"כשהתחילו היריות ליאב הבטיח לעדכן מה קורה אבל הוא הפסיק לענות"

ירין דורון | מלחמת "חרבות הברזל" | 19.10.23

ליאב אסייג מעפולה בילה במהלך השבת במסיבת נובה בסמוך לקיבוץ רעים, כשהתחילו האזעקות הוא עוד הספיק להתקשר הביתה והבטיח לעדכן אבל אז הגיעו מחבלי מכל עבר והקשר נותק. אורפז שריקי, בת הדודה של ליאב סיפרה: "ליאב היה אמור לחגוג בשבוע הבא יום הולדת, בדיוק ביום שבו נקום מהשבעה עליו. הוא היה עם חיוך גדול כל הזמן שאי אפשר היה לפספס, בן אדם מלא בערכים התנדב ב"אחרי" ו"כנפיים של קרבו" והיה אמור להתחיל את התואר שלו ממש השבוע. הוא היה משמעותי כל כך למי שפגש בו ובמיוחד לבני המשפחה שלו".

"בבוקר שבת ליאב דיבר עם אימא שלו וניסה להרגיע אותה שהיה צבע אדום אבל הוא נמצא ליד שוטרים ובמקום בטוח. בשיחה שלאחר מכן כבר נשמעו יריות ברקע והוא סיפר שהם וחברים שהיו איתו הגיעו לרכב, הוא נסע עם עוד 2 חברים והם ניסו לברוח מכל כיוון אבל המחבלים כבר היו שם. הם יצאו מהרכב וניסו לברוח והוא הבטיח שהוא יהיה בקשר בהודעות אבל הוא כבר הפסיק לענות. היה חשש גדול, אימא של ליאב היא שוטרת שחשבה שהכירה את כל הרוע שיש אבל הגיע רוע ברמה שלא יכולנו לתאר. הקמנו מדינה וחשבנו שאנחנו יכולים לתת לילדים שלנו ללכת למסיבה לחגוג ולחזור הביתה בשלום וזה לא קרה".

ראש העיר אבי אלקבץ ספד לו: "נפרדנו בכאב מליאב אסייג, בן 24, שנרצח במסיבה "נובה" בעוטף עזה. ליאב ביחד עם חבריו, ובתוכם סהר אשואן הי"ד, גם הוא עד לפני חצי שנה תושב עפולה, רק רצה לרקוד ולשמוח אבל מפלצות גדעו את מסע חייו שרק החל. ליאב היה בחור שקט וחייכן שאהב את החיים, המשפחה וחברים, לוחם ומפקד לשעבר בחיל ההנדסה שהיה אמור להתחיל את התואר הראשון באוניברסיטת בן גוריון. הוא הובא היום למנוחות בבית העלמין בעפולה לאחר שגופתו זוהתה. בשם כל תושבי עפולה, אני משתתף בצער הגדול ההורים איתן ומיכל והאח אור ושולח להם חיבוק גדול מכולנו. מן השמיים תנוחמו. יהי זכרו ברוך".