פיגוע בכרמיאל: נקבע מותו של אחד הצעירים, המחבל תושב נחף נוטרל, בני משפחתו נעצרו

קול רגע
חדר חדשות | 03.07.24

פיגוע בכרמיאל: צעיר בשנות ה-20 לחייו נרצח היום בפיגוע שאירע בקניון חוצות בעיר. מצבו של פצוע נוסף מוגדר קשה. כוחות ביטחון עצרו בני משפחה של המחבל, ג'ואד רביע, צעיר כבן 20 מהיישוב הסמוך נחף. ראש המועצה בנחף, מוחמד זורי אישר כי כוחות ביטחון נמצאים בכפר, גינה את האירוע וטען כי המחבל פעל על דעת עצמו. חשש כי בעקבות הפיגוע יפרצו אירועים אלימים בגליל.

מפרטי האירוע עולה כי המחבל נכנס כשהוא חמוש בסכין לקניון חוצות כרמיאל ודקר שני בני אדם, אחד נפצע אנוש והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה, צעיר נוסף נפצע קשה והוא בהכרה. כאמור זמן קצר לאחר כן נקבע מותו של הפצוע אנוש, שלפני שהתמוטט הספיק לנטרל את המחבל. מנהל מערך הטראומה במרכז הרפואי לגליל, ד"ר מיקי וייס עדכן: "למרכז הרפואי לגליל הובאו שני פצועי דקירה. אחד מהם במצב בינוני עד קשה, עם דקירה באזור החזה והכתף, ולאחר שמצבו יוצב בחדר ההלם, הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. הפצוע השני הובא במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה, עם פגיעה קשה באזור החזה העליון, בבסיס צוואר ובכלי דם חיוניים. למרות ניסיונות ההחייאה, נאלצנו לקבוע את מותו".

כוחות משטרה גדולים של משטרת מחוז צפון בפיקוד ממ"ז צפון ניצב שוקי תחאוכה הגיעו למקום, והחלו באיסוף ממצאים בזירת הפיגוע, ביצוע פעולות לזיהוי המחבל ופעולות נוספות לשלילת סיוע למחבל. שעה קלה לאחר הפיגוע הגיעו כוחות גדולים של משטרה לבית המחבל כפר נחף עצרו בני משפחה כשגם מהקניון עצמו הוצאו באזיקים בני משפחה של המחבל שעבדו במקום.

חובש רפואת חירום במד"א רן מושקוביץ סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי 2 פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אתם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה".

לתגובות לפיגוע כנסו: