"חברה של רותם חיפשה אותה בין הגופות ולא מצאה, קיוותי שהיא ברחה ותחזור אליי"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 11.10.23

נעמה מועלם בת 28, משדה נחום נרצחה במהלך מסיבת הטבע שהתקיימה סמוך ליישוב רעים. היא נעדרה כ-24 שעות עד שבשורה הקשה הגיעה לבני המשפחה. אימה של נעמה, רחל, סיפרה על הימים הקשים והשיחה שבה התבשרו שנעמה נורתה על ידי מחבלים: "העולם איבד ילדה מיוחדת שידעה לשלב בין כל העולמות, טרפה את העולם ובחדר שלה נותרו כל מיני ציטוטים שהיא כתבה: "לטרוף את החיים בביסים גדולים כי החיים זה עכשיו" ומצד שני הייתה עורכת דין וסיימה לימודי משפטים. היא פתחה עסק לשירותי עריכת דין ושילבה בין הרצינות והבילויים. היא הייתה איתנו בחג השני של סוכות, היא לא הייתה אמורה להגיע ובן דוד שלה שכנע אותה להגיע. אחרי ארוחת החג היא התארגנה לנסוע, וידעתי שהיא צריכה לנסוע למסיבה. בשעה 1:00 היא יצאה משדה נחום אחרי שהיא לקחה אוכל ארוז הביתה. בבוקר שבת כשנעמה הייתה במסיבה קיבלתי טלפון מבעלי שצריך להעיר את הבן שלנו כי מקפיצים אותו לצבא. בהתחלה לא הבנתי מה קרה ואז שהתחלתי לבדוק מה הסיבה שמקפיצים בשבת בבוקר ראיתי שיש המון התרעות על אזעקות והסלמה ואז אמרתי "רגע נעמה בדרום"".

"התקשרתי אליה היא לא ענתה, השעה הייתה כמה דקות לפני 8:00. יצרתי מהר קשר עם בעלי לבדוק אם היא דיברה איתו והוא אמר שב-6:46 היא התקשרה וסיפרה שיש טילים ויריות והמסיבה נעצרה והם חוזרים הביתה. הוא לא שיער מה שקרה ודרש ממנה להיכנס מהר לרכב ולחזור. ממה שהבנו היא ישבה מאחור ולידה ישב חבר נוסף. הם התחילו לברוח משם ופתאום מולם הגיע רכב שפתח בירי לעברם. הם ניסו לברוח ממנו, התכופפו כדי להתגונן ואז היא נורתה. החבר התרומם וראה שהיא שמוטה ושפגע בה כדור בגב, היא הייתה מחוסרת הכרה. כשהם הגיעו לחפ"ק פינה אותה אמבולנס ומאז אבד איתה הקשר. בעלי נסע לסורוקה ואני ושני הבנים המשכנו לדרום לחפש אותה בבתי חולים אחרים. בסורוקה לא היה שום רישום שלה מה גם שהיא הייתה אלמונית כי לא היה שום אמצעי זיהוי עליה. זה היה סיוט, עברנו את כל בתי החולים ובשום מקום לא מצאנו אותה, היא נעלמה".

כשאת שומעת שיש חטופים היה חשש שהיא נחטפה?

"כן, חשבנו שאולי האמבולנס נחטף וכל התסריטים הכי גרועים רצו בראש. בעלי היה רציונלי ואמר שהוא מרגיש שהנורא מכל קרה אבל אני הייתי היותר אופטימית ולמחרת החלטנו לנסוע שוב לדרום. השגנו צילום ממצלמת רכב שהופיע בו האמבולנס עם המספר שלו והפצנו את הצילום שבזכותו הגענו לרוכב אופנוע שפונה איתה באמבולנס. הוא היה מאושפז בבית חולים וולפסון הגענו אליו והוא סיפר שהייתה לידו נערה יפה בת 28 שניסו להחיות אותה אבל לא היה מה לעשות, לא היה דופק. אם לא היינו יוצאים למסע חיפושים הזה יכול להיות שעד היום לא היינו יודעים מה קרה לה, זה קורע את הלב".

נעמה מועלם ז"ל

במסיבת הדמים נרצחה גם רותם לוי בת ה-23 שבילתה במסיבה עם חברותיה. היא הייתה אמורה לחגוג יום הולדת בעוד חודשיים בטיול למקסיקו וכבר קנתה את כרטיס הטיסה. אימה, אריאלה לוי סיפרה: "האמנתי באמונה שלמה שרותם חוזרת הביתה, כל החברות שלה הגיעו אלינו אחרי האירוע ואני הייתי בטוחה שרותם איתן. רק ביום שני התחלתי להשלים עם העובדה שהיא אולי נחטפה והיה לי ברור שהיא חיה. לא האמנתי לשבריר של שנייה שהילדה שלי לא חוזרת. היא הייתה לוחמת מג"ב, פייטרית אמיתית, אהבה לחיות, היה לה חיוך שובה לב".

מתי הייתה השיחה האחרונה בניכן

"ביום שישי אחרי ארוחת החג שממנה היא יצאה למסיבה. ביום שבת בבוקר ב-6 וחצי בבוקר ראיתי שיש מלחמה וכל המשפחה שלי גרה שם והם סיפרו שהם מופגזים. חשבתי על רותם איפה היא מתחבאת מהטילים והתקשרתי אליה, שלחתי הודעות וב-7:50 השגתי את חברה שלה שאמרה שהן ביחד אבל אין מספיק קליטה וזאת הייתה השיחה האחרונה. על הירי לעבר המבלים במסיבה שמעתי מהתקשורת וזה היה מאוחר מידי. לא דמיינתי לי שהמחבלים מסתובבים כאילו הם בטיילת נכנסים ויוצאים ורק אז נפל לי האסימון. החברה האחרונה שראתה אותה סיפרה שהיא נכנסה לתעלה בצד הדרך להסתתר ושהיו שם בני נוער רבים ומאז לא ראו אותה, החברה סיפרה שהיא הזיזה גופות כדי לחפש את רותם אבל לא מצאה אותה וזה חיזק אותי שאולי היא ברחה ושהיא תחזור אליי. היה לה כרטיס טיסה למקסיקו לחגוג 23 בדצמבר ואחרי הטיול היא רצתה לחזור לשירות במג"ב ואני לא מסוגלת לדבר עליה בזמן עבר".

"המדינה הייתה בכאוס גדול, ניסינו בכל דרך אפשרית להבין מה קורה ולהרבה מאוד שיחות לא ענו לנו. אני רק יודעת שהיא נרצחה, אני לא יודעת שום דבר אחר ואני מתעקשת לדעת".