"אני במלא כוחותיי ואני צריך לתת את כל מה שאני יכול למען עם ישראל ומדינת ישראל"

קול רגע
חדר חדשות | 06.07.23

הותר לפרסום: לוחם צה"ל בסיירת גבעתי, סמל-ראשון אמיר שילה ז"ל, מהיישוב מירב בגלבוע, נהרג בפיגוע הירי בקדומים. הוא היה בן 22 במותו והותיר אחריו הורים וארבעה אחים. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

מהיישוב מירב נמסר: "בצער עמוק ובתדהמה אנו מודיעים כי שילה אמיר שלנו, בן היישוב, בנם של חברינו דוד ואורלי אמיר, לוחם סיירת גבעתי, נהרג בפעילות מבצעית באזור קדומים. מחבקים ומשתתפים באבלם הכבד של המשפחה. דוד, אורלי, רועי, אתי, שחר וישי. בית מירב משתתף בכאבכם העמוק".

דובר היישוב אבירם ניצן סיפר הבוקר בתוכנית "הבוקר בשישי" לעמי כברי ואביטל גונן: "ממש לפני שבועיים שילה פנה לשוטר בכיר מהיישוב שלנו שיעזור לו להגיע למבחנים של היחידות המיוחדות סיפר לי אותו שוטר שהוא אמר לו: "שילה לא עשית מספיק?" ושילה ענה לו "אם אני לא אז מי ילך ומי יעשה? אני במלא כוחותיי ואני צריך לתת את כל מה שאני יכול למען עם ישראל ומדינת ישראל".


והלילה צה"ל מיפה את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי. לוחמי צה"ל ומג"ב פעלו בכפר קיביא שבחטיבת אפרים. במהלך הפעילות בוצעו ירי זיקוקים ויידוי אבנים לעבר הכוח אשר הגיב בירי רוגר, זוהו פגיעות. לוחם צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי האבנים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

הפיגוע הקטלני התרחש בשעות הצהריים (ה') כשעל פי הפרטים המחבל שרצח את בפיגוע הוא אחמד יאסין גידאן, בן 19 מקיבא שבבנימין. הוא הגיע ברכב וניסה להיכנס ליישוב קדומים אך נכשל. רכבו נצפה קודם להגעתו לאזור אז הוקפץ הסייר למקום לאחר שהרכב עורר חשד. המחבל פתח בירי לעבר אנשי ביטחון ממנו נפצע אנוש הצעיר וכאמור אחרי זמן קצר נקבע מותו. לאחר מכן נמלט המחבל מהמקום והוא חוסל על ידי כוחות הביטחון.