החשש התאמת: על פי בדיקה שבוצעה הילד בן 10 נדבק באמבה נדירה, פארק המים בחוף גיא נסגר

קול רגע
חדר החדשות | 24.07.24

משרד הבריאות מעדכן כי הילד בן ה-10 נדבק באמבה נדירה. בהודעה שפורסמה הערב נמסר כי מעבדת משרד הבריאות מצאה כי הילד חלה כתוצאה מאמבה נדירה (naegleria Fowleri). האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. משרד הבריאות מבצע בדיקה אפידמיולוגית ודגימות ממקומות בהם הילד ביקר. המשרד יעדכן את הציבור בהמשך על הממצאים.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי מצבו של הילד בן ה- 10 ממשיך להיות קשה. הוא מורדם ומונשם. משרד הבריאות עדכן בשעה האחרונה שהילד נדבק באמבה הקטלנית כנראה בחוף גיא בכינרת ונשקפת סכנה לחייו. צוות מחלקת הילדים במרכז הרפואי זיו, העלה את החשד במהירות ועוד טרם התקבל הזיהוי הוודאי דרך המעבדה, הוחלט על תחילת מתן טיפול אנטיביוטי מקיף. כולנו תקווה שהתגובה המהירה כולל מתן הטיפול תציל את חייו של הילד שכאמור מצבו קשה.ד"ר הלל פרנקנטל, מומחה בכיר בטיפול נמרץ ילדים בזיו; "מדובר בילד בן 10, בריא שהגיע אתמול בבוקר לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב. הילד הובא ע"י הוריו וכבר בבירור ראשוני עלה חשד להידבקות במחלת האמבה הנדירה. באופן מידי הצוות החל בפעולות היערכות להענקת הטיפול המתאים עוד טרם התקבלה תשובה ודאית" עוד הוסיף "שהטיפול כלל תרופות שאינן נמצאות בשגרה בבתי החולים והן הובאו במהרה לזיו". הסכנה הגדולה טמונה בשיעור התמותה הגבוה של המחלה. ד"ר פרח חנא, מומחה זיהומים בילדים מהמרכז הרפואי זיו מסר: "בעולם דווחו ואובחנו כמה מאות מקרים, ובודדים שרדו. ולכן הזיהוי המהיר של הצוות העניק זמן יקר וחשוב וכולנו תקווה שהדבר יציל את חייו של הילד".

כל אדם שהיה במים בפארק חוף גיא, בשבועות האחרונים וסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות, מומלץ כי ייבדק בחדר המיון בבית החולים הקרוב למגוריו, כך הודיע משרד הבריאות, הערב 24-07-24. כל מי שאין לו תסמינים אלה, לא נדרש לבדיקה, גם אם היה בפארק.

מעיריית טבריה נמסר כי הילד בן ה-10 שבילה בפארק המים לפני 8 ימים פיתח בתחילת השבוע תסמינים שמבדיקה שנעשתה בבית החולים, עלה כי כי נדבק באמבה, בה נדבקים כתוצאה מכניסת מים לתוך רירית האף ומשם למוח. לאחר התחקות אחר המקומות בהם היה הילד, עולה כי הוא רחץ בפארק המים חוף גיא. בעקבות כך, הוחלט על סגירת הפארק לצורך בדיקות מעבדה ועד להודעה חדשה. לפני דקות הסתיים דיון חירום בנושא בלשכת ראש עיריית טבריה יוסי נבעה ובהשתתפות מפקד משטרת טבריה סנ"צ יגאל בן לולו, אנשי משרד הבריאות, יו"ר איגוד כנרת והמוא"ז עמק הירדן עידן גרינבאום ומנכ"לית חוף גיא רותי אורן.

נכיר כי הבוקר נשלחה דגימה למעבדות משרד הבריאות על מנת לבדוק גם את החשד שהילד חלה כתוצאה מאמבה נדירה. הילד תושב מחוז הצפון, בן 10, ללא מחלות רקע, לקה בדלקת מוחית, לאחר שנעשו בדיקות רפואיות נשלחה דגימה למעבדות משרד הבריאות שכאמור חזרה חיובית. הילד מאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים זיו.

מהמרכז הרפואי "זיו" נמסר כי הילד בן ה-10, תושב הצפון, מטופל במחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו. הילד הובא אתמול, ע"י הוריו, לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב ושהה בביתו. הצוות הרפואי העלה מיד חשד לדלקת קרום המוח ובמקביל החל בבדיקות נרחבות נוספות, לזיהוי הגורם. במהלך הלילה מצבו התדרדר והוא כרגע מונשם ומורדם. הגורם למצבו נמצא עדיין בתהליך בירור.

קרא עוד:

נזכיר כי בתחילת החודש מת צעיר בן 25 שנדבק באמבה נדירה בחוף גיא בכנרת. על פי הודעה שפרסם משרד הבריאות הצעיר לא סובל ממחלות רקע, לקה בדלקת מוחית מאמבה נדירה (naegleria Fowleri). הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים. האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז של משרד הבריאות מצאה כי ככל הנראה הצעיר נדבק בחוף גיא.

משרד הבריאות נמסר כי הם מבצעים חקירה ושלח היום בקרי בריאות הסביבה לבדוק ולדגום את המים. משרד הבריאות יעדכן את הציבור ככל ויש בכך צורך.