"לא רק הלב של דושי הפסיק לפעום, גם הלב שלנו"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 09.10.23

השמות והסיפורים: בוקר קשה פקד המועצה האזורית עמק יזרעאל בעקבות הדיווח על נפילתם של סא"ל אלי גינסברג, מקיבוץ דברת, קצין לוחם בשייטת 13 וסמל רותם דושי מהיישוב שימשית.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח ירין דורון עם חברו של סא"ל גינסברג, עופר וורפל: "אלי היה בן צוות שלי, הוא נהרג בהיתקלות. אלי השתחרר לפני חודש וכשהוא שמע את האירועים בבוקר שבת הוא הגיע לבסיסו אסף ציוד ויצא לשטח להילחם. הוא הגיע לדברת ממשגב עם, איש אדמה ומחובר למדינה מאוד, הוא היה צריך לנסוע לטיול אופנועים בהודו עוד מספר חודשים אבל המדינה קראה לו והוא הגיע. היה איש אוהב ישראל, לוחם גדול וחזק הוא נפל מות גיבורים ואנחנו נמשיך את הדרך שלו להגן על המדינה. אלי פיקד על סיירת נח"ל ויחידות מיוחדת בשייטת 13. כל אחד היה רוצה לוחם כמו אלי בקרב וככה הוא גם נהרג כשהוביל מוביל את הלוחמים שלו. היה ברור לכולם שאלי יזנק ראשון לקרב".

סא"ל גינסברג בן 42 בנופלו שימש בתפקידו האחרון כמפקד בית ספר ללוחמה בטרור. יהי זכרו ברוך

סא"ל גינסברג

בשימשית התבשרו היום על נפילתו של סמל, רותם דושי, בן 20 בנופלו. חברו ספד לו: "גדלנו ביחד, היינו יחד מאז הפעוטון ועד היום שהחברות נקטעה. לכל אחד יש תפקיד בחבורה שלנו ורותם היה הלב הפועם, כל אחד יהיה בר מזל אם יהיה לו חבר כמו רותם, אנחנו המומים ולא יודעים איך ממשיכים מכאן".

"ביום שבת בבוקר התקשרתי אליו, הוא כתב שהוא לא יכול לדבר אבל התעקשתי לדבר איתו, ידעתי שהוא בדרך לשטח כינוס. לפני כמה שבועות היינו בטיול בחו"ל ומאז יש לנו שיתוף מיקום אחד של השני. אמרתי לו שאני אוהב אותו ושישמור על עצמו. שמעתי עליו הוא היה מוכן ודרוך לאירוע. יש לו את המנטליות של גיבור, הוא ייקח על עצמו משימות גדולות עליו גם אם הוא לא בטוח מוכן אליהם. הרבה הדברים עדיין לא בהירים לגבי מה קרה אבל הוא גיבור אמיתי. לא רק הלב שלו הפסיק לפעום גם הלב של כולנו. יש דאגה גדולה לכל החברים שעדיין לא יצרו קשר ובמצב הנוכחי כולם מכירים מישהו שמשרת בצפון".

סמל דושי