיכון. המנורה האדומה נדלקה ועכשיו נחשב את הצעדים הבאים שלי".

שמעון ביטון – יו"ר ועד תושבי אביבים: "לשמחתי אין פגיעות בנפש אבל אי אפשר לחיות על ניסים כל הזמן ואני מצפה ממנהיגי המדינה שייקחו פיקוד על האירוע הזה שנקרא צפון והם החליטו לוותר עליו ולעשות מה שצריך לעשות. אם יש איום מלבנון צריך לסלק את האיום הזה ומה שמטריד אותי שלא עושים שום דבר. אני נמצא פה יום יום ורואים מה תקפו, מרון א-ראס כולה עומדת. נסראללה מכתיב את האירוע והוא יודע מתי יורים ואיך מגיבים. אני שומע כל הזמן שזה לא הזמן לפתוח עוד חזית אבל אם חיזבאללה ירצה לפתוח חזית הוא ייקח אותנו למלחמה. מבחינת המדינה יש חזית אחת בעזה וקוראים למה שקורה בצפון מערכה. היישובים שלנו מרוסקים לגמרי, אנחנו כל יום סופרים בית ונלחמים על הקיום שלנו לחיות. החקלאים האלה מתפרנסים מהלול ויש להם אחריות לספק סחורה. זה לא רק פרנסה, אנשים יכולים להישאר במלונות המפונים אבל אנחנו בוחרים כן לקיים את ענף הלול ולא בוחרים להתבכיין. אנחנו מוכנים להמתין כמה שצריך כדי שיכתשו אותם".