הקטל בכבישים: גבר בן 40 נהרג בתאונה בגליל העליון

רותם אטיאס | 14.04.23

סמוך לשעה 9 וחצי הבוקר (שבת) התקבל דיווח במוקד מד"א על רוכב אופנוע שהחליק בכביש 889 סמוך למתת. פרמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שבסופן קובעים את מותו. חובש בכיר במד"א זוהר פרגון סיפר: "הביאו אלינו את הפצוע לחבירה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. בשיתוף כוח רפואה של צה"ל ביצענו בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. אך לצערנו הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

צילום: מד"א, פינוי הפצוע מהזירה

ההרוג הבוקר הוא השלישי ב-48 השעות האחרונות כשביום חמישי נקבע מותם של שני גברים שהיו מעורבים בתאונות בצפון. התאונה הראשונה אירעה בין רכב פרטי למשאית ביישוב סלמה שבמועצה האזורית משגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעו בשטח את מותו של נהג הרכב הפרטי, גבר בן 65 ומעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז הרפואי "זיו" בצפת גבר כבן 50 במצב בינוני עם חבלה מערכתית.

פראמדיק במד"א רועי וישנה שבתאי וחובשת רפואת חירום במד"א ברא עלי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו שמדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין רכב פרטי למשאית. נהג הרכב היה לכוד כשהוא מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. לאחר פעולות החילוץ, ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. נהג המשאית שישב בצד הכביש וסבל מחבלות בגופו טופל במקום ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו בינוני".

כמה שעות אחר כך דיווח על הרוג בן 52 בתאונה שאירעה בצומת קרית עמל שם התנגשו שני כלי רכב. מאיחוד הצלה נמסר כי צוותים ביצעו החייאה על גבר (בן 52) שנפצע באורח אנוש בזירת תאונה קשה שאירעה בצומת קרית עמל שבסמוך לקרית טבעון זמן קצר אחר כך נקבע מותו.

אלי גדז' חובש באיחוד הצלה מסר: מדובר בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב. ביצעתי פעולות החייאה על נהג רכב שנפצע באורח אנוש כתוצאה מהתנגשות עם רכבו בגדר הבטיחות – למרבה הצער נקבע מותו בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הענקתי סיוע בזירה לנהג הרכב הנוסף שנפצע קל".

מהמשטרה נמסר שנפתחה חקירה לבדיקת נסיבות התאונה בה נהרג תושב קרית טבעון בן 54, והנהג הנוסף נפצע באורח בינוני ופונה למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. "בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה"