זעזוע בהנהלת בית שאן: שראל אזולאי ואילן אבוטבול הודיעו על עזיבתם

רותם אטיאס | היציע הצפוני | 16.06.24

העולה החדשה לליגה א' עוברת זעזוע ראשון כשחודש אחרי חגיגות העלייה המציאות כבר נראית פחות ורודה. בפוסט שפרסם המנכ"ל שראל אזולאי הודיע על עזיבתו את המועדון עם היו"ר אילן אבוטבול בשל מצבו הכלכלי הקשה של המועדון, משכורות שלא שולמו לשחקנים והפניית אצבע לעבר עיריית בית שאן שלא עמדה בהתחייבויותיה הכספיות

בפוסט שכתב אזולאי סיפר: "חמש וחצי שנים של עבודה אינטנסיבית במועדון הכדורגל הפועל בית שאן הגיעו לסיומן. חמש וחצי שנים שבהן לקחנו על עצמנו את פרוייקט חיינו – שיקום המועדון, הבראת המועדון ופיתוח המועדון ע״י תוכנית עסקית ארוכת טווח שבנינו, אשר בסופה קיבלנו מועדון כדורגל לתפארת: כיסוי חובות של 3.6 מיליון, הקמת בית ספר לכדורגל, ו-9 קבוצות נוער (ליגה), איחוד עם עמק המעיינות במחלקת הנוער (תקצוב של 70,000 ש"ח בשנה), הקמת מערכת שיווק במדיה, שיקום הקבוצה הבוגרת ועלייתה לליגה א'".

"לאחר שלוש שנים של שיקום מחלקת הנוער ובהחלטת ראש העיר הקודם ז'קי לוי מחלקת הנוער עברה לעמותה נפרדת בניהולו של גיא דיין (ח. מועצה) שהמשיך לפתח את המחלקה והביא את קבוצת הנוער לליגה הלאומית לאחר 28 שנים. נכון להיום, מועדון הכדורגל הפועל בית שאן, נמצא בפיגור של ארבעה תשלומי שכר+פרמיות לשחקנים ואי תשלום לספקים (ולא נמצא בחובות כפי שצוין). אנו כהנהלה עמדנו בתקציב השנתי שעירית בית שאן התחייבה בפנינו (באישורם של חברי המליאה) ולא חרגנו ממנו, אלא השארנו את הקבוצה בעודף תקציבי כפי שעשינו לאורך כל השנים. ב-5 חודשים האחרונים, התחלף השלטון המקומי ועיריית בית שאן לא העבירה את הכספים המובטחים לעמותה שמנהלת את המועדון. ונכון לרגע, הנושא בטיפול ומקווים לסיומו בהקדם".

עוד חושף אזולאי בפוסט פרטים נוספים מאחורי הקלעים של ההתנהלות הכלכלית: "בשנת 2023/24, עיריית בית שאן התחייבה על סך של 1.96 מליון ובפועל העבירה 120,000 ש"ח. בכדי שנוכל להמשיך את פעילותו של המועדון ואני יחד עם יו"ר אילן אבוטבול התחייבנו על הלוואה על סך של 100,000 ש"ח לטובת המועדון. התוצאה: הפועל בית שאן עלתה ליגה עם 220,000 ש"ח והפער התקציבי זה המשכורות שלא שולמו לשחקנים והספקים.
זאת האמת! אנו מברכים את מוטי דיין וגיא דיין עם כניסתם להנהלה שהצליחו לגייס ספונסר חיצוני למועדון הכדורגל שתורם למועדון 1.5 מיליון ש"ח , שאין לזה אח ורע ועל כך מגיע שאפו ענק. אנו בטוחים שיחד עם הנהגת העיר והעומד בראשה נועם ג'ומעה, הם ימשיכו לקדם ולהוביל את המועדון להצלחות נוספות. לאחר לבטים רבים ומחשבות אינסופיות, החלטנו אני ואילן להתפטר מניהול המועדון לאחר 5 וחצי שנים גדושות בעבודה רבה ואינסופית – לילות כימים עבור המועדון שיקר לליבנו ומעבירים את הניהול להנהגת העיר".

"עתה בנימה אישית, בשנתיים וחצי האחרונות, לאחר שהתנדבתי במשך 3 שנים לעבוד ללא שכר, שילמתי מחיר יקר על כך. ויתרתי על זמן איכות עם משפחתי, עבדתי שעות רבות מסביב לשעון, הזנחתי את העסקים שלי ונתתי את כל כולי עבור המועדון. פעמים רבות הוצאתי כספים מכיסי האישי למען הקבוצה וחתמתי על ערבויות אישיות כלפי המועדון באותן שנים. לאור כל זאת, הוחלט בוועדת דרקטוריון ונציגים של הנהגת עמק המעיינות, שמנכ"ל המועדון ישתכר בהחזר הוצאות על סך של 10,000 ש,ח בחשבונית ותוספת של מנהלת משרד. למרות ההחלטה, ראיתי לנכון לנכות מהשכר שהוקצב לי וויתרתי על הוצאות מנהלת משרד. הוצאתי חשבונית על סך של 7000 ש"ח ברוטו. היה לי חשוב מאוד להיות לויאלי למערכת שאותה אני מנהל , כמו שאני דורש מהצוות המקצועי, שחקנים וספקים , לקחת סכום מזערי (החזר הוצאות) שקטן משכר המאמנים ושחקני המפתח".