"זיו הגיע לחגוג בחתונה שלי לפני חודש, לא האמנתי שזה יהיה אירוע הפרידה ממנו"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 25.10.23

אבל כבד ירד על העיר עפולה עם היוודע דבר מותו של רב סמל בכיר זיו דדו תושב העיר. הוא נפל ביום הראשון של המלחמה בקרב בכיסופים וגופתו זוהתה אתמול (ג') בזכות DNA שמסרה המשפחה. דדו ז"ל התגורר בשנים האחרונות בכפר גבירול והניח אחריו אישה ותינוקת בת 9 חודשים. בתפקידו האחרון שירת כמנהל עבודה לוגיסטיקה בגדוד 51 בגולני.

גל חייט חברו הקרוב של זיו דדו, ספד לו: "למרות שזיו לא התגורר כאן בשנים האחרונות הוא היה עפולאי בכל רמ"ח אבריו. כל מי שהכיר אותו בהלם ומסרב לקבל את מה שקרה. אין אחד שלא הכיר את "דדו" בעפולה, זה הכינוי שהיה שגור בפינו. כששמענו על האירועים בדרום כבר העלינו חששות בין החברים וניסיו לתפוס אותו אבל לא היה מענה או סימן בוצאפ והבנו שמשהו לא בסדר. הבנו שהוא הוקפץ אבל לא היה בבסיס והייתה לנו תקווה שהוא רק פצוע. ככל שעברו הימים ולא קיבלנו בשורה עלתה מחשבה שהוא אולי חטוף אבל לצערנו אתמול בערב המשפחה קיבלה הודעה שיש סימן DNA והוא לא בן החיים והלב של כולם נשבר. הייתה תקווה כי עד שזה לא נגמר זה לא נגמר ולמוח תמיד יש ציפיות טובות אבל לצערינו זה לא קרה ומה שנשאר לנו זה רק זיכרונות".

הפגישה האחרונה בין חייט לדדו הייתה בחתונתו של חייט שם פגש את כל החברים לשכבה: "לפני חודש הוא הגיע לחתונה שלי וזאת הייתה סוג של פגישת מחזור, לצערי האירוע הזה היה סוג של פרידה ממנו. כל החברים היו באירוע והוא הקפיד לעבור אחד אחד ולהעביר חוויות ולפחות זכינו להיפרד ממנו בדרך הזאת.

"עוד מתקופת הלימודים זיו עזב ללימודים צבאיים אחרי תקופה במחווה אלון ששם הוא פרח הוא נלחם להגיע לגולני ולטובת כך השלים בגרויות ובסוף הוא עשה את זה והגיע ליעד. כשחבר עוזב את הבית זה קשה אבל שזיו התרחק כולם אמרו שזה לטובה כי הוא הכיר מישהי טובה והתקדם בצבא וידענו שהוא נמצא במקום טוב ושמחנו בשבילו. יש לו ילדה בת 9 חודשים ועצוב לנו שהוא לא הספיק להנות ממנה ושהיא לא נהנתה ממנו. לפני שנה וחצי הוא התייתם משני ההורים ועכשיו הם נותרו שני אחים לבד. אין מילים שיכולות לנחם עם על מה שהמשפחה עוברת, זה בלתי נתפס".