הסלמה ביטחונית: צה"ל תוקף בלבנון בעקבות ירי לעבר ישראל

קול רגע
חדר חדשות | 06.07.23

רקטה ששוגרה הבוקר משטח לבנון לישראל נפלה בכפר עג'ר בצפון. בתגובה לאירוע צה"ל תקף במספר יעדים בלבנון. למרות האירוע אין הנחיות מיוחדות לעורף בשלב זה. נזכיר שהשבוע פרסמנו שהמכון למחקרי ביטחון לאומי המליץ לצבא לפעול נגד אוהל חיזבאללה שהוצב בשטח ישראל – גם במחיר של עימות מוגבל עם לבנון.

על פי דיווחים לבנונים צה"ל ביצע ירי של 15 פגזים לעבר הכבר שובא ממנו ההערכה בוצע הירי לישראל.

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על פיצוץ סמוך לכפר ע'ג'ר, מתחקור של כוחות צה"ל שהגיעו למרחב, עולה כי בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בשטח ישראל. בתגובה, צה״ל תוקף כעת למרחב שממנו בוצע הירי, בשטח לבנון. פרטים נוספים בהמשך. אין הנחיות מיוחדות לעורף".

שר הביטחון גלנט בגבול הצפון: "כנגד כל הפרה של ריבונותנו וקריאת תיגר על נוכחותנו בארצנו, אנחנו נגיב במקום ובזמן שנבחר, בדרכים גלויות וחשאיות, שיגבו מחיר חד וברור מהאחראים לכך". שר הביטחון יואב גלנט, נאם לפני זמן קצר בטקס האזכרה הממלכתי לזכר חללי צבא דרום לבנון, שנערך לראשונה באנדרטה לזכרם, סמוך למטולה.שר הביטחון התייחס בדבריו להתפתחויות האחרונות בגבול לבנון ואמר: "כולנו מביטים על הנעשה בלבנון, מולדתכם, והלב נחמץ. אחיזת החֶנֶק של חיזבאללה ואיראן המתדלקות טרור באזורנו אינה מרפה וגוררת את המדינה ואת אזרחיה אל מציאות מתמשכת של עוני ומשבר". "כנגד כל הפרה של ריבונותנו וקריאת תיגר על נוכחותנו בארצנו, אנחנו נגיב במקום ובזמן שנבחר, בדרכים גלויות וחשאיות, שיגבו מחיר חד וברור מהאחראים לכך"."כולנו נושאים תפילה לימים אחרים, לימים בהם נמצא מצידו השני של הגבול יד המושטת לשלום ולחיים של שכנות טובה. ועד שנזכה לימים שכאלו, צה"ל שומר על מוכנות וכשירות גבוהה, וימשיך לפעול נגד ניסיונות ההתעצמות של איראן וחיזבאללה בזירה הצפונית. כפי שאמרתי, פנינו מושטות לשלום, אך אם נזדקק לכך כנגד אויבנו חרבנו אחוזה בידינו".

העימות הקודם בין ישאל ללבנון התרחש לפני שלושה חודשים במהלך חג הפסח אז שוגרו רקטות לעבר יישובי הגליל המערבי